    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: porzadek metod w module
    Date: Sat, 3 Sep 2011 13:22:33 -0700 (PDT)

    On 3 Wrz, 21:30, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    > A ja masz typy wyliczeniowe, struktury, metody i w każdym zbiorze w
    > przedziale od public do private to jak to układasz?

    Dokładnie tak, jak napisałem: public, (protected), private.

    Protected w nawiasie, bo prawie nigdy tego nie mam.

    Dokładnie tak samo piszę w Javie, czyli najpierw wszystko to, co jest
    public. Przy okazji bluzgam zawsze na to, że te publiki tam są przy
    każdej nazwie, bo dopiero przy powtórzeniach widać, jak bardzo te
    powtórzenia są bez sensu.

    Z ciekawostek, w Adzie najpierw idzie sekcja publiczna ale nie
    dlatego, że tak ktoś lubi, tylko dlatego, że *gramatyka* tego wymaga i
    inaczej się po prostu nie da:

    package Foo is

    -- cośtamcośtam publiczne

    private

    -- cośtamcośtam niepubliczne

    end Foo;

    Konwencja, którą używam w C++, jest z tym tokiem myślenia zgodna -
    chociaż nie jest wymuszana przez kompilator.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com