-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...null>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pohamuj sie
Date: Sat, 2 Jan 2016 13:53:57 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 70
Message-ID: <n68h9i$ocj$1@usenet.news.interia.pl>
References: <16h8w0kcuiiq6$.kde3qpyve3rj$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<1...@4...net>
<9...@g...com>
<1...@4...net>
<4...@g...com>
<o...@l...harvard.local>
<n6652b$v50$1@usenet.news.interia.pl> <n665l5$m6s$1@node2.news.atman.pl>
<n66g5s$lfn$1@usenet.news.interia.pl>
<5686d19c$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
<n66mo3$2qh$1@usenet.news.interia.pl> <n66nae$761$3@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 031011182098.warszawa.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1451739250 24979 31.11.182.98 (2 Jan 2016 12:54:10
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jan 2016 12:54:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.5.0
In-Reply-To: <n66nae$761$3@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574810
[ ukryj nagłówki ]On 2016-01-01 21:24, Cavallino wrote:
> W dniu 01.01.2016 o 21:14, mk4 pisze:
>> On 2016-01-01 20:20, Mirek Ptak wrote:
>>> W dniu 2016-01-01 o 19:22, mk4 pisze:
>>>>> Bo ponieważ?
>>>>> Przeciwnik był większy?
>>>>
>>>> Bo poniewaz wlaczyl migacz to _bedzie_ wjezdzal. Liczenie na to, ze nie
>>>> wjedzie jest wlasnie zyczeniowym mysleniem albo... po prostu brakiem
>>>> myslenia i przewidywania tego co ze sporym pradopodobienstwem moze sie
>>>> wydarzyc.
>>>
>>> Bronisz sprawy beznadziejnej. Włączenie kierunkowskazu nie nadaje
>>> pierwszeństwa.
>>>>
>> Jesli nie rozumiesz tego co przeczytales to moze powstrzymaj sie od
>> komentowania? Raczej nie jest zadna chluba potwierdzac swoja glupote i
>> to w dodatku na pismie, prawda?
>>
>>>> Oczywiste jest takze, ze nie wlacza sie migacza, zeby sobie z nim
>>>> jechac.
>>>
>>> Rzeczywiście karygodne - powinien włączyć pzred wykonaniem manewru po
>>> upewnieniu się, że na nikim nie wymusza!
>>
>> Czytasz czytasz i nic nie kapujesz.
>>
>> Jak trzeba byc ograniczonym, zeby nie zrozumiec prostego dosc przeslania
>> zawartego w tekscie, ktory napisalem?
>
> To chyba Ty nie rozumiesz co napisałeś, a już zwłaszcza wydźwięku tego
> przekazu.
> Ja chyba wiem, co chciałeś powiedzieć, ale napisałeś to tak, jakby
> autobusiarz (albo ktokolwiek na jego miejscu i z jego przyspieszeniem)
> miał pełne prawo do zrobienia tego co zrobił.
Nie mial prawa i nigdzie takiej sugestii nawet nie bylo! Ale
jednoczesnie nie oznacza to, ze widzac ten migacz mozna go olac. W
przepisach zwykle jest napisane czego kazdy powinien dopelnic bez
wiazania tego z obowiazkami innych uczestnikow ruchu. Tak wiec autobus
nie mial prawa sie pakowac na ten pas, ale fakt, ze ten migacz pojawil
sie odpowiednio wczesnie dawal szanse na unikniecie niebezpiecznej
sytuacji. Fakt, ze zaregaujesz w zadnym stopniu nie sankcjonuje
zachowania autobusu. A jednak wydaje sie, ze niektorzy staraja sie taki
wniosek wyciagnac - czyli, ze jesli jestes na prawie i nie przesz do
przodu za wszelka cene tylko potrafisz zachowac rozsadek to
sankcjonujesz nieprawidlowe zachowania innych.
Czyli, ze jak zwolnisz i nie doprowadzisz do niebezpiecznej sytuacji to
tylko utwierdzisz tamtych w przekonaniu, ze tak mozna robic bo sie nic
nie stalo. Moze w przypadku wyjatkowych glupcow tak wlasnie jest - ale
jednak wiekszosc jest racjonalna i po niebezpiecznym manewrze mrugniecie
swiatlami raz czy dwa powinno im nieco dac do myslenia. Bo parcie do
zwarcia z autobusem, ktore widac na filmie jednak rozsadne nie jest. A
ze masz pierwszenstwo. No masz, tylko stare powiedzenie, ze cmentarze sa
pelne tych co mieli pierwszenstwo jest wciaz zywe. Czy aby na pewno
zawsze warto chciec to pierwszenstwo wyegzekwowac?
Istotne jest tez to co ktos tu pisal wczesniej - trzeba umiec czuc przez
skore co sie moze wydarzyc gdy jedzie sie szybko. A jak sie tego nie
czuje to trzeba jechac wolniej. Owszem, czasem manewr jest tak dziki, ze
nikt nie jest w stanie "wyczuc". Jednak sytuacja na filmie do takich nie
nalezy. Tutaj jednak widac co sie swieci.
I gdyby kierowca kamerzysta za wczasu wyhamowal po czym ztrabil, zmrugal
i zrugal przez CB busiarza to bym zlego slowa o nim nie powiedzial.
--
mk4
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.16 14:06 mk4
- 02.01.16 16:59 Cavallino
- 04.01.16 16:17 s...@g...com
- 04.01.16 16:32 s...@g...com
- 04.01.16 16:37 s...@g...com
- 04.01.16 20:14 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=