  • 1. Data: 2012-05-14 13:45:59
    Temat: podgląd języka
    Od: Jan Kowalski <s...@o...pl>

    Witam!
    Przepraszam źle trafiłem ale mi chodzi o aplikację, ktora po
    podświetleniu odpowiedniego pliku wskaże mi jego tekst w języku
    programowania.
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2012-05-14 13:53:11
    Temat: Re: podgląd języka
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Przepraszam źle trafiłem ale mi chodzi o aplikację, ktora po podświetleniu
    > odpowiedniego pliku wskaże mi jego tekst w języku programowania.
    > Dziękuję.

    Jak chłopaki znajdą trochę wolnego czasu to Ci taki program napiszą. Jak ich
    znam to tak właśnie będzie! Miłego dnia!

  • 3. Data: 2012-05-14 18:38:27
    Od: Jan Kowalski <s...@o...pl>

    W dniu 2012-05-14 13:53, krzysztof posłuszny pisze:

    > Jak chłopaki znajdą trochę wolnego czasu to Ci taki program napiszą. Jak
    > ich znam to tak właśnie będzie! Miłego dnia!

    Dzięki serdecznie, będę niecierpliwie czekał. pamiętaj o nie.
    Wszystkiego dobrego!

  • 4. Data: 2012-05-14 19:42:21
    Od: lolo <n...@n...com>

    > Dzięki serdecznie, będę niecierpliwie czekał. pamiętaj o nie.
    > Wszystkiego dobrego!

    możesz przyspieszyć sprawę poprzez wpłatę na konto nr 15 1045....

  • 5. Data: 2012-05-14 20:34:09
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 14 May 2012 19:42:21 +0200, lolo napisal:

    > możesz przyspieszyć sprawę poprzez wpłatę na konto nr 15 1045....

    Alternatywnie możesz wysłać pizzę plus wino

    Edek

  • 6. Data: 2012-05-14 22:34:31
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2012 20:34, Edek Pienkowski wrote:

    > Alternatywnie możesz wysłać pizzę plus wino

    piwo. dobre. belgijskie.

    Michoo

  • 7. Data: 2012-05-15 11:55:35
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, May 14, 2012 9:34:31 PM UTC+1, Michoo wrote:

    > piwo. dobre. belgijskie.

    Leffe Blonde czy Duvel?

    RW

  • 8. Data: 2012-05-16 13:01:16
    Od: " " <f...@g...pl>

    Jan Kowalski <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Przepraszam źle trafiłem ale mi chodzi o aplikację, ktora po
    > podświetleniu odpowiedniego pliku wskaże mi jego tekst w języku

    tak naprawde programy wykonywalne są programami przetworzonymi na
    ciag bajtow/ komend procesora, nie jest tak ze po wcisnieciu np F3
    w total commanderze zobaczysz 'listing' programu (poza b nielicznymi
    programami w postaci jezykow skryptowych ) Prawie wszystkie (z grubsza
    wszystkie programy pod windowsa, maka czy linuxa (o ile wiem) mozesz
    co najwyzej disasemblowac - tj zobaczyc kod (do tego czasem z pewnymi
    bledami odtworzony) w postaci komend procesora i nieopisanych sekwencji
    liczb w miejsce danych, disasemblerow jest sporo, pewnie mozna podpiac
    jako wtyczke do tc tak ze pod F3 bylby wynik disasemblacji ale zaznaczam
    ze nie jst to zbyt czytelne (vel bardzo ciezko czytelne, polapac sie
    w zwyklych zrodlach (ktore czasem sa dla programu udostepniane ale w
    postaci odzielnej paczki niezaleznej odprogramu) jest ciezkawym
    (zalezy od rozmiaru zrodel i ilosci i jakosci nazw i komentarzy)
    zadaniem polapanie sie w kodzie z disasemblera gdzie wogole nie ma
    oryginalnych nazw wymaga ciezkiej laboratoryjnej roboty (zapewne opierajacej
    sie glownie na eksperymentowaniu polegajacym na zmienianiu i odpalaniu
    i zgadywaniu po wynikach co moze robic ten kawalek) *

    * to mi sie w sumie nie podoba i uwazam ze bardziej rozpowrzechnione
    powinno byc produkowanie programow z zaszytym zestawem nazw i typow, sam nie
    jestem jakims specjalnym zwolennikiem open source ale bardziej podobaloby
    mi sie publikowanie programow wykonywalnych z symbolami

    nie wiem jak moj stary brolandowski kompilator radzi sobie
    z produkowaniem tych symboli a moje disasemblery z ich czytaniem
    bo nigdy jeszcze tego nie probowalem

  • 9. Data: 2012-05-16 16:27:27
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    <f...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > w total commanderze zobaczysz 'listing' programu (poza b nielicznymi
    > programami w postaci jezykow skryptowych )
    W javie też jest kod bajtowy, a można podejrzeć, przynajmniej gdy ja
    próbowałem to się udawało. Dekompiler nie wiedział chyba tylko czy to
    była pętla for czy while, poza tym wszystko wyglądało tak samo.

  • 10. Data: 2012-05-16 17:45:40
    Od: " " <f...@g...pl>

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > próbowałem to się udawało. Dekompiler nie wiedział chyba tylko czy to
    > była pętla for czy while, poza tym wszystko wyglądało tak samo.

    czyli ze disasemblacja w javie dobrze idzie? nie wiem, kiedys
    poczytam. Disasemblacja w c tez chyba mogalaby troche lepiej
    isc, ollydebug troche wiecej potrafi pokazac, wychwytuje jaskos
    tam wywolania funkcji i argumenty; nie znam sie za bardzo na
    disasemblacji a i tak nie mam czasu by zajmowac sie wszystkim
    naraz

    ((i tak kiepsko sie dzis czuje
    przytruty ukl. oddech. boli watroba
    i nie spalem pol nocy - ide spac))