    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: poscig w polsce
    Date: Sat, 28 Sep 2013 08:46:39 +0200

    Dnia 2013-09-28 02:17, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Jeśli nie mają na to pomysłu, umiejętności, broni, ewentualnie nie mogą
    > ryzykować porysowaniem radiwozu, to lepiej żeby pościgu nie kontynuowali.
    > Niech ograniczą się do blokad drogowych.

    Jest to jakieś rozwiązanie w przypadku piratów drogowych, i tak
    znajda takiego po numerach pojazdu ale w tym przypadku to był
    złodziej i dobrze że go gonili i złapali.

    > Trochę duże ryzyko żeby dla potencjalnego złapania jednego złodzieja i
    > odzyskania jednego samochodu, ryzykować życiem osób postronnych.
    > Bo jazda za uciekinierem tak długo aż mu się znudzi/skończy paliwo/sam się
    > rozbije/policjant się rozbije/albo tak jak w tym przypadku uciekający
    > zabłądzi.

    Kiedy nawet w przykładowym USA to bardzo częste rozwiązanie.
    Kiedy na drodze jest tłoczno lub droga jest wąska robienie takich
    manewrów to głupota i narażanie uczestników ruchu. Bywa że jada za typem
    godzinę czy dwie aż skończy mu się paliwo.

    > A tak to robią policjanci przeszkoleni:
    > http://www.youtube.com/watch?v=QTVnpr2ZqZg
    > Idzie im na początku tak sobie, ale wyraźna powtarzalność pokazuje, że po
    > prostu potrafią to robić.

    Bardzo zły przykład. Po pierwsze tam mieli puste trzy pasy
    na których mogli zaryzykować manewr jaki wykonali, po drugie to
    byli kiepsko wyszkoleni bo po tym jak uciekający zrobił bączka
    i był pozbawiony orientacji należało go radiowozami zablokować
    a nie potrafili tego zrobić. Po trzecie robiąc mu trzeciego bączka
    na wiadukcie popełnili przestępstwo lub wykroczenie, nie mieli
    prawa tego robić w takim miejscu.

    > Nasi dysponując wyraźnie szybszym autem niż uciekające, nie potrafili
    > uciekiniera nawet wyprzedzić, ani zablokować gdy ten się zatrzymał.

    Nie jestem pewny czy mieli szybsze auto, mnie to wyglądało na
    brak umiejętności u uciekającego i jego wybór ciaśniejszych i
    wolniejszych dróg. W tym przypadku mając tylko jeden pojazd
    zrobili słusznie jadąc za nim.