  • Data: 2016-01-01 16:13:02
    Temat: Re: pohamuj sie
    Od: mk4 <m...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-12-29 18:44, J.F. wrote:
> [...]
    zasugeorwać hamowanie, zdziwić sie i dopiero zobaczyć zapalające się stopy.

    > Widac jest to czas wystarczajacy ... do przezycia i unikniecia
    > kolizji, bo inaczej bys nie tylu nie zobaczyl :-)
    >
    > Moze po prostu przewrazliwiony jestes i hamujesz, gdy inni uwazaja ze
    > ciagle ciezarowka powinna im udzielic pierwszenstwa przed zmiana pasa.
    >

    > kiedy hamujesz ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=oeJpqQ_mjBs

    Tutaj to gosc powinien hamowac jak byl widoczny pierwszy raz migacz
    autobusu. A on hamuje kiedy? No jak juz jest przy nim. Czyli wyglada to
    tak, ze jedze i nie widzi albo jedzie i nie reaguje do czasu az
    rzeczywiscie autobus wtacza sie na jego pas.

    Niestety bardzo wiele wypadkow i kolizji tak powstaje - ze ktos widzi
    ale nie reaguje bo "myslal". No a jak juz pomyslal, to jest za pozno.

    > https://www.youtube.com/watch?v=LRWRYcdWnX8

    Tutaj to kiepski material. Nie wiadomo od kiedy byl wlaczony migacz i
    kiedy nalezalo juz podjac jakies dzialania. Bo z tego co widac to
    podejscie standardowe jak wyzej - widzi i nie raguje. Dopiero jak
    cielsko ciezarowki wkracza na pas zaczyna sie cos dziac. Nieco za pozno
    chyba? A moglo byc pewnie duzo wczesniej tylko filmik tego nie obejmuje.

    > https://www.youtube.com/watch?v=qT19WTRXfiM

    A tutaj dwoch sie zorientowalo. Jak widac nie bylo zadnego problemu zeby
    zwolnic do predkosci ciezarowki a nawet nieco ponizej.

    > https://www.youtube.com/watch?v=jczUWjAnciw

    Tu jakis slepiec ale w osobowce. A swoja droga kamerzysta zaczal hamowac
    za pozno (z tego co widze i slysze na filmiku). No ale akurat tutaj
    ewidentne zajechanie i czasu na reakcje bylo malo. Ale to akurat jest
    symptomatyczne dla osobowek, ktore chca wykonac dynamiczny manewr.

    --
    mk4