  • Data: 2010-04-24 21:20:30
    Temat: Re: poprawne naświetlanie czyli moj ciagly problem
    Od: "Plenty Harmonium" <p...@f...fake.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > PS. Mam E-30. Olki z nowa matryca 12MPix nie maja duzego zapasu w
    > przepalach. Mozna max. wyciagnac z przepalonego 0.3, no moze 0.7 EV. Nie
    > wiecej. Wiec lepiej lekko niedoswietlic, zeby uratowac wiecej na gorze.
    > Tez najczesciej korzystam z centralnie wazonego. W 90% przypadkow mam
    > zdjecia wywazone tonalnie. Wstarczy sie nauczyc dobrze lapac swiatlo,tzn.
    > mierzyc go w takim obszarze (i blokowac) gdzie mamy jak najbardziej
    > zrownowazone swiatlo (dla calej sceny).
    > I bedzie git. Jesli nie to patrz punkty 1 i/albo 2. Nie ma innego
    > wytlumaczenia.

    no właśnie, ja mam problem z określeniem ktore swiatlo mozna
    uznac za zrownowazone, bo ja chce by wszysko wyglądało dobrze,
    a zazwyczaj w kadrze jakaś część jest albo przepalona albo niedoświetlona
    i nie da się tego zrównoważyć - chyba że HDR, ale męczy mnie już to
    składanie
    fotek w hdr - szkoda ze aparat sam tego nie robi, tzn. cyka 3 fotki jedna po
    drugiej z roznymi czasami a potem specjalny algorytm składa to w 1 fotę,
    a moze ja po prostu za duzo wymagam :/