    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: pomysly na programy
    Date: Thu, 5 Apr 2012 19:12:40 +0000 (UTC)

    Kacper Brodzki <k...@g...com> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Od pewnego czasu zmagam si=EA z nud=B1 ucz=B1c si=EA nowych technik, kt=F3r=
    > maj=B1 sprawi=E6, =BFe m=F3j kod b=EAdzie lepszy. A wi=EAc czytam r=F3=BFne=
    > dobre
    > zwyczaje, testy jednostkowe etc.
    > Jednak ile mo=BFna uczy=E6 si=EA wci=B1=BF, nie mog=B1c nigdzie zastosowa=
    > =E6 tej
    > wiedzy? I tu zwracam si=EA do was drodzy internauci-programi=B6ci:
    > potrzebuj=EA pomys=B3=F3w(raczej realnych ;))
    > Licz=EA na wasz=B1 kreatywno=B6=E6, poniewa=BF ja ju=BF tu z nudy umieram.

    [w sumie pytanie jest dosyc dobre]
    przychylilbym sie do zdania ze to nie pomysl jest problemem,
    problemem jest umiejetnosc porządnego wykonania owegoż

    np moglbym chciac zrobic pare aplikacji dzwiękowych (nap
    prosty program do tworzenia utworów z dzwiekow syntetycznych
    czy sampli) - potrzebuje rozcykać najpierw jak robić porządnie
    (zeby nie bylo jakichs znieksztalcen opoznien zeby to lekko i
    czysto dzialalo) dzwięk pod winda i na nim operacje

    - najpierw trzebeby sie tego nauczyc zbudowac sobie maly
    frameweork z dzialajacych w zadawalajacy sposob funkcji
    polapac sie co ogolnie mozna zrobic i jak to sie robi

    o ile sie sobie wypracowalo takie frameworki to koncepcja
    zrobienia czegos na nich jest juz znacznie blizsza
    - przynajmniej ja tak to widze, zasadniczo moze to byc widzenie
    byc moze nawet dosyc bledne ele mnie dotyczy, nap
    powiedzmy ze chcialbym napisac asembler (x86/win), nie
    bardzo widze mozliwosc napisania tego 'bezposrednio',
    najpierw musialbym zbudowac sobie framework ('budowanie'
    polegaloby to na obczajaniu co jest potrzebne jako
    baza (p czytaniu papierow nt formatu pe czy plikow obj,
    zestwow komend prockow itd) i ew dopracowaniu sie
    paru bazowych funkcji - dopiero po tym (o ile osiagnalbym
    'satysfakcje' z pierwszej fazy ) mozna sie brac za pisanie
    na podbudowie tego samego juz programu

    niestety jjest to w cholere roboty itd, obecnie przykrecilem
    w dol zarowno dzwiek jak i siec oraz temat asemblera itp,
    buduje sobie tylko osobisty framework do grafiki 2d
    (i to kosztowalo sporo roboty i nauki) na jego bazie
    ew moglbym napisac dopiero jakies juz konkretne aplikacje
    gry albo programy uzytkowe (programy uzytkowe wydaja sie
    latwiejsze do napisania), nap program do malowania, albo
    prosty program do tworzenia animacji (zapisujacy klatki
    do atlasu ktore pozniej moglbym uzywac jako animowane
    postaci w gierkach itp)

    tak ze pierwszym krokiem jest mz opracowanie sobie tekiego
    'frameworka' dla danej dziedziny - czy to dzwiek czy siec itd
    - wymaga troche pisania a jeszcze wiecej nauki;
    byc moze ktos kto uzywa bardziej wysokopoziomowych
    gotowych api moze ta fazę odwalic troche szybciej ale
    trudno powiedziec bo nauczenie sie obslugi zlozonego api
    tez nie jest takie szybkie