  • 1. Data: 2009-01-04 22:05:51
    Temat: porównanie kilku modeli notebooków
    Od: RD <r...@g...pl>

    Witajcie,

    Zastanawiam się nad wyborem nowego laptopa, starszy czasami zwalnia w
    najmniej oczekiwanych momentach. ;) Ponieważ niewiele znalazłem
    informacji nt. najbardziej interesujących mnie modeli Toshiby (z uwagi
    na możliwości i niewygórowaną cenę, dużym plusem jest S-video, za pomocą
    którego podłączę posiadany obecnie odbiornik TV), postanowiłem poprosić
    Was o kilka opinii oraz pomoc przy porównaniu.

    Przedział cenowy ok. 2500 - 3000zł

    Na tę chwilę poszukiwałem informacji na temat Toshib A300, konkretnie
    Toshiba A300-1MW
    http://www.komputronik.pl/Notebooki/Toshiba_Satellit
    e_A300_1MW/pelny,id,64791/
    a także
    Toshiba A300-1N9
    http://www.komputronik.pl/Notebooki/Toshiba_Satellit
    e_A300_1N9/pelny,id,65075/
    niestety w przypadku tych modeli niewiele jest informacji (poza opiniami
    A300-1MW w komputroniku, ale te są lakoniczne nieco)

    Podczas poszukiwań wpadły też pod rękę:
    Asus N50VN-FP031C-1
    http://www.komputronik.pl/Notebooki/Asus_N50VN_FP031
    C_1/pelny,id,63508/

    oraz Lenovo Y530
    http://www.komputronik.pl/Notebooki/Lenovo_IBM_/Leno
    vo_IdeaPad/katalog,kat,12498/

    Kompromisem wydał mi się niedrogi Lenovo N500
    http://www.komputronik.pl/Notebooki/Lenovo_N500_NS73
    9PB_/pelny,id,63967/
    i chociaż nie przywiązuję większej wagi do wyglądu, byłem też
    użytkownikiem kilku ThinkPadów, to wygląd tego notebooka nie zachęca
    mnie do zakupu, jednakże niska cena już tak.

    Generalnie, nie jestem osobą grającą, chociaż możliwość uruchomienia
    jednej z nowszych gier mogłaby być dodatkowym atutem. Interesuje mnie
    przede wszystkim jakość wykonania (ThinkPad był toporny, ale trwały,
    obecnie jestem posiadaczem Amilo by Fujitsu-Siemens i niestety, moje
    nadgarstki wytarły już spore plamy na obudowie wokół klawiatury, u
    znajomych w innych modelach F-S - również).

    Powyższe modele wybrałem z uwagi na posiadane przez nich wyjścia
    S-Video i/lub HDMI, eSATA jako dodatkowy atut (myślę nad zewnętrznym
    dyskiem twardym). Znam bolączkę Toshiby A300 - plamiąca klawiatura i
    obudowa, ale mnie to nie rusza. Chciałbym dość wydajną maszynkę do pracy
    plus możliwość podłączenia do TV przez S-video +(w przyszłości) HDMI.
    Z tego co widać, raczej tylko Toshiba A300 oferuje to co wyżej, jednakże
    jestem gotów pójść na kompromis i zrezygnować z S-video w przypadku
    znalezienia czegoś fajniejszego.

    Dlaczego do Was piszę? Bo zupełnie nie widzę większej różnicy pomiędzy
    przedstawionymi wyżej modelami Toshiby A300 vs. Y530, (pomijając wygląd,
    markę i techniczne strony podstawowych komponentów wypisane w opisach) i
    tak dalej. Notebooki są do siebie podobne procesorami, pamięć również
    podobnie (ewentualnie można dokupić), największą różnicą jest karta
    graficzna - w w/w Asusie GeForce 9650 GT , N500 - GMA X4500, Y530 -
    GeForce 9300 w Toshibach Radeon HD3470.

    Wielkość dysku twardego nie jest dla mnie problemem.

    Acha, nie wiem, czy powinienem być zainteresowany wyższą
    rozdzielczością nominalną niż 1280x800 (np. Toshiba A300-1MW - 1440 x
    900) - to jeżeli myślę o podłączeniu planowanego zakupu TV przez HDMI.
    Moglibyście podpowiedzieć z technicznego punktu widzenia?

    W kwestii zakupu - A300-1N9 mógłbym kupić na miejscu (w cenie
    A300-1MW), podobnie N500 i może Y530, resztę raczej zamówić przez internet.

    Ostatecznie, najbardziej odpowiada mi A300-1N9, ale A300-1MW ma wyższą
    rozdzielczość nominalną (nie wiem, czy tego potrzebuję i nie znam więcej
    różnic pomiędzy tymi modelami) i tak naprawdę szukam tylko potwierdzenia
    do zakupu 1N9. Nie chciałbym jednak kupić, a później żałować, że za tę
    samą cenę mógłbym mieć coś innego - lepszego z innej strony i np. z
    oferty Asusa, Lenovo, czy coś.

    Bardzo Was proszę o jakieś informacje. :-)

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2009-01-08 17:04:04
    Temat: Re: porównanie kilku modeli notebooków