  • 251. Data: 2010-04-30 19:22:36
    Temat: Re: pogróżki na skrzyżowaniu
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Massai* wrote in <news:hrf2m3$bqc$1@news.onet.pl>:
    > I cholera ten twój pierwszy artykuł, o tym ataku nożem - niezależnie od
    > tego czy klikam w link na grupie, czy wyszukuję w searczem, czy
    > wynajduję po dacie - wywala Error 400 - bad request! ;-)

    cos dziwnego sie u Ciebie dzieje. SOA #1

    pozdr, rdx

  • 252. Data: 2010-05-01 03:14:24
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Noname" <nomail@nomail> napisał w wiadomości

    > A propos omawianej sytuacji i wybijania szyb:
    >
    > http://www.liveleak.com/view?i=2ca_1272493190
    >
    > Na ludzi naprawdę trzeba uważać, bo nie wiadomo na jakiego idiotę się
    > trafi. Tu akurat chyba trafił swój na swego.

    FilipKK wybija szybę przednią splunięciem przez zęby.

    Jruand.

  • 253. Data: 2010-05-01 03:22:06
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "radxcell" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie rozbijalem. zakladam jednak, ze jesli ktos ma kastet lub palke ASP z
    > "nakladka do rozbijania szyby bocznej" (jakieś 50 zł) to nawet nie
    > zauwazysz
    > czasu w jakim to sie stanie.

    Chłopaku - weź wyluzuj - ilu dresów chodzi z pałką ASP z nakładką do
    rozbijania szyby bocznej? ;) Największe szanse masz na nóż, mniejsze na
    bejsbola, najmniejsze na kastet.

    > to juz szerszen skomentowal, z ktorym sie calkowicie zgadzam. co wiecej,
    > kiedy
    > otworzysz prawe drzwi i sie wychylisz, solidne kopniecie w blache drzwi
    > zrobi
    > cos takiego jak na... Snatchu bodajże. albo Lock Stock.. pamietasz?
    > "jeszcze nikt nigdy nie byl dla mnie tak k*** nieuprzejmy"

    To sobie przeczytaj teraz odpowiedź, jakiej mu udzieliłem.

    > wysiadasz. to jest dokladnie to co napisalem. wysiadasz.
    > wyjecie Ciebie z auta to 1,5 sekundy. jesli ktos wie co robi. dodatkowo
    > prawdopodobnie ladujesz ze zlamana reka na glebie.

    Słuchaj - ponieważ dalej obstajesz przy tym, że kierowcę z zamkniętego
    samochodu wyjmuje się 1.5 sekundy - proponuję Ci prosty pokaz. Weź nagraj na
    kamerze, jak w 1.5 sekundy udaje Ci się wyjąć faceta w zamkniętego
    samochodu. Możesz wybijać szybę, wyrywać klamki, przenikać przez blachę -
    jeśli uda Ci się ta sztuczka to po trzykroś zrefunduję Ci wszystkie koszty
    poniesione na ten pokaz.

    > nie napisalem, ze "wysiadasz i idziesz sie bić". napisalem "wysiadasz". to
    > chyba
    > Ci umyka caly czas.

    Wysiadasz i co? Stoisz i patrzysz na faceta?
    Napisz jasno - wysiadasz i spierdzielasz. Przy czym z tym rozwiązaniem też
    się do końca nie zgadzam, bo skąd wiesz, jakie facet ma w ogóle zamiary?
    Zamykasz zamki zasuwasz szybę i czekasz na rozwój sytuacji. Jak agresor
    zaczyna się pieklić - masz kilka opcji, w tym próbę odjechania albo
    rozjechania kolesia.

    > nie. mozna uciec. tak jak piszesz. ale na pewno nie uda Ci sie tego
    > zrobic,
    > jesli NIE WYSIĄDZIESZ.

    Tak, ale tutaj jest kolejny warunek - musisz szybciej od tego patałacha
    biegać no i mieć nadzieję, że w przysłowiowym "międzyczasie" Twoje auto nie
    zostanie zdemolowane.

    Jurand.

  • 254. Data: 2010-05-01 03:29:48
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > sugerujesz ze szybciej przesiadziesz sie z siedzenia kierowcy na siedzenie
    > pasazera, otworzysz drzwi i wysiadziesz, niz ktos obiegnie samochod, lub
    > przebiegnie przez maske?
    >
    > ciekawa teoria :)

    Gość podchodzi i zaczyna walić w drzwi kierowcy, np. w szybę. Przesuwasz się
    w stronę środka samochodu, żeby w razie czego szybko zmienić miejsce -
    możesz nawet siąść na miejscu pasażera i czekać spokojnie na rozwój
    sytuacji. Jak koleś rozwali szybę od strony kierowcy - a chwilę mu to
    zajmie - otwierasz drzwi pasażera i dajesz w długą.

    Śmieszą mnie historyjki o tym, jak to łatwo wybija się szybę i wyciąga z
    samochodu dorosłego faceta. Chyba się za dużo filmów niektórzy naoglądali.

    Jurand.

  • 255. Data: 2010-05-01 12:45:58
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Jurand* wrote in <news:hrfvgu$f37$1@news.onet.pl>:
    > Chłopaku - weź wyluzuj - ilu dresów chodzi z pałką ASP z nakładką do
    > rozbijania szyby bocznej? ;)

    w znanym mi sklepie kazda dostawa schodzi na pniu

> [...]
    > jeśli uda Ci się ta sztuczka to po trzykroś zrefunduję Ci wszystkie koszty

    I popatrz teraz na to z boku. Daje Ci rade, ktora moze, zapewne nie bedzie
    musiala i mam nadzieje ze nigdy nie bedziesz mial nawet szansy, zeby wybrac czy
    z niej skorzystac czy nie, uratowac Ci zycie.

    Przekazuje Ci - za darmo, w prezencie - wiedze, za ktora w innych
    okolicznosciach musialbys zaplacic. To co napisalem potwierdzila jeszcze jedna
    osoba, ktora wsparla sie tym, ze uczyla sie tego od osoby, ktora prowadzi kursy
    z bezpieczenstwa osobistego. Lub jakiejś pokrewnej dziedziny.

    A co Ty robisz? Jak ten maly Polaczek, co to go wszyscy wokolo sciemniaja, nie
    wierzysz, zaprzeczasz. Bo nie, bo ja wiem lepiej (typowy syndrom polski, napisze
    o nim artka), udowodnij mi to... i tak dalej. OK, masz do tego prawo. Być moze
    Twoje otoczenie przyzwyczailo Cie do tego. Nie wiem. Jesli tak, przykro mi.
    Pewnie jakbys zaplacil kilkaset zlotych za szkolenie z tego tematu, to bys
    uwierzyl. Na tę chwilę efekt jest taki, ze pare osob drugi raz pewnie dluzej
    zastanowi sie, zanim za darmo udzieli Ci cennych wskazowek. What goes around
    comes around.

    Nie jest moim celem udawadniać Ci niczego. Przez te pare lat kiedy tu pisuje,
    Ty - jako inteligentny facet - powinienes zauwazyc, ze to co pisze, jest
    prawdą - w odroznieniu od grupowych fantastow. I to powinno wystarczyc - ze
    podpisuje to radxcell. Jesli nie - trudno. To jest Twoje zycie i Ty wybierasz
    czy przyjmiesz to co inni Ci dają - w kazdym jego aspekcie.

    Ja wiem, co ja zrobie w takiej sytuacji aby chronic siebie i osoby, ktore beda
    blisko mnie. Ty zrobisz to co chcesz i szczerze - mam nadzieje, ze nigdy nie
    dojdzie do sytuacji kiedy w ostatnich momentach swiadomosci, a nie wiem czy
    kiedykolwiek zdarzylo Ci sie odplynac w czasie walki, bo to jest bardzo
    specyficzne i charakterystyczne odczucie, pomyslisz ze moze jednak nie miales
    racji. Niech albo to sie stanie teraz, albo wcale. Bo inaczej, bedzie glupio - i
    Tobie, choc przez krotki czas - i mnie, ze jednak nie wlozylem wysilku, aby
    zrobic wiecej, cokolwiek co by Cie uratowalo.

    > Wysiadasz i co? Stoisz i patrzysz na faceta?

    Tak. Patrze jak sie rozwija sytuacja i reaguje w zaleznosci od tego co zrobi.
    Szansa jest, ze gosc, pozbawiony przewagi jaka daje mu to, ze on jest poza
    samochodem, a Ty w srodku, po prostu zrezygnuje. Jesli nie - sprowadza to
    problem do uprzednio rozwiazanego - pozostaje mnostwo opcji: konfrontacja,
    znalezienie broni, znalezienie sojusznika, zaangazowanie innych osób, wezwanie
    pomocy, teatr (wymioty, udawanie niezrownowazonego), ucieczka. I pewnie jeszcze
    kilka innych, zwlaszcza w miescie.

    pozdr, rdx

    --
    ___ ___ __ _ _
    |_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://radxcell.prv.pl

  • 256. Data: 2010-05-01 14:18:52
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > w znanym mi sklepie kazda dostawa schodzi na pniu

    No to muszę Ci powiedzieć, że jeszcze nigdy nie spotkałem nikogo, kto w
    warunkach "miejskich" używałby takiej pałki. No ale mniejsza o to.

> [...]
    > wybrac czy
    > z niej skorzystac czy nie, uratowac Ci zycie.

    Dzięki ;)
    To fajnie, że dajesz rady, tylko teraz weź pod uwagę jedną rzecz - dajesz
    radę PUBLICZNIE, nie tylko mi, ale ogółowi czytających to osób. Czyniąc przy
    okazji założenie, że jest to najbezpieczniejsze w takiej sytuacji
    rozwiązanie.
    Być może ktoś tą radę weźmie sobie do serca. Być może będzie miał
    nieprzyjemność spotkać jakiegoś debila, przeciwko któremu stanie na zewnątrz
    samochodu i zostanie pocięty nożem albo mocno pobity. I teraz powiedz mi -
    odpowiesz takiem komuś "no, w sumie trzeba było zostać w samochodzie"?

> [...]
    > kursy
    > z bezpieczenstwa osobistego. Lub jakiejś pokrewnej dziedziny.

    A ja przekazuję Ci informacje, które są wynikiem po części osobistych
    doświadczeń, a po części doświadczeń osób, które ze sztukami walk mają dużo
    wspólnego i z którymi osobiście przychodzi mi się czasem spotkać.

> [...]
    > dluzej
    > zastanowi sie, zanim za darmo udzieli Ci cennych wskazowek. What goes

    Mój drogi - to nie jest tak, że ja nie wierzę i zaprzeczam dla samej idei
    zaprzeczania. Ja mam na to wyrobiony, jak pisałem powyżej - NA BAZIE
    WŁASNYCH DOŚWIADCZEŃ - pogląd. To, że Ci się on nie podoba i podpierasz się
    historiami w stylu: "to co napisalem potwierdzila jeszcze jedna osoba, ktora
    wsparla sie tym, ze uczyla sie tego od osoby, ktora prowadzi kursy z
    bezpieczenstwa osobistego. Lub jakiejś pokrewnej dziedziny" to już jest
    Twoja sprawa i Twoje prawo do takiego poglądu. Aczkolwiek brzmi to trochę
    jak "kolega brata ciotecznej matki, który czymś się tam podobnym zajmuje,
    powiedział..."

> [...]
    > wybierasz
    > czy przyjmiesz to co inni Ci dają - w kazdym jego aspekcie.

    Nigdy nie założyłbym jednej rzeczy - że to co ja piszę, jest absolutną
    prawdą. Mogę się mylić tak jak i każda inna osoba, nawet jakby była super
    doświadczonym w danej dziedzinie specjalistą - to też są doświadczenia
    wyniesione z OSOBISTYCH, własnych dokonań. Kiedyś być może do tego
    dojrzejesz, że ZAWSZE może się zdarzyć w życiu coś, z czym jeszcze nie
    miałeś do czynienia i Twój pogląd na sytuację, bazujący na do tej pory
    zebranym doświadczeniu, był błędny.

> [...]
    > aby
    > zrobic wiecej, cokolwiek co by Cie uratowalo.

    Obyś, czego Ci szczerze życzę, nie musiał spotkać naprawdę popieprzonego
    gościa, który korzystając z tego, że odważnie stanąłeś mu na przeciw (mając
    w odwodzie przynajmniej 2 inne opcje) poważnie Cię pokiereszuje, nie
    zastanawiając się w ogóle nad konsekwencjami tego czynu. Żeby pomóc osobom,
    które są blisko Ciebie, musisz być SPRAWNY, a nie skopany i leżący na ziemi.

    > Tak. Patrze jak sie rozwija sytuacja i reaguje w zaleznosci od tego co
    > zrobi.

    O ile w ogóle zdążysz zareagować, bo może się okazać, że odrobinę zbyt wolno
    wysiadałeś i gość zdążył wypłacić kopa w otwarte drzwi, pozbawiając Cię
    przytomności.

    > Szansa jest, ze gosc, pozbawiony przewagi jaka daje mu to, ze on jest poza
    > samochodem, a Ty w srodku, po prostu zrezygnuje.

    Szybciej zrezygnuje, gdy po kilku próbach nie uda mu się rozbić szyby ani
    otworzyć drzwi. Odreaguje paroma kopnięciami w blachę auta i masz po
    sprawie. Jeżeli facet potrafi wybić szybę ręką, w co mocno wątpię - to nie
    chciałbyś tą ręką dostać strzała w zęby. Jeżeli natomiast facet ma
    narzędzie, które pozwoli mu wybić szybę (młotek, pałka, cokolwiek) - to tym
    bardzej tym samym narzędziem może Ci przyłożyć w głowę. Dlatego należy użyć
    niebezpieczniejszego narzędzia (samochód), żeby faceta unieszkodliwić.

> [...]
    > wezwanie
    > pomocy, teatr (wymioty, udawanie niezrownowazonego), ucieczka. I pewnie

    Już widzę, jak w przeciągu tych kilku sekund, które dzielić Cię będą od
    nieuchronnej konfrontacji z pacjentem, który na ową konfrontację liczy, uda
    Ci się znaleźć sojusznika, aranżując przy tym teatrzyk "Zielona Gęś". Tak
    samo, jak nie będąc na taką ewentualność przygotowany, nie uda Ci się
    znaleźć "broni". No chyba, że będziesz gościa okładał damską torebką, którą
    wyrwiesz z ręki przestraszonej kompance podróży.

    Wybacz mój deczko ironiczny ton, ale po wypowiedziach sądzę, iż w praktyce
    chyba nigdy nie miałeś do czynienia z sytuacją, o jakiej tu mówimy, albo
    jesteś gościem ślepo wierzącym w swoje umiejętności w walce wręcz. Obie te
    rzeczy jednakowoż wprowadzając mocno subiektywny odbiór opisywanych
    sytuacji.

    Jurand.

  • 257. Data: 2010-05-01 14:26:44
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 1 May 2010 12:45:58 +0200, radxcell napisał(a):

    [wycinamy blablanie mające na celu wyłącznie ucieczkę od niewygodnego
    tematu]

    Dołączam się do oferty Juranda - demonstrujesz wyciąganie
    niewspółpracującego zawodnika (na przykład - mnie) z zamkniętego samochodu,
    masz na to półtorej sekundy. Jeśli ci się uda, dostajesz trzykrotność
    kosztów operacji. Wchodzisz, czy uciekasz?

    AK

  • 258. Data: 2010-05-01 14:57:37
    Od: Wojciech Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Sat, 1 May 2010, Andrzej Kubiak wrote:

    > Dołączam się do oferty Juranda - demonstrujesz wyciąganie
    > niewspółpracującego zawodnika (na przykład - mnie) z zamkniętego samochodu,
    > masz na to półtorej sekundy.

    Mnie bardziej interesuje dlaczego (skoro to zdaniem niektórych takie
    banalnie proste) ratownicy drogowi potrzebują czasem nawet kilku minut,
    żeby wyciągnąć gościa z auta - widać sami nieudacznicy jacyś... ;-)))

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 259. Data: 2010-05-01 15:03:12
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Wojciech Borczyk* wrote in
    amu.edu.pl>:
    > Mnie bardziej interesuje dlaczego (skoro to zdaniem niektórych takie
    > banalnie proste) ratownicy drogowi potrzebują czasem nawet kilku minut,
    > żeby wyciągnąć gościa z auta - widać sami nieudacznicy jacyś... ;-)))

    oni po prostu staraja sie go wyciagnac nieuszkodzonego. :)

    pozdr, rdx

  • 260. Data: 2010-05-01 15:04:43
    Od: "radxcell" <s...@o...pl>

    *Andrzej Kubiak* wrote in <news:hxiw3goj4783.17nbnwlpdx2bq.dlg@40tude.net>:
> [...]
    > masz na to półtorej sekundy. Jeśli ci się uda, dostajesz trzykrotność
    > kosztów operacji. Wchodzisz, czy uciekasz?

    mozemy to zrobic. mysle ze obedzie sie bez kosztow - zamiast wybijania szyby po
    prostu ja otworzymy. i tak dalej.

    pozdr, rdx