    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: portret - subtelne oświetlenie - parametry ekspozycji
    Date: Fri, 04 Dec 2009 13:14:50 +0100

    Bernard Wybierała pisze:
    > W plenerze - minimum to lampa na aparacie... a najlepiej obok modela ...
    > a idealnie to swiatla studyjne... Nie wyobrazam sobie robienia zdjec w
    > plenerze bez dodatkowego swiatelka...
    > Ostatnie zdanie - prawda... ;)
    > Dodam tylko, ze nauka swiecenia to naprawde kilkadziesiat sesji - co
    > najmniej, i kilkaset sesji testowych, proby, proby i jeszcze raz
    > proby...

    Lubię takie wypowiedzi ludzi którzy mają co pokazać :). Nie wiem czy
    śledzisz wszystkie wątki na grupie, ale często pada argument jakoby
    analog byłby lepszy na start, szczególnie do nauki. Jakoby najbardziej
    ma być pomocne odgórne ograniczenie ilości zdjęć przez koszty materiału
    ;). Ma to wywołać poszanowanie dobrego kadru. Nie chodzi mi o
    wywoływanie kolejnych utarczek, tylko po prostu element ilościowy może
    tylko paść z ust kogoś kto nigdy nie eksperymentował i tym samym nie
    robił postępów, kogoś kto jest totalnie zachowawczy. I nie ma co ukrywać
    że cyfra pod tym względem bije analog.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.