  • Data: 2009-12-03 11:14:18
    Temat: Re: portret - subtelne oświetlenie - parametry ekspozycji
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Podsumowując dobrze jest poszukać lepszych wzorców, chociażby Twoje
    > portfolio :). A właśnie podasz jakieś dobre wzorce jeśli chodzi o takie
    > rembrandtowskie oświetlenie? Jako doświadczona osoba przyznasz chyba że
    > najwięcej daje czas spędzony na pracy i myślenie przy tym. Chciałem tu
    > zapytać jakie jest Twoje zdanie o użyteczności technologi cyfrowej przy
    > nauce w studio, czy w ogóle plenerów z użyciem sztucznego oświetlenia?
    > No i z tego wątku płynie jeszcze jedna złota myśl że dobrego świecenia
    > nie zastąpi żaden magik od photoshopa :).

    Po pierwsze - dzięki ;)
    Co do oswietlenia - to powiem tak - przechodzilem przez rozne etapy
    bawienia sie roznymi rodzajami swiatelek w studio, od softow, poprzes
    miski (dishe), same tylko kopolki od lamp, plastry filtry i inne bajery...
    W chwili obecnej mam jakies tam doswiadczenie jesli chodzi o zabawe
    swiatlem w studio - jednak szczerze mowiac ciagle szukam nowych
    schematow, nowych ustawien swiatel... Przez jakis czas walkuje temat -
    jestem zadowolony z efektow - ale po jakims czasie znowu szukam nowych
    ustawien, mieszam softy z kopulkami, inaczej kontruje itp.
    Co do rembrandtowskiego swiatla - klasyka jest moim zdaniem dobra do
    czerpania wzorcow - ale takie swiatlo sie nie sprzedaje... Klienci chca
    miec zdjecia o dosc prostym oswietleniu - bo takie lubia z kolei ich
    klienci ;)
    W plenerze - minimum to lampa na aparacie... a najlepiej obok modela ...
    a idealnie to swiatla studyjne... Nie wyobrazam sobie robienia zdjec w
    plenerze bez dodatkowego swiatelka...
    Ostatnie zdanie - prawda... ;)
    Dodam tylko, ze nauka swiecenia to naprawde kilkadziesiat sesji - co
    najmniej, i kilkaset sesji testowych, proby, proby i jeszcze raz
    proby... Im wiecej zdjec sie zrobi - tym lepsze zdjecia sie robi...
    Innymi slowy - bardzo sie wstydze swoich zdjec sprzed roku ;)
    i mam nadzieje ze za rok bede mogl powiedziec dokladnie to samo ;)

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio