-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!news.mixmin.
net!eternal-september.org!reader02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: heby <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: polski samochod elektryczny
Date: Wed, 15 Dec 2021 12:06:29 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 71
Message-ID: <spci7r$8ak$1@dont-email.me>
References: <1wnprd0g67o9z$.163d4juzv9ska$.dlg@40tude.net>
<sotm45$nfc$2@dont-email.me> <61b74aa5$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
<sp897u$ij1$1@dont-email.me> <61b7aa10$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
<sp8b7c$3b6$1@dont-email.me> <sp9boh$8jd$1@news.icm.edu.pl>
<spavfg$q02$1@dont-email.me> <spc5ok$iel$2$Cav@news.chmurka.net>
<spc6f6$v1e$1@dont-email.me> <spc7dp$jd6$1$Cav@news.chmurka.net>
<spc8ar$9jk$1@dont-email.me> <spc931$k9v$1$Cav@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 15 Dec 2021 11:06:35 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="c558221ecd051783b13dd5cc5fc94e2f"; logging-data="8532";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19Vm68ZHJE5m6/FbJC19cxN"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.4.0
Cancel-Lock: sha1:zi1zEfKMZcYuYj7bNQAkdQ9BDP8=
In-Reply-To: <spc931$k9v$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2699861
[ ukryj nagłówki ]On 15/12/2021 09:30, Cavallino wrote:
>> Pisanie softu to nie jest wielka sztuka.
> Jasne.
> Ale pisanie dobrego softu już tak.
Nie, też nie. Poczyniliśmy niejakie postępy od lat 60tych, dzisiaj
pisanie dobrego softu to nie tyle kwestia sztuki, co bardziej kontroli
nad białkiem.
> Jak mówie, w okolicy u mnie
>> kilka firm produkuje software do automotive i to nie jest nic
>> strasznie skomplikowanego pod względem logistycznym.
> Logistyka to nie całość życia, więc nie o nią mi chodziło.
Wiec rozmawiamy o różnych rzeczach.
>> Soft typu "multimedia i duperele" niewątpliwie, ale już soft typu
>> "falownik" nie czyni nic specjalnie "dodanego".
> No chyba że jednak czyni.
> I optymalizuje zużycie prądu do tego stopnia, że jeden samochód da się
> używać, a inny nie bardzo.
Ktoś musiałby zdrowo spieprzyć swoją robotę, jesli prąd "uciekałby"
gdzieś bokiem, poza silnikiem.
Nie dramatyzujmy. Falowniki do silników to rzecz w zasadzie kłopotliwa w
popsuciu czy napisaniu źle, jesli robią to ludzie z doświadczeniem.
Napisano takich setki/tysiące. Następny, to nie jest coś niebotycznie
skomplikowanego.
> Przykład - jak auto jeździ po mieście zimą, to można włączyć wszystkie
> możliwe grzałki na starcie, i zużywać 20 kWh na samo grzanie....
> I tak co 10 minut od nowa.
Ale to są jakieś duperelowane problemy z bugami w sofcie, w dodatku
wysokopoziomowym, który to prawdopodobnie nie przechodzi certyfikowania.
> A inni jakoś dali radę zużywać w tych samych warunkach 25 kWh (a nie 40
> kwh), ale łącznie z jazdą, czyli powiedzmy 18 kWh na jazdę a 7 na grzanie.
Fizykę trudno oszukać, skoro ktoś grzeje konkretnymi kW to dostaje
konkretne kW ciepła.
Mówisz to algorytmice wysokopoziomowej. Tej samej która steruje lampkami
w bagażniku. Mają buga, kiepskich programistów albo kiepski QA. Normalne
w świecie IT.
> To samo dotyczy sterowania napędami itd
Nie, to inny poziom. Sterowanie napędami wymaga specjalistycznej wiedzy
z akresu programowania, dlatego mówię o "doświdczonych nerdach".
Sterowanie lampkami i grzaniem kabiny obrobią studenci (z widocznym
skutkiem).
> To tylko nudny kawałek
>> softu sterujący kilkoma tranzystorami. Owszem, bywa rozbudowany, ale
>> nikt go nie pisze od zera,
> W przypadku elektryków jednak zwykle pisze się go od zera.
Wątpię. Zdecydowana większośc firm, które pracują z takimi problemem, ma
bazę kodu, testy i doświdczenie. Tego się nie pisze od zera bo niby po co.
> Ale pewnie Tobie chodzi o inny soft niż mi.
Nie wiem o jaki mi chodzi, bo w dokumencie z netu jest tylko
tumanistyczne stwierdzenie o "jakimś sofcie". Zgaduje, że
wysokopoziomowym, sterującym algorytmiką typu "jesli hamujesz, to
przełacz falownik w tryb odbierania energii" itp. Sam soft na falownik
to, prawdę mówiąc, wątpie aby ktoś napisał całkowiecie samodzielnie, do
tego potrzeba jest duża inwestycja w laboratorium i masa sprzętu.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.21 12:19 Cavallino
- 15.12.21 15:49 SW3
- 15.12.21 15:58 heby
- 16.12.21 00:24 Shrek
- 16.12.21 00:27 Shrek
- 16.12.21 13:39 ii
- 16.12.21 17:01 heby
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=