-
Data: 2014-12-13 11:26:11
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):
> W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
>>
>> A co w nim takiego prądożernego?
>
> moduły...
> a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
> wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
> - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
>
>> Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
>> napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
>> prąd przez noc. Cudów nie ma :)
>>
>
> akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
> ale antyradar pokazuje i 14,6V
>
>>> pełny stan
>>> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
>>> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
>>> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
>>> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
>>> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
>>> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
>>> jego przypadku normalne)
>>
>> Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
>
> jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
> kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza
>
>> No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
>> wsiądziesz.
>> Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
>> kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.
>
> różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
> nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
> raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
> tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
> zamontować coś na stałe
Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.
Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
podczas parkowania.
Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
pokazać prąd z dokładnością 10mA.
Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.
>> A może jakiś problem z rozrusznikiem?
>> Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
>> uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
>> silnika.
>
> hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
> rozruchu...
Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
urządzenie Ci rozładowuje akumulator.
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.14 11:58 AlexY
- 13.12.14 13:57 re
- 13.12.14 15:41 pawel
- 13.12.14 15:51 platformowe głupki
- 13.12.14 16:24 J.F.
- 13.12.14 17:10 Adam
- 13.12.14 17:17 platformowe głupki
- 13.12.14 17:24 re
- 13.12.14 18:47 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.14 19:00 AlexY
- 13.12.14 19:38 J.F.
- 13.12.14 22:47 AlexY
- 13.12.14 23:43 Tomasz Pyra
- 14.12.14 00:28 AlexY
- 14.12.14 00:30 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-14 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-02-14 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-14 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-14 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-02-14 Ściemniacze na parkingach
- 2025-02-13 kilka pytań o klimę
- 2025-02-13 genialny pomysł
- 2025-02-12 diesel z otwartą komorą
- 2025-02-14 60 mA dużo czy spoko?
- 2025-02-13 Jaka moc wi-fi ?
- 2025-02-12 Drabina rozsuwana
- 2025-02-13 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-02-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=