  • 1. Data: 2015-01-06 00:22:38
    Temat: podwyzka na A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://wpolityce.pl/gospodarka/228434-podwyzka-za-pr
    zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
    ty-na-jej-budowe

    "Od 12 stycznia zmienią się stawki za przejazd płatnymi odcinkami
    autostrady koncesyjnej A2 między Nowym Tomyślem a Koninem
    (Wielkopolskie). Auta osobowe i motocykle za przejechanie tej trasy
    zapłacą łącznie 51 zł - 3 złote więcej niż dotąd.

[...]

    Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
    dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

    J.

  • 2. Data: 2015-01-06 01:59:51
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
    > dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

    Smiesznie w kontekscie ostatniego korka po powrocie ludzi ze swiat do pracy
    za zachodnią granicą.

  • 3. Data: 2015-01-06 02:13:33
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 6 Jan 2015 00:22:38 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
    > dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

    A nie zmieniły się jakieś maksymalne dopuszczalne stawki?
    Bo inaczej to by znaczyło że wcześniej opłata była niższa niż maksymalna
    stawka, a to by było dziwne - chyba że ktoś coś inaczej pozaokrąglał :)

  • 4. Data: 2015-01-06 10:33:30
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-06 o 00:22, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
    > dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

    obiecują, że będzie lepiej:
    http://www.tvn24.pl/poznan,43/drozeje-przejazd-a2,50
    3462.html

    Dochody z opłat mają pokryć m.in. poszerzenie bezpłatnej obwodnicy
    Poznania na autostradzie A2.

    Planowana rozbudowa obejmie 13 z 25 km trasy, na odcinku od węzła
    Komorniki do węzła Krzesiny. - Obecnie prowadzone są prace
    przygotowawcze związane z uzyskaniem decyzji środowiskowych, zmierzające
    do poszerzenia jej o trzeci pas ruchu. Rozpoczęcie rozbudowy planowane
    jest na rok 2016. Na realizację potrzeba ok. 1,5 roku - wyjaśnia
    Kwiatkowska.

    @

  • 5. Data: 2015-01-06 11:12:48
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]

    > Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
    > dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

    I jest to 6% przy zerowej urzędowo inflacji.
    Jest okazja przechwycić pieniądze zaoszczędzone przez kierowców na benzynie.

  • 6. Data: 2015-01-06 11:15:23
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    >
    > Jak myslicie - nadmierna pazernosc, rzeczywisty kryzys ... czy spadek
    > dochodow wynikajacy z omijania przez S5 :-)

    Prawie wszystko drożeje (mimo pieprzenia czynników rządowych o deflacji
    panującej w RP), a więc dlaczego by przejazdy miały nie podrożeć...

  • 7. Data: 2015-01-06 11:24:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-06 10:33, Artur Miller wrote:

> [...]
    > do poszerzenia jej o trzeci pas ruchu. Rozpoczęcie rozbudowy planowane
    > jest na rok 2016. Na realizację potrzeba ok. 1,5 roku - wyjaśnia

    Zawsze się zastanawiałem - ile będzie kosztować dobudowanie trzeciego
    pasa potem, w porównaniu do budowy od razu - przecież obiekty
    inżynieryjne są podobno i tak robione na trzy pas, miejsce na trzeci pas
    tez od razu rezerwowane... wychodzi na to, że "zaoszczędzono" koszty
    samej podbudowy i asfaltu - ile to procent całej inwestycji? Nie mówiąc
    już o "kosztach społecznych" czyli burdelu przez co najmniej rok (za 13
    kilometrów). Gdzie jak gdzie, ale tam gdzie autostrada robi za obwodnice
    trzeba było budować trzy pasy od razu.

    Shrek

  • 8. Data: 2015-01-07 08:52:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-07 09:13, J.F. wrote:

    >A czy to jest zmartwienie kierowcow, ze ktos za mozliwosc ich dojenia
    >musi splacac kredyt? Jak sie powaznie podejmuje jakas inwestycje, to
    >sie zabezpiecza jej finansowanie uwzgledniajac wszystkie scenariusze,
    >a nie kombinuje jak tu potem urwac gdzies indziej.

    O ile wiem, to w tym przypadku autostrada zostala wybudowana za
    prywatne pieniadze, wiec ja sie tam nie dziwie, ze musi sie zwrocic, a
    nawet przyniesc zysk.

    Zmartwienie kierowcow zadne - wlasciciel autostrady ustala stawki, a
    kierowcy placa lub omijaja :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-01-07 08:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F.,
    zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
    ty-na-jej-budowe

    >Od dłuższego czasu kredyty tanieją. Ale to dotyczy kredytów
    >konsumenckich, dla których jest ograniczenie oprocentowania - obecnie
    >do 12% rocznie.

    Jestes pewny ? Niemal panstwowy bank
    https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-
    pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-dowolny-cel/
    oprocentowanie istotnie 11.99%, tylko RRSO jakos dziwnie 26%.
    Ale to i tak postep, bo niedawno bylo cos 33%.

    >Kredyty inwestycyjne mogą się rządzić całkiem innymi zasadami.

    Szczegolnie te pobierane nascie lat temu, i kto wie czy nie w walucie
    ... tym niemniej raczej nie drozeja w tych miesiacach.

    J.

  • 10. Data: 2015-01-07 09:03:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:

    >Wydaje mi się, że umowa jest tak skonstruowana, że nawet jak omijają,
    >to też płacą, tyle że przez budżet:P

    Nie mam nic przeciwko, aby mi lekarze, gornicy i politycy
    dofinansowali przejazd autostrada :-)

    Ale akurat na tych odcinkach chyba tak nie ma - to jedne z pierwszych,
    i tam byly czysto biznesowe zasady.
    Tylko ze rzad kredyt poreczyl, wiec jak AW s.a. zbankrutuje, to i tak
    podatnicy zaplaca :-)

    J.