  • 1. Data: 2013-08-03 13:04:11
    Temat: porównanie: 2 auta R6 twin-turbo.
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    Tak sobie oglądam różne marki i postanowiłem porównać XC60 T6 i BMW335i.

    Niby silniki bardzo podobne. Rzędowe szóstki do tego 2 turbiny (2 takie
    same). Obie motoryny mają po 306KM i 440 (XC60) oraz 400 (BMW)
    Nm momentu.

    XC60 waży 1823 kg, a 335i 1585 kg.
    BMW również ma pdane dużo niższe spalanie.

    xc60: http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=17600
    bmw: http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=17209

    Najbardizej dziwi mnie fakt, że XC60 ma 7.5 s do 100, a BMW ma 5.5 s.

    Czy masa pojazdu może mieć aż taki wpływ, czy o coś innego tu chodzi?

  • 2. Data: 2013-08-03 13:19:32
    Temat: Re: porównanie: 2 auta R6 twin-turbo.
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-08-03 13:04, m...@i...pl pisze:
> [...]
    >
    > Najbardizej dziwi mnie fakt, że XC60 ma 7.5 s do 100, a BMW ma 5.5 s.
    >
    > Czy masa pojazdu może mieć aż taki wpływ, czy o coś innego tu chodzi?

    Aerodynamika... powierzchnia czołowa, wysokość, ukształtowanie, prześwit
    pod nadwoziem...

    BMW - to niski sedan
    Volvo - to wysoki crossover

    Jak chcesz mieć wiarygodne porównanie - to znajdź jakiegoś sedana i
    crosa tej samej marki i z tym samym silnikiem

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 3. Data: 2013-08-03 18:08:04
    Od: scobowski <s...@i...pl>

> [...]
    >
    > Najbardizej dziwi mnie fakt, że XC60 ma 7.5 s do 100, a BMW ma 5.5 s.
    >
    > Czy masa pojazdu może mieć aż taki wpływ, czy o coś innego tu chodzi?

    W pierwszym etapie przyspieszania - głownie masa (poszukaj wzorów z
    bezwładnością), poźniej - dochodzi aerodynamika. Ogólnie - różnica
    całkiem spora

  • 4. Data: 2013-08-03 18:15:51
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 03 Aug 2013 13:04:11 +0200, m...@i...pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Najbardizej dziwi mnie fakt, że XC60 ma 7.5 s do 100, a BMW ma 5.5 s.
    >
    > Czy masa pojazdu może mieć aż taki wpływ, czy o coś innego tu chodzi?

    Masa jak najbardziej - wpływ ma prawie liniowy, tzn. 10% cięższe auto
    będzie się o te 10% dłużej rozpędzało.
    To Volvo ma jeszcze napęd na 4 koła który również swoje kosztuje przy
    rozpędzaniu.

    A czas do 100km/h jest dość słabo miarodajny jeśli chodzi o szybsze auta.
    Lepiej poszukaj czasów na ćwierć mili, bo to lepiej pokazuje który samochód
    jak przyspiesza.

  • 5. Data: 2013-08-03 18:18:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 03 Aug 2013 18:08:04 +0200, scobowski napisał(a):

    > W pierwszym etapie przyspieszania - głownie masa (poszukaj wzorów z
    > bezwładnością), poźniej - dochodzi aerodynamika. Ogólnie - różnica
    > całkiem spora

    Do 100km/h to o aerodynamice jeszcze spokojnie można zapomnieć :)

    Tu jeszcze w tych dwóch widzę że Volvo ma automatyczną skrzynię biegów.