eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypohamuj sieRe: pohamuj sie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...null>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pohamuj sie
    Date: Sat, 2 Jan 2016 13:53:57 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 70
    Message-ID: <n68h9i$ocj$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <16h8w0kcuiiq6$.kde3qpyve3rj$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <1...@4...net>
    <9...@g...com>
    <1...@4...net>
    <4...@g...com>
    <o...@l...harvard.local>
    <n6652b$v50$1@usenet.news.interia.pl> <n665l5$m6s$1@node2.news.atman.pl>
    <n66g5s$lfn$1@usenet.news.interia.pl>
    <5686d19c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <n66mo3$2qh$1@usenet.news.interia.pl> <n66nae$761$3@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1451739250 24979 31.11.182.98 (2 Jan 2016 12:54:10
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jan 2016 12:54:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.5.0
    In-Reply-To: <n66nae$761$3@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574810
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2016-01-01 21:24, Cavallino wrote:
    > W dniu 01.01.2016 o 21:14, mk4 pisze:
    >> On 2016-01-01 20:20, Mirek Ptak wrote:
    >>> W dniu 2016-01-01 o 19:22, mk4 pisze:
    >>>>> Bo ponieważ?
    >>>>> Przeciwnik był większy?
    >>>>
    >>>> Bo poniewaz wlaczyl migacz to _bedzie_ wjezdzal. Liczenie na to, ze nie
    >>>> wjedzie jest wlasnie zyczeniowym mysleniem albo... po prostu brakiem
    >>>> myslenia i przewidywania tego co ze sporym pradopodobienstwem moze sie
    >>>> wydarzyc.
    >>>
    >>> Bronisz sprawy beznadziejnej. Włączenie kierunkowskazu nie nadaje
    >>> pierwszeństwa.
    >>>>
    >> Jesli nie rozumiesz tego co przeczytales to moze powstrzymaj sie od
    >> komentowania? Raczej nie jest zadna chluba potwierdzac swoja glupote i
    >> to w dodatku na pismie, prawda?
    >>
    >>>> Oczywiste jest takze, ze nie wlacza sie migacza, zeby sobie z nim
    >>>> jechac.
    >>>
    >>> Rzeczywiście karygodne - powinien włączyć pzred wykonaniem manewru po
    >>> upewnieniu się, że na nikim nie wymusza!
    >>
    >> Czytasz czytasz i nic nie kapujesz.
    >>
    >> Jak trzeba byc ograniczonym, zeby nie zrozumiec prostego dosc przeslania
    >> zawartego w tekscie, ktory napisalem?
    >
    > To chyba Ty nie rozumiesz co napisałeś, a już zwłaszcza wydźwięku tego
    > przekazu.
    > Ja chyba wiem, co chciałeś powiedzieć, ale napisałeś to tak, jakby
    > autobusiarz (albo ktokolwiek na jego miejscu i z jego przyspieszeniem)
    > miał pełne prawo do zrobienia tego co zrobił.

    Nie mial prawa i nigdzie takiej sugestii nawet nie bylo! Ale
    jednoczesnie nie oznacza to, ze widzac ten migacz mozna go olac. W
    przepisach zwykle jest napisane czego kazdy powinien dopelnic bez
    wiazania tego z obowiazkami innych uczestnikow ruchu. Tak wiec autobus
    nie mial prawa sie pakowac na ten pas, ale fakt, ze ten migacz pojawil
    sie odpowiednio wczesnie dawal szanse na unikniecie niebezpiecznej
    sytuacji. Fakt, ze zaregaujesz w zadnym stopniu nie sankcjonuje
    zachowania autobusu. A jednak wydaje sie, ze niektorzy staraja sie taki
    wniosek wyciagnac - czyli, ze jesli jestes na prawie i nie przesz do
    przodu za wszelka cene tylko potrafisz zachowac rozsadek to
    sankcjonujesz nieprawidlowe zachowania innych.

    Czyli, ze jak zwolnisz i nie doprowadzisz do niebezpiecznej sytuacji to
    tylko utwierdzisz tamtych w przekonaniu, ze tak mozna robic bo sie nic
    nie stalo. Moze w przypadku wyjatkowych glupcow tak wlasnie jest - ale
    jednak wiekszosc jest racjonalna i po niebezpiecznym manewrze mrugniecie
    swiatlami raz czy dwa powinno im nieco dac do myslenia. Bo parcie do
    zwarcia z autobusem, ktore widac na filmie jednak rozsadne nie jest. A
    ze masz pierwszenstwo. No masz, tylko stare powiedzenie, ze cmentarze sa
    pelne tych co mieli pierwszenstwo jest wciaz zywe. Czy aby na pewno
    zawsze warto chciec to pierwszenstwo wyegzekwowac?


    Istotne jest tez to co ktos tu pisal wczesniej - trzeba umiec czuc przez
    skore co sie moze wydarzyc gdy jedzie sie szybko. A jak sie tego nie
    czuje to trzeba jechac wolniej. Owszem, czasem manewr jest tak dziki, ze
    nikt nie jest w stanie "wyczuc". Jednak sytuacja na filmie do takich nie
    nalezy. Tutaj jednak widac co sie swieci.

    I gdyby kierowca kamerzysta za wczasu wyhamowal po czym ztrabil, zmrugal
    i zrugal przez CB busiarza to bym zlego slowa o nim nie powiedzial.

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: