  • 31. Data: 2015-01-07 17:23:21
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-07 15:24, Maciek "Babcia" Dobosz wrote:

    > Mogę popytać u jednego z większych wykonawców ale OZI (Osobowe Źródło
    > Informacji ;-) ) dostępne będzie po weekendzie.

    Czekamy - też bym się dowiedział.

    Shrek

  • 32. Data: 2015-01-07 20:29:54
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-07 o 17:23, Shrek pisze:

    > Czekamy - też bym się dowiedział.
    >
    > Shrek

    A w ogóle, to jak jest w umowie, kto płaci za rozbudowę?

  • 33. Data: 2015-01-07 20:56:58
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
    > Z punktu widzenia podatników lepiej byłoby zrobić 3 pasy od początku. Z punktu
    > widzenia urzędników, polityków, firm budowlanych, agencji doradzających, biur
    > projektowych, ekologów, agencji ochrony, firm cateringowych, radców prawnych
    > itd. lepiej jest to samo poprawiać po kilka razy. Można zarobić kilka razy.
    > :))

    druga sprawa to terminy, te kilometry juz sa 'oddane' a tak byly by gotowe
    nieco pozniej

    a po remoncie to jak w tym zydowskim dowcipie - jak w koncu skoncza to dopiero
    sie bedzie dobrze i sprawnie jezdzilo

    --
    http://db.org.pl/

  • 34. Data: 2015-01-07 21:14:00
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > no ale kto powiedzial, ze droga ma byc tansza niz paliwo ?
    > W koncu w normalnym paliwie wiecej podatkow niz paliwa, a podatnicy nie
    > protestuja :-)

    to samo chcialem, w sumie to jest oplata za komfort i oszczednosc czasu,
    niezbyt mozna ja przekladac\porownywac z kosztami paliwa czy innymi
    kosztami eksploatacji samochodu

    --
    http://db.org.pl/

  • 35. Data: 2015-01-08 08:56:04
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-07, o godz. 20:29:54
    adam <a...@w...pl> napisał(a):

    > A w ogóle, to jak jest w umowie, kto płaci za rozbudowę?

    Przy normalnej umowie inwestor będący potem operatorem autostrady.
    Tu za poszerzenie też płaci operator - według umowy jest zobowiązany do
    poszerzenia o trzeci pas gdy ruch dobowy wzrośnie na tym odcinku
    powyżej 40 tysięcy samochodów na dobę. Obecnie jest to około 60
    tysięcy. Inwestycję powinni zacząć już 2 lata temu ale spierali się
    GGDDKiA o zgodę na podwyżki opłat twierdząc że inaczej nie zgromadzą
    kasy na budowę.

    Zdrówko

  • 36. Data: 2015-01-08 10:07:10
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-07 21:14, m4rkiz wrote:

    > to samo chcialem, w sumie to jest oplata za komfort i oszczednosc czasu,
    > niezbyt mozna ja przekladac\porownywac z kosztami paliwa czy innymi
    > kosztami eksploatacji samochodu

    Ja bym powiedzial raczej, ze oplata za bezpieczenstwo i bardziej
    wydajny transport. Wiec ceny raczej nie powinny zniechecac do
    korzystania i w zamian spychania ruchu na boczne krajowki.

    --

    memento lorem ipsum

  • 37. Data: 2015-01-08 10:09:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

> [...]
    >tysięcy. Inwestycję powinni zacząć już 2 lata temu ale spierali się
    >GGDDKiA o zgodę na podwyżki opłat twierdząc że inaczej nie zgromadzą

    To jest na odcinku platnym, czy bezplatnym ?
    20 tys samochodow ponad norme, po 48 zl to jest prawie milion zl
    dziennie.
    3.6 mld w 10 lat - na dodatkowy pas starczy w zupelnosci.

    Chyba ze to ruch lokalny i bramki omija jak diabel swiecona wode ...

    Swoja droga - powiekszenie ruchu o 50% w dwa lata ? Co za nowe
    obwodnice tam otwarli ...

    J.

  • 38. Data: 2015-01-08 10:14:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-08, o godz. 10:09:11
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Chyba ze to ruch lokalny i bramki omija jak diabel swiecona wode ...
    >
    > Swoja droga - powiekszenie ruchu o 50% w dwa lata ? Co za nowe

    Na bezpłatnym. W umowie koncesyjnej mieli taki zapis. Co więcej 40
    tysięcy osiągnięto w 2012 i wtedy AW twierdziła że prace projektowe już
    ruszają, budowa od 2014 i w 2015 będzie szerzej. teraz mówią o
    zakończeniu projektowania i zgodach w 2014 a sama budowa jeszcze
    półtora roku. Ewidentnie widać że przeciągają jak mogą inwestycję
    która nie da im zysku a tylko wydatki.

    Zdrówko

  • 39. Data: 2015-01-08 10:21:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >ruszają, budowa od 2014 i w 2015 będzie szerzej. teraz mówią o
    >zakończeniu projektowania i zgodach w 2014 a sama budowa jeszcze

    To jeszcze nie klamia - powazny projekt, musi trwac :-)

    >półtora roku.

    Oj tam, pewnie sie zgody przeciagnely :-)
    W terminie to tylko PKW inwestycje realizuje :-)

    >Ewidentnie widać że przeciągają jak mogą inwestycję
    >która nie da im zysku a tylko wydatki.

    A kto by chcial wydawac pieniadze bez zysku :-)

    J.

  • 40. Data: 2015-01-08 10:38:15
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-07, o godz. 17:23:21
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > Czekamy - też bym się dowiedział.

    Sam jestem ciekawy więc nie omieszkam zapytać. A na czas oczekiwania
    tzw. fakt autentyczny okołoautostradowy:

    Podczas budowy autostrady A1 wykupywano grunty. Jak wiadomo w takiej
    sytuacji kupuje się zarówno od cwaniaków jak i od ludzi całkowicie
    niezaradnych życiowo. W pewnej gminie która miała przeciąć autostradę
    wykonawca dogadał się z jej włodarzami że za zgodę na umiejscowienie
    uciążliwej w czasie budowy wytwórni cementu wyremontuje pewną ilość
    dróg, przebuduje salę gimnastyczną miejscowej szkoły i parę innych
    rzeczy. Z wójtem współpracowało się nieźle, pomagał przy negocjacjach
    działek prywatnych. Gdy już właściwie wszystko było wiadomo okazało się
    że na jednej z działek żyje małżeństwo staruszków (on głuchoniemy) z
    niepełnosprawnym umysłowo i fizycznie synem mającym koło 50 lat. Żyli z
    jakichś niewielkich rent i pomocy społecznej - bieda piszczała, rodzina
    nie radziła sobie zupełnie. Teoretycznie miano kupić od nich tylko
    niewielką część działki - reszta była niepotrzebna pod inwestycję. Miał
    być tylko wybudowany nowy dojazd do domu. Wykonawca postanowił że
    wspomoże ludzi remontując (a właściwie stawiając od podstaw ich dom) i
    porządkując działkę. Uzgodnił z gminą że będzie to część prac w zamian
    za uciążliwość. Zrobiono więc remont, dom dostosowano dla
    niepełnosprawnych, kupiono nowe wyposażenie, porządny wózek inwalidzki
    etc. Po czym nastąpił zejście na ziemię. Miejscowy Urząd Skarbowy po
    zakończeniu i przekazaniu domu oszacował wartość prac i przekazanego
    sprzętu i nakazała staruszkom zapłacenie ponad 40 tysięcy podatku od
    darowizny. Wystąpiono o umorzenie tego podatku - bez efektu. Wykonawca
    zadeklarował chęć zapłaty tego podatku ale US stwierdził że musi
    zapłacić go obdarowany. Znaleziono na szczęście wyjście: wykonawca
    zrobił w gminie kolejny remont/przebudowę a za to Ośrodek Pomocy
    Społecznej udzielił staruszkom bezzwrotnej zapomogi na spłatę podatku
    jakiego zażądał od nich US. Komentować właściwie nie ma co.

    Zdrówko