  • 41. Data: 2015-01-08 10:39:37
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-08, o godz. 10:21:03
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    Przeprasza - mój błąd - tu miało być 2016.

    Zdrówko

  • 42. Data: 2015-01-08 11:16:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-08 o 10:38, Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
    > (...)
    > etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
    > zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
    > sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
    > darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
    > zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
    > zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
    > (...)

    Jak się czyta o takich q.... "urzędnikach", to aż chciało by się, aby
    wykonawca z dobroci serca zamurował wszystkie drzwi i okna do
    tamtejszego urzędu, i to oczywiście w godzinach pracy urzędników.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2015-01-08 11:44:17
    Od: Arkady <a...@f...ad>

> [...]

    > Społecznej udzielił staruszkom bezzwrotnej zapomogi na spłatę podatku
    > jakiego zażądał od nich US. Komentować właściwie nie ma co.

    No żesz k...a bo inaczej tego skomentować nie można... Ludzie idiocieją
    w urzędach, ważny tylko przepis, procedura a logikę zostawiają w szatni,
    zza papierów nie widać człowieka... Co za debile, i weź się potem
    tłumacz takiemu żeś nie wielbłąd skoro w papierach stoi że nim jesteś...
    Po prostu mózg w poprzek staje jak się coś takiego widzi ale to też
    świadczy o skali odmóżdżenia tej bandy skoro tam nikt nie pomyślał
    logicznie, przecież na pewno w swoich papierach mają też wgląd w
    sytuację finansową tych ludzi. Że też na takich kary nie ma...

    Arkady

  • 44. Data: 2015-01-08 11:48:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości
> [...]
    >wykonawca z dobroci serca zamurował wszystkie drzwi i okna do
    >tamtejszego urzędu, i to oczywiście w godzinach pracy urzędników.

    Zaraz zaraz - darowizna/zaplata podlega opodatkowaniu.
    Ksiegowych nie maja, aby nazwac to "dokonanie niezbednych adaptacji po
    sprzedazy czesci nieruchomosci", czy nie potrafia podarowac 50 tys
    gotowka, zeby obdarowany zaplacil podatek (powiekszony o podatek od 50
    tys :-))

    J.

  • 45. Data: 2015-01-08 11:49:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-07 21:14, m4rkiz wrote:

    >Ja bym powiedzial raczej, ze oplata za bezpieczenstwo i bardziej
    >wydajny transport. Wiec ceny raczej nie powinny zniechecac do
    >korzystania i w zamian spychania ruchu na boczne krajowki.

    Zaraz zaraz - zdrowie jest bezcenne, wiec to kierowca powinien placic,
    cieszyc sie i nie narzekac :-)

    J.

  • 46. Data: 2015-01-08 15:36:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-01-08 o 11:48, J.F. pisze:

> [...]
    > sprzedazy czesci nieruchomosci", czy nie potrafia podarowac 50 tys
    > gotowka, zeby obdarowany zaplacil podatek (powiekszony o podatek od 50

    Remont domu wykonany jako _zadośćuczynienie_ za zajęcie działki i
    kłopoty związane z uciążliwością robót budowlanych.

    Tu moim zdaniem nie ma darowizny.

    Jakoś dziwnym trafem tak często się składa, że małpy z US potrafią się
    czepiać staruszków, a z daleka omijają ewentualne szwindle wykonywane
    przez większe firmy mające stado prawników :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 47. Data: 2015-01-08 16:11:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-08 11:49, J.F. wrote:

    > Zaraz zaraz - zdrowie jest bezcenne, wiec to kierowca powinien placic,
    > cieszyc sie i nie narzekac :-)

    No tak, czyli odpowiedzialnosc narzucona przez panstwo w zakresie
    bezpieczenstwa moze sie zamykac w stawianiu fotoradarow, ale
    w metodach zachecajacych do korzystania z bezpieczniejszych drog
    juz nie?

    gdyby bylo tak jak piszesz to by wszyscy kupowali bezpieczniejsze
    i lepiej wyposazone samochody. czemu tak nie jest, wiadomo.

    ps. tak, wiem ze to autostrada prywatna, ale dziala na mocy
    okreslonych ustalen i panstwowych koncesji.

    --

    memento lorem ipsum

  • 48. Data: 2015-01-08 16:28:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-08 11:49, J.F. wrote:

> [...]
    >bezpieczenstwa moze sie zamykac w stawianiu fotoradarow, ale
    >w metodach zachecajacych do korzystania z bezpieczniejszych drog

    Np cykl reklamowy w TV zachecajacy do autostrad tak jak "10 mniej
    ratuje zycie" :-)

    >gdyby bylo tak jak piszesz to by wszyscy kupowali bezpieczniejsze
    >i lepiej wyposazone samochody. czemu tak nie jest, wiadomo.

    Z biedy. Na swiecie patrza na te gwiazdki.
    Zreszta bez patrzenia one sa bezpieczniejsze i ilosc wypadkow spada.

    >ps. tak, wiem ze to autostrada prywatna, ale dziala na mocy
    >okreslonych ustalen i panstwowych koncesji.

    Tym niemniej daleko w tym modelu do "wicie, rozumicie, zalezy nam na
    tym zeby wiecej ludzi jezdzilo bezpieczna autostrada, wiec laskawie
    obnizcie oplaty o polowe" ...

    Widzisz jak tu lekarze stawili opor pakietowi onkologicznemu, a
    przeciez to niezgodne z etyka :-)

    J.

  • 49. Data: 2015-01-08 16:29:53
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 00:22:17 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-pr
    zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
    ty-na-jej-budowe

> [...]
    > autostrady koncesyjnej A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
    > (Wielkopolskie). Auta osobowe i motocykle za przejechanie tej trasy
    > zapłacą łącznie 51 zł - 3 złote więcej niż dotąd.
    >
    > d 12 stycznia zmienią się stawki za przejazd płatnymi odcinkami
    > autostrady koncesyjnej A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
    > (Wielkopolskie). Auta osobowe i motocykle za przejechanie tej trasy
    > zapłacą łącznie 51 zł - 3 złote więcej niż dotąd."
    >
    > Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
    > dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

    Jak protestowali motocykliści to nie było zakazu przyłączenia się do ich protestu i
    zablokowania autostrad. Wtedy dużo łatwiej można było wymusić obniżki opłat. Opłata
    za autostradę powinna wynosić ok połowy różnicy w cenie paliwa jakie kierowca może
    zaoszczędzić jadąc autostradą.

  • 50. Data: 2015-01-08 16:31:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Remont domu wykonany jako _zadośćuczynienie_ za zajęcie działki i
    >kłopoty związane z uciążliwością robót budowlanych.
    >Tu moim zdaniem nie ma darowizny.

    Czyli normalna zaplata.
    Od niej tez nalezy sie podatek.

    >Jakoś dziwnym trafem tak często się składa, że małpy z US potrafią
    >się czepiać staruszków, a z daleka omijają ewentualne szwindle
    >wykonywane przez większe firmy mające stado prawników :(

    No jak nie jak tak ? Wszystkich sie czepiaja, Optimusa, JTT, tylko
    UEFA nie :-)

    J.