-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: pomiar prądu w aucie
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <m6f387$900$1@dont-email.me>
Date: Fri, 12 Dec 2014 19:21:34 +0100
Message-ID: <5...@4...net>
Lines: 47
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1418408496 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2649 89.77.179.152:51124
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:675568 pl.misc.samochody:2551866
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):
> Witam,
> Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
> sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
Nie mierz prądu podczas odpalania.
Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza.
Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą
stronę - tzn. że będzie ładował akumulator.
A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.
Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to
czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.
> Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel,
A co w nim takiego prądożernego?
Ogrzewanie elektryczne?
Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
prąd przez noc. Cudów nie ma :)
> pełny stan
> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
> jego przypadku normalne)
Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
wsiądziesz.
Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.
Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.
A może jakiś problem z rozrusznikiem?
Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
silnika.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.14 19:32 Marvin
- 12.12.14 21:34 ToMasz
- 12.12.14 23:49 dddddddd
- 12.12.14 23:50 dddddddd
- 12.12.14 23:58 Czesław Wiśniak
- 13.12.14 11:26 Tomasz Pyra
- 13.12.14 11:58 AlexY
- 13.12.14 13:57 re
- 13.12.14 15:41 pawel
- 13.12.14 15:51 platformowe głupki
- 13.12.14 16:24 J.F.
- 13.12.14 17:10 Adam
- 13.12.14 17:17 platformowe głupki
- 13.12.14 17:24 re
- 13.12.14 18:47 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=