eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikapomiar prądu w aucie › Re: pomiar pr?du w aucie
  • Data: 2014-12-14 18:35:05
    Temat: Re: pomiar pr?du w aucie
    Od: Tornad <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:
    > W dniu 2014-12-14 12:57, janusz_k pisze:
    > > (...)
    > > Przy 200A i 5 sek = 0,277Ah--

    > A, to o takiego energia chodziło ;)
    > A ja już myślałem o jakich kulombach, czy czemś takiem ;)
    > Pozdrawiam.
    > Adam

    Mozna i w culombach - na to samo wyjdzie.

    Kulomb to ladunek elektryczny, pradu o natezeniu 1 A, ktory przeplywa przez
    obwod w czasie 1 sekundy.

    Pojemnosc akumulatora wynosi powiedzmy 100 Ah. Czyli przy natezeniu 1 A, moze
    pracowac przez 100 godzin. Kazda godzina ma 3600 sekund. Wychodzi, ze
    akumulator ma Q = 100 * 3600 = 360 000 culombow.

    Rozrusznik w czasie startu pobiera 200 A w czasie 5 sekund co daje 1000 c. Czyli 1000
    / 360 000 * 100 % = 0.27 procenta.
    O tyle start uszczupla zgromadzony w akumulatorze ladunek.

    Oczywiscie to teoria. W praktyce jest "troche" mniej. Wartosc pojemnosci
    akumulatora olowiowego, podobnie jal wszystkich alumulatorow w tym jonowych,
    spada z ich wiekiem niezaleznie od tego czy sa uzywane czy nie. Z praktyki
    wiem, ze po 5-ciu, gora 7 latach akumulator olowiowy w aucie
    nalezy wymienic na nowy.

    Bedac przy glosie dorzuce swoje trzy centy.
    Otoz w nowoczesnych samochodach
    wiele czynnosci jest sterowanych przez "pokladowy" computer. Ona zarzadza
    wyszyskimi waznymi procesami, do ktorych nalezy zaliczyc np podgrzeanie czegos
    tam w silniku, siedzen czy ochrone przed oblodzeniem. Te funkcje moga
    pochlaniac duzo energii. Zatem moze nalezaloby sie udac do specjalistow od
    tego samochodu, ktorzy przez podlaczenie testera w try miga znajda przyczyne
    wadliwego dzialania elektryki.

    Instalacja moze pracowac poprawnie ale moze np zaciac sie ktorys z
    przekaznikow i pozostawac caly czas w stanie zalaczonym. I rozlacza sie
    dopiero po ostygnieciu.
    Byc moze, ze przyczyna tych klopotow moze byc trywialna. Np poluzowany pasek
    od alternatora lub jego czesciowa niesprawnosc. Np przepalenie sie w alternator
    jednej z 6 diod prostowniczych.
    Obserwacja amperomierza podlczonego do klemy akumulatora, nic nie da. Ona
    tylko potwierdzi wadliwosc ukladu ale go nie zlokalizuje.

    Natomiast dedykowany przyrzad, tester podlaczany w celach diagnostycznych wykaze,
    ktory podzespol jest wadliwy.

    To jest czynnasc prosta; podlacza sie go do wielowtyku, ktory w kazdym aucie
    jest i przyrzad wyswietla co pacjenta boli.

    Pzdr
    Tornad

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: