  • Data: 2015-03-31 09:05:11
    Temat: Re: poprawno?? algorytmu
    Od: slawek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Mar 2015 13:51:39 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Nareszcie glos rozsadku. Smaic mi sie chce ze "specjalistow"
    > wypowiadajacych sie w tym watku.

    Masz pogubione PL-literki i przedstawioną kolejność liter. Zakładam
    jednocześnie że jesteś mistrzem w dowodzenie formalnej poprawności
    itd. itp. Jak w takim razie oceniłbyś prawdopodobieństwo zaistnienia
    faktu że pisząc program napiszesz np. q zamiast p? I w jaki sposób
    formalny matematyczne poprawny dowód może te prawdopodobieństwo
    zmienić?

    Najdroższy tego rodzaju błąd kosztował, jeżeli dobrze pamiętam, grubo
    ponad miliard dolarów.

    Zrozum mnie dobrze: nie utrzymuję że dowody poprawności to coś
    nieprzydatnego. Raczej szacuję, iż na poziomie jaki reprezentuje
    większość dyskutantów na tym forum (bardziej "baza szlauchów i
    kaloszy" niż awionika), nie mających takiego doświadczenia jak ty,
    ważniejsze jest stosowanie elementarnych dobrych praktyk, jak np.
    nieobarczanie tylko jednego programisty odpowiedzialnością za
    szczególne ważny kod.