    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 30 Mar 2015 02:15:14 -0700 (PDT)
    <mf65j9$ut1$1@srv.chmurka.net>
    <9...@g...com>
    <mf724r$b2n$1@srv.chmurka.net>
    <3...@g...com>
    <mf8u7k$14b$1@srv.chmurka.net>
    <c...@g...com>
    <mfa040$d4h$1@srv.chmurka.net>
    Subject: Re: poprawność algorytmu
    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 00:59:51 UTC+2 użytkownik Andrzej Jarzabek
    napisał:

    > BTW, właśnie sprawdziłem i wygląda na to, że nie jest to prawda - poza
    > wszystkimi innymi stratami, Knight dostał dodatkowo 12-milionową karę od
    > SEC:

    Faktycznie. Na szczęście koledzy pomogli:

    http://www.wsj.com/articles/SB1000087239639044424690
    4577572752865497064

    "a group of financial firms injecting $400 million to keep Knight Capital Group Inc.
    afloat"

    Bo jeśli się dobrze zastanowić, to te stracone 400 baniek nie zniknęło w takim sensie
    jak zabity człowiek, czy nawet rozbity samochód, tylko zmieniło miejsce pobytu, bo
    strata Rysia jest zyskiem Krzysia. Dlatego rynek jako całość jest zainteresowany tym,
    żeby to trwało dalej.

    W przypadku fakapów z jeszcze większą ilością zer (niezależnie od tego, jaką
    przyczynę mają takie fakapy, bo nie musi być techniczna), pomocną dłoń wyciągają całe
    rządy albo nawet unie międzypaństwowe, a sponsorami są podatnicy. Przykłady
    praktyczne opisano w prasie.

    I gramy dalej.

    To jest właśnie ten brak presji na szukanie lepszych rozwiązań. Ma być akceptowalna
    jakość za akceptowalną cenę i tak właśnie jest, bo per saldo jest na plus a skoro
    tak, to wdrażanie nowych metod się nie opłaca.
    Co ciekawe, razem to napisaliśmy, tylko innymi słowami.

    Po co ciągniemy ten wątek, skoro od początku się ze sobą zgadzamy?

    Jeśli chodzi o wsadzanie programistów do więzień, to specjalnie napisałem dwa punkty:

    1. osobiste konsekwencje
    2. osobiste korzyści

    żeby pokazać jak one działają *razem*. To jest kij i marchewka i razem działają
    inaczej w różnych branżach. Bo o ile programistów nigdzie się nie wsadza, to wysokie
    premie za zrobienie czegoś szybciej niż sąsiad w pewnych branżach są a w innych ich
    nie ma. I dlatego, te dwa punkty *razem* tworzą różny poziom presji na stosowanie i
    szukanie różnych metod w różnych branżach. Po co to rozstrząsać, skoro to zostało
    opisane przez behawiorystów już dawno temu?

    Porozmawiajmy lepiej o programowaniu.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com