  • Data: 2010-04-04 17:08:09
    Temat: Re: poklatkowa pogoda
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/04/2010 18:23, Sylwester Zarębski wrote:
    > Piękne. Mimo swoich pewnych wad, naprawdę wspaniałe.

    O wadach chętnie posłucham, bo zacząłem dopiero tydzień temu.

    > Podpowiedz jeszcze, czy światłomierz był na automacie, czy na stałe, a
    > jeśli na stałe, to z jakimi nastawami?

    Ustawienie było P, więc prawie automatyka. Tylko jak jest mało światła
    (w nocy), to aparat w trybie P nie robi zdjęć dłużej niż 1 s. Co zresztą
    jest dobrze, bo w nocy powinno być ciemno. Jak już było jaśniej, to
    automatyka działała, co widać po świecących oknach w domu, które stają
    się coraz mniej widoczne.

    Próbowałem również pełny tryb manuał, ale do takiego rodzaju filmików
    się nie nadawał.

    Ale dziś w nocy spróbowałem ująć wschód gwiazdy Wega z gwiazdozbioru
    Lutni. Tu był pełny manuał, przysłona 3,5, naświetlenie 10 sekund,
    zdjęcia co 30 sekund. Już wgrałem na youtube, można przełączyć się
    również do trybu HD (720p). Wegę widać wyraźnie, później po lewej
    dołączy się Deneb z gwiazdozbioru Łabędzia, natomiast Sadr (Łabędź) jest
    praktycznie niewidoczny na YT.

    http://www.youtube.com/watch?v=u7FDwxmRfZI

    Gdyby ktoś chciał oryginalny filmik, to można ściągnąć tu (7 MB):
    http://wyslijto.pl/files/download/podote3t3j

    Ludek