  • 21. Data: 2015-01-08 17:52:47
    Temat: Re: pomysł na...androida ze zbitym wyświetlaczem
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-08 o 15:53, dddddddd pisze:

    > cóż, nie zmienię auta dla androida :)

    w zasadzie android nie jest mi jakoś szczególnie potrzebny, bardziej
    chciałbym mieć możliwość włączenia TV, ale pewnie dvbt i tak nie będzie
    odbierać w czasie jazdy więc łatwiej puścić streaming kiepskiej jakości
    (nie ściągam fimów, ale czasem puściłbym jakiś film albo bajkę dla
    zabicia czasu pasażerów)

    Łukasz

  • 22. Data: 2015-01-08 21:28:02
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    >w zasadzie android nie jest mi jakoś szczególnie potrzebny, bardziej
    >chciałbym mieć możliwość włączenia TV, ale pewnie dvbt i tak nie będzie
    >odbierać w czasie jazdy więc łatwiej puścić streaming kiepskiej jakości

    Poza tym, ze to nie za mądry pomysł oglądać telewizje w czasie jazdy, to
    czemu miałoby nie działać?

  • 23. Data: 2015-01-08 22:14:54
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-08 o 21:28, Ghost pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Poza tym, ze to nie za mądry pomysł oglądać telewizje w czasie jazdy,

    dlaczego?

    > czemu miałoby nie działać?

    z tego co gdzieś wyczytałem to w PL moc nadajników DVB-T jest niska i
    nie da się tego oglądać w wersji mobilnej (jak ktoś ma inne
    doświadczenia to chętnie posłucham)

    Łukasz

  • 24. Data: 2015-01-08 22:14:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    1 smart tv, o ile może działać równocześnie hdmi i zasilanie
    2 namierzanie własnego auta, o ile znajdziesz darmowy soft, bo mnie się
    udało co najwyżej zmusić do tego "android lost"(czyli ratunku) a
    wolałbym "glimpse"(czyli mapa online)

    ToMasz

  • 25. Data: 2015-01-09 01:22:57
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "AL" wydumał(a) w wiadomości ID news:m8m4m6$1mm$1@dont-email.me

    [...]

    > napęd CD/DVD z czytanie MP3/filmow/zdjec/... mam - dodatkowo dysk twardy z
    > wirtualna zmieniarka na 8 plyt, odczyt muzy z pendriva, karty SD, wejscie AUX
    > ew. po BT z telefonu tez sie da - wiec czego chciec wiecej w aucie?

    Wyjścia AVX na dodatkowe 2 monitory?
    Że tak zapytam, obsługuje to BT3/4 A2DP?

    > Na osobnej karcie SD dwie nawigacje, ktore moge przelaczac - AutoMape i IGO -
    > preferuje IGO.

    Hmm, brak wsparcia dla 32GB?

    [...]

    > Obsluge OBD2 mam w telefonie (Torgue) po BT z kostka w zlaczu diagnostycznym -
    > korzystam z tego rzadko - tylko jak chce cos przetestowac badz pojawil sie
    > jakis blad - w celu zweryfikowania co to za blad zanim udam sie do 'kliniki
    > samochodow' ;)
    > Nie czuje potrzeby, by caly czas ta funkcjonalnosc byla wlaczona.
    > Soft wszyty w radio do. podaje mi ciagle dane dot wielu punktow auta - w tym
    > m.in. stanu ladowania aku - i to mi wystarcza na codzien - reszta to
    > standardowe wskazniki.

    Dla mnie "niedostępne" bo moje auto (rocznik 2005/6 KIA Carnival II) nie posiada
    wielu wskazań na tablicy. Ubolewam bo nawet ECU nie ma odpowiednich PIDów dla
    wskazań chwilowego zużycia paliwa co dla mnie jest dość ważne. Kombinuję sobie to
    jakoś ulepszyć ale WM6 całkowicie odpada. Z Andkiem jest alternatywa więc
    pokombinuję :)

    > Yanosika jak uzywam, to czesto ma on wygaszony ekran i siedzi u mnie w
    > kieszonce - wystarczy, ze sie czasem odezwie nt. kontroli, wypadku czy innego
    > zagrozenia na drodze - raczej nie przypinam niegdzie telefonu do szyby.

    Tutaj też problem, bo jesli mam tel w kieszeni, to nie dość że muszę włączyć
    Yanosika to jeszcze powinienem to usłyszeć a tutaj bez podłączenia via A2DP
    raczej niemożliwe, chociż Yanosik wspomaga funkcję "głośnomówiącą". Telefon w
    kieszeni dla mnie jest "za cichy". Z funkcją automtyczną pełnego połączenia przez
    BT (tel+multimedia) to OK :)

    > nie narzekam - jezdze z tym chinskim wynalazkiem juz ponad poltorej roku. W tym
    > roku idealnie sprawowal sie i w Serbii i w Rumunii, Czarnogorze jak i w
    > Albanii. Trasa Polska-Albania (masz ok 2kkm) wyznaczana jest w IGO ok 30sek,
    > ale IGO jednoczesnie wytycza pare tras na raz (najszybsza, ekonomiczna, etc).
    > W trakcie drogi - nieoczekiwana zmiana trasy (nawet przy tak dlugiej jak
    > /w) - bardzo szybko przeklada sie na wytyczenie nowej trasy docelowej. W
    > trasach lokalnych (powiedzmy do 200km) - dzieje sie to prawie bez zwloki.
    > Czyli daje rade.

    Noo, na starych apkach OK. Gorzej jeśli spróbujesz czegoś ciekawszego...ale
    alternatywa Ci wygasła bo WM6 już jest trupem :/

    > Akcelerometry, logger trasy (gps), etc - mam zabudowane na stale w
    > kamerze-rejestratorze - nie potrzebuje na to patrzec w trakcie drogi (zreszta
    > do tej pory praktycznie nie czulem wogole potrzeby analizowania tych wykresow
    > jak tylko z ciekawosci).
    > Ale mam swiadomosc, ze moze w przypadku jakies przygody na drodze wiem gdzie
    > siegnac po nie.

    Aha, czyli TRZECI gadget. Przypomnę:
    1) Radio+multimedia z bezużyteczym TV analog
    2)telefon w kieszeni, bez wsparcia dla WM6
    3)dodatowy "zasłaniacz" szyby (rejestrator)+ osobne dojścia bez wsparcia
    online/WiFI/Backup

    > Nie ukreywam, ze nie rozwijany od lat WM6 w porownaniu do wciaz rozwijanego
    > systemu (jak Android) to przepasc odnosnie mozliwosci - jednak w aucie nie
    > zajmuje sie (jak to wyzej ujales): edytowaniem dokumentow, przesylaniem zdjec,
    > porownywaniem, instalowaniem aplikacji online i cala masa innych rzeczy tylko
    > skupiam sie na jezdzie.
    > Reszta elektroniki ma POMAGAC ale NIE PRZESZKADZAC i odwracac uwagi.
    > :)

    Nie zrozumiałeś mojego "przesłania". Radio ma mieć MAX bez mojego specjalnego
    udziału. Maxymalny AUTOMAT.

    Jeden DISPLAY. Jedno źródło dzwięku (jeden przycisk MUTE)...czyli MINIMUM obsługi
    "dusików" a MAXIMUM pomocy, głównie AUDIO, gdyż TYLKO audio zapewnia dookólną
    (360')informację bez potrzeby kierowania WZROKU czy obsługi "wduszania" wielu
    urządzeń :)...dodatkowo i tak używam słuchawki BT (zaawansowanej) bo jakoś nie
    przekonałem się do obsługi zestawu głośnomówiącego w przypadku rozmów
    telefonicznych, kiedy mam pasażerów :) Na dodatek "czuję" kulturę rozmowy, gdzie
    zdaję sobie sprawę że mój rozmówca, nie ma zamiaru słuchać mojego burkotu silnika
    czy "pogłosu" zakłóconego wszelakim 3d otoczenia, więc używam DSP wbudowane w
    słuchawkę BT (Plantronics)...z funkcją "answer/ignore" (oczywiście głosową)
    :)...polecam również (Android/WM6) wybieranie głosowe z ksiązki " Cyberon Voice
    Comander" do dzwonienia. Działa wyśmienicie. Dodatkowo w WM6 odczytuje SmS ale w
    Android są aplikacje, które robią to z automatu, łącznie z "podyktowaniem SMS" w
    formie dźwięku w języku polskim.

    Jak widzisz, forma maksymalnego skupienia się na jeździe jest dla mnie wyższa niż
    w Twoim przypadku...ale głownie dla tego że zdaję sobie sprawę z tych udogodnień
    :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 26. Data: 2015-01-09 08:17:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2015-01-08 o 21:28, Ghost pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    >dlaczego?

    zartujesz?

    >z tego co gdzieś wyczytałem to w PL moc nadajników DVB-T jest niska i nie
    >da się tego oglądać w wersji mobilnej (jak ktoś ma inne doświadczenia to
    >chętnie posłucham)

    nie ogladalem nigdy w samochodzie, ale na stacjonarnym o sygnal bylo o wiele
    latwiej niz w analogu

  • 27. Data: 2015-01-09 10:32:21
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-09 o 08:17, Ghost pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    > zartujesz?

    przecież to nie dla kierowcy (w zasadzie dla kierowcy też - czasem muszę
    poczekać z pół godziny czy godzinę w aucie...)

    > nie ogladalem nigdy w samochodzie, ale na stacjonarnym o sygnal bylo o
    > wiele latwiej niz w analogu

    ja nigdy nie uruchomiłem tv w aucie, ale na jakiejś małej antence
    klejonej do szyby (jeszcze nie przyklejonej, testowane "z ręki" na
    podwórku) pod domem ledwo sygnał łapałem

    Łukasz

  • 28. Data: 2015-01-09 11:10:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2015-01-09 o 08:17, Ghost pisze:

    > Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości grup

    >przecież to nie dla kierowcy (w zasadzie dla kierowcy też - czasem muszę
    >poczekać z pół godziny czy godzinę w aucie...)

    Nawet jeśli nie dla kierowcy, to będziesz zerkał - w Volvo jak masz
    wyposażenie w TV w czasie jazdy po prostu wyłącza, możesz oglądać tylko z
    tylu na zagłówkach.

    >ja nigdy nie uruchomiłem tv w aucie, ale na jakiejś małej antence klejonej
    >do szyby (jeszcze nie przyklejonej, testowane "z ręki" na podwórku) pod
    >domem ledwo sygnał łapałem

    Ale cyfrowy?

  • 29. Data: 2015-01-09 11:21:37
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-01-09 01:22, MichaelData(R) wrote:
    > "AL" wydumał(a) w wiadomości ID news:m8m4m6$1mm$1@dont-email.me
    >
    > [...]
    >
    > Wyjścia AVX na dodatkowe 2 monitory?

    ma oczywiscie - na dwa dodatkowe monitory montowane np. do zagłówków
    (dodatkowo, definiujesz strefy: przod tyl i kazda moze zajmowac sie
    czyms innym. W komplecie jest pilocik - dla tych na tylnej kanapie)

    > Że tak zapytam, obsługuje to BT3/4 A2DP?

    muze przesyla z telefonu, informacje z innych programow tez moze
    (dlatego w swoim telefonie ze wzgl. na Yanosika m.in. mam wylaczona
    opcje przesylu multimediow - bo mnie wkurza, gdyz w momencie wysylu
    komunikatow przyciszana jest muzyka w przednich glosnikach. M.in. z tego
    powodu rowniez mam wylaczone komunikaty glosowe z nawigacji samochodowej
    - wystarczy mi 8" ekran niemal przed nosem).

    Jednoczesnie moze sie doc podlaczyc przynajmniej dwa odbiorniki po BT.
    Jaki to konkretnie standard - przyznam, ze nie wiem i musialbym siegnac
    do pudelka.
    W kazdym razie dziala i robi to czego oczekuje - i o to chodzi.

    AAAA - w oryginalnym radio (tym przed zamiana - mialem sterowanie glosem
    - w tym chinskim tego nie mam.
    W chinskim wynalazku nie synchronizuje mi sie ksiazka telefoniczna z
    telefonem, czyli pokazuje sie numer osoby dzwoniacej - ale nie nazwa z
    ksiazki telefonicznej.
    Przy oddzanianiu podobnie - moge wklepac numer z palca, wybrac z
    historii wczesniej dzwoniacych oraz wybrac z listy numerow jakie sobie
    wczesniej wprowadzilem - np. najczesciej do kogo dzwonie (wowczas jest
    nazwa).
    Wiec brak synchronizacji z ksiazka telefoniczna moglbym uznac za wade
    mojego chinczyka (ale nowsze wersje podobno sobie juz z tym radza).

    > Hmm, brak wsparcia dla 32GB?

    mam wlozona karte 32GB z muzyka - wiec dziala

> [...]
    > jest dość ważne. Kombinuję sobie to jakoś ulepszyć ale WM6 całkowicie
    > odpada. Z Andkiem jest alternatywa więc pokombinuję :)

    dla mnie istotne bylo to, ze radio ma wygladac jak fabryczne - i tak
    wyglada.
    Chinczyk byl dostarczony z czescia deski rozdzielczej, ktorej faktura
    idealnie odpowiada tej oryginalnej - wiec osoba nieswiadoma nie
    przypuszcza, ze radio nie jest oryginalne.

    Zakladanie osobnego tabletu bedzie wygladac co najmniej dziwnie -
    zreszta nawet w oryginalnych rozwiazaniach niektorych marek nie podobaja
    mi sie wizualnie wysuwane konsole a'la tablety - sterczace nad deska
    rozdzielcza.

> [...]
    >
    > Noo, na starych apkach OK. Gorzej jeśli spróbujesz czegoś
    > ciekawszego...ale alternatywa Ci wygasła bo WM6 już jest trupem :/

    IGO - mamy mam najnowsze (system - tzn licencje dostarczal producent
    radia). IGO ma ta przewage, ze interfejs mam spory potencjal
    konfiguracyjny (skorki) oraz moge sciagnac mape dowolnego kraju jak i
    POI, w tym radary dla roznych krajow z niezaleznych serwerow (nie
    znalazlem tej funkcjonalnosci dla AutoMapy)

    Przykład:
    http://poiplaza.com/index.php?p=dc&c=32&lpg=&d=&pg=1
    2

    > Aha, czyli TRZECI gadget. Przypomnę:
    > 1) Radio+multimedia z bezużyteczym TV analog

    TV bym wycial - ale bylo standardem.
    Za drobna doplata moglem miec DVBT - ale nie ogladam TV w aucie - wiec
    podziekowalem sprzedawcy - natomiast jest to wciaz do kupienia

    > 2)telefon w kieszeni, bez wsparcia dla WM6

    Navi w aucie, jeden dotyk NFC i wlacza sie Yanosik (stosuje tylko przy
    dluzszych trasach) - wiec telefonu praktycznie ie wyciagam (BT zawsze w
    telefonie wlaczony, wiec zawsze laczy sie automatycznie)

    > 3)dodatowy "zasłaniacz" szyby (rejestrator)+ osobne dojścia bez wsparcia
    > online/WiFI/Backup

    Rejestrator jest za lusterkiem - i jest tak ukryty, ze 99% pasazerow
    nawet nie uwaza, ze tam cokolwiek jest (i od roku go nawet nie sciagalem).

    Dodatkowa zaleta: brak potrzeby jakichkolwiek uchwytow na telefon,
    szukania ladowarki, plataniny kabli - jest wrecz ascetycznie - wszystko
    co potrzebne jest albo zabudowane w deske albo poukrywane.

> [...]

    > wyśmienicie. Dodatkowo w WM6 odczytuje SmS ale w Android są aplikacje,
    > które robią to z automatu, łącznie z "podyktowaniem SMS" w formie

    jak rowniez wymowieniem osoby, ktora dzwoni - i to mozna ustawic z
    automatu (patrz NFC) - bo na codzien nie zawsze potrzeba aby byla ta
    funkcjonalnosc wlaczona.

    > Jak widzisz, forma maksymalnego skupienia się na jeździe jest dla mnie
    > wyższa niż w Twoim przypadku...ale głownie dla tego że zdaję sobie
    > sprawę z tych udogodnień :)

    z tym bym sie klocil - ale kazdy ma swoj punkt widzenia :-D

  • 30. Data: 2015-01-09 13:55:11
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-01-09 o 11:10, Ghost pisze:

    > Nawet jeśli nie dla kierowcy, to będziesz zerkał - w Volvo jak masz
    > wyposażenie w TV w czasie jazdy po prostu wyłącza, możesz oglądać tylko
    > z tylu na zagłówkach.

    zwykle się wyłącza. Ale puszczałem kiedyś filmy na nawigacji i nie
    miałem z tym kłopotu. Problem w tym że nie ściągam filmów na bieżąco
    więc i nie ma co oglądać

    > Ale cyfrowy?

    tak, mały tuner dvb-t, mały monitorek i test na przedłużaczu
    Testowałem tylko w tym jednym miejscu, być może tragedii nie ma, ale nie
    zdecydowałem się zainstalować tego w aucie (mimo że wszystko w zasadzie
    miałem.

    Łukasz

    Łukasz