  • 51. Data: 2015-01-08 16:41:52
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 00:22:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >Jak protestowali motocykliści to nie było zakazu przyłączenia się do
    >ich protestu i zablokowania autostrad. Wtedy dużo łatwiej można było
    >wymusić obniżki opłat.
    >Opłata za autostradę powinna wynosić ok połowy różnicy w cenie paliwa
    >jakie kierowca może zaoszczędzić jadąc autostradą.

    Czyli co - doplacac powinni ? Bo autostrada z reguly dalej, a i auto
    wiecej pali, bo szybciej sie jedzie.
    No owszem, popieram, minister finansow moglby sie podzielic polowa
    nadwyzki zaplaconej akcyzy :-)

    Czasu wlasnego nie liczysz ? Pewnie nie, bos emeryt, czasu masz duzo
    :-)

    A tak w ogole to mamy kapitalizm - oplata za autostrade powinna
    wynosic tyle, aby zmaksymalizowac zysk inwestora.

    Zakladajac w ogole, ze do wybudowania dojdzie, bo jak mowisz ile on
    powinien zarabiac, to moze sie okazac ze na autostrade z tego nie
    starczy ...

    J.

  • 52. Data: 2015-01-08 16:45:14
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 16:41:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Zakladajac w ogole, ze do wybudowania dojdzie, bo jak mowisz ile on
    > powinien zarabiac, to moze sie okazac ze na autostrade z tego nie

    Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali jak było darmo.

  • 53. Data: 2015-01-08 16:49:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali jak było
    darmo.

    wskaż prywatne autostrady w Niemczech

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 54. Data: 2015-01-08 16:54:40
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > Zakladajac w ogole, ze do wybudowania dojdzie, bo jak mowisz ile on
    > powinien zarabiac, to moze sie okazac ze na autostrade z tego nie

    Zgodny facet jestem. Maksymalnie powinno kosztować tyle co zaoszczędzone paliwo. Czas
    i wygoda to zysk kierowcy. A bezpieczeństwo zysk państwa. Autostrada to taka sama
    działalność gospodarcza jak każda inna. Chcę cen urzędowych na chleb, masło mięso,
    cukier i kartofle. Takich żeby producentom się opłacało i żeby godziwie zarabiali.

  • 55. Data: 2015-01-08 16:56:07
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 16:50:23 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > wskaż prywatne autostrady w Niemczech
    >
    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Przy cenach jakie są na państwowych w Niemczech prywatne były by nie opłacalne. Wolny
    rynek to się nazywa.

  • 56. Data: 2015-01-08 16:57:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-08 16:28, J.F. wrote:

    > Z biedy. Na swiecie patrza na te gwiazdki.
    > Zreszta bez patrzenia one sa bezpieczniejsze i ilosc wypadkow spada.

    Wiec to wlasnie mialem na mysli. Wiec skoro piszesz ze "zdrowie jest
    bezcenne, kierowca powinien placic, cieszyc sie i nie narzekac", to
    wiadomo ze to zadziala jedynie w idealnym swiecie. Jesli sytuacja
    powoduje spadek bezpieczenstwa glownie ze wzgledow ekonomicznych,
    to znaczy ze wypadaloby cos z tym zrobic. Tym bardziej ze problem
    nie polega na tym ze nie ma drogi. Paradoksalnie jest na odwrot.

    Poza tym mozna odniesc wyrazne wrazenie ze poziom i windowanie cen
    wynika z pozycji monopolistycznej. I prosze nie pisac ze to nie
    wcale nie monopol bo przeciez obok sa krajowki ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 57. Data: 2015-01-08 17:27:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

> [...]
    > każda inna. Chcę cen urzędowych na chleb, masło mięso, cukier i
    > kartofle. Takich żeby producentom się opłacało i żeby godziwie

    Uwazałbym z tymi cenami urzedowymi.
    Widziałes cene urzedową na slub poza Urzedem?

    1000zl za godzinke pracy... Niezły zarobek...

  • 58. Data: 2015-01-08 17:27:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Niemcy większy kraj, więcej autostrad i dziesiątki lat nie dopłacali

    Jak to nie doplacali?
    PRzeciez finansowali w całosci...

  • 59. Data: 2015-01-08 19:16:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson" napisał w wiadomości
    >Poza tym mozna odniesc wyrazne wrazenie ze poziom i windowanie cen
    >wynika z pozycji monopolistycznej. I prosze nie pisac ze to nie
    >wcale nie monopol bo przeciez obok sa krajowki ;)

    A patrz, jeszcze niedawno Cavallino narzekal ze obok sa krajowki i
    ciezarowki je wybieraja :-)

    Wiec jest monopol ? Nie ma.

    Cena jest rynkowa ... choc uzgodniona miedzy roznymi partiami :-)

    Co by nie mowic - drogie te autostrady, i jak maja byc calkowicie
    prywatne, to i przejazd bedzie drogi.

    J.

  • 60. Data: 2015-01-08 19:43:00
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 19:16:32 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    >
    > Cena jest rynkowa ... choc uzgodniona miedzy roznymi partiami :-)
    >

    > Co by nie mowic - drogie te autostrady, i jak maja byc calkowicie

    Będzie drogi tylko wtedy kiedy wszystkie drogi umożliwiające jazdę obok autostrady
    będą zamknięte. Przy partyjno łapówkarskim systemie jest to do zrobienia.