  • Data: 2011-11-29 18:18:43
    Temat: Re: pomoże ktoś?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 Nov 2011, dominik wrote:

    > Dokładniej to ten z którego filmu istnieje program? :>
    >
    > Bo tak sobie myślę, że przecież można odczytać ten numer z odbicia
    > szprychy tego roweru i naklejki z przedniej szyby. Czemu nikt na to nie
    > wpadł? :>>>

    Nie ironizuj :)
    Z grubsza sprawa wygląda tak jak dość dawno temu było z powszechnym
    rozumowaniem: Nyquista znamy, pasmo telefoniczne ma 8 kHz (i dość
    ostre cięcie), to no ile bps można przepuścić modemem? ;)
    Pic w tym, że istnieje dodatkowy wymiar, niewidoczny na pierwszy
    rzut oka. W przypadku modemów tym wymiarem jest amplituda,
    w przypadku filmu tym wymiarem jest powtarzanie danych na kolejnych
    klatkach filmu, ale *nie tych samych* danych, jeśli kamera choć
    trochę zmienia położenie wobec obiektu.

    Z jednego zdjęcia/jednej klatki wiele się nie wydobędzie, to prawda :)
    Również jest prawdą, że wyniki nie będą oszołamiające, więc
    bez tych odbić ze szprych poproszę, bo zdjęcie z większej rozdzielczości
    ma drastycznie większą (do kwadratu) pojemność informacyjną, więc
    kilkadziesiąt klatek na których tylko niewielka część informacji
    stanowi "nadmiar" to w sumie nie tak wiele.
    I do tego technologie wydłubywania tych informacji są w powijakach,
    bo problemem są wszelakie zakłócenia.
    Ale na filmie *jest* więcej informacji niż na każdej z jego
    klatek - i dotyczy to również obszarów które się na klatkach
    powtarzają.
    A na tym konkretnym filmie *aż tak* wiele nie brakuje, więc
    szanse na to że potrzebna informacja jest "wydobywalna"
    (czyli co najmniej teoretycznie może powstać technologia
    pozwalająca ją odzyskać) są.

    Śmieszno i straszno będzie, jak wzorem sfałszowanych zdjęć
    NASA każdy szeregowy użyszkodnik komputera będzie w stanie
    (po przeczytaniu krótkiej instrukcji do programu) odszukać
    na rzeczonym filmiku to co dziś wygląda na "niemożliwe".

    pzdr, Gotfryd