  • 1. Data: 2009-10-18 16:56:45
    Temat: pobór mocy hdd
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy Ktoś się orientuje ile mocy pobierają dyski twarde Samsung HD400LD?
    chciałbym to porównać z 8W jakie pobiera WD 500GB, a pobiera 8W... czy 8W to
    dużo czy mało? gdyby próbować na tej podstawie oszacować temperaturę dysku
    to jaka by była? ostatnio zakupiłem WD na SATA greena i ten mimo małego
    poboru był dość gorący...

  • 2. Data: 2009-10-18 17:07:41
    Temat: Re: pobór mocy hdd
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-10-18 18:56, Użytkownik identifikator: 20040501 napisał:
> [...]
    > temperaturę dysku to jaka by była? ostatnio zakupiłem WD na SATA greena
    > i ten mimo małego poboru był dość gorący...

    Chcesz na podstawie poboru mocy szacować temperaturę ?
    A na podstawie temperatury będziesz wyliczał prędkość obrotową
    talerzy czy możliwe do uzyskania przyspieszenie przy
    wyrzuceniu dysku przez okno ?

    Co do pytania o pobór mocy dla laptopa za dużo dla
    stacjonarnego w sam raz. :-)

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-10-18 18:07:16
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz na podstawie poboru mocy szacować temperaturę ?

    A na podstawie czego ma szacować?

    --
    marfi

  • 4. Data: 2009-10-18 18:35:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > A na podstawie czego ma szacować?

    Temperatury otoczenia, przepływu powietrza, czy nie ma kurzu, jest jeden
    dysk, czy ikilka w obudowie itd.
    Za dużo zmiennych.

  • 5. Data: 2009-10-18 18:40:49
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.10.18 20:07, marfi pisze:

    > A na podstawie czego ma szacować?

    Wiele innych czynników ma wpływ. Np. prędkość obrotowa, sposób
    korzystania z dysku - dysk którego nic się nie czyta ani nie zapisuje
    będzie mniej się grzał od intensywnie pracującego.
    Odczytywana temperatura dysku zależy też od temperatury otoczenia, a ta
    od np. od pory dnia, pory roku itp.

    --
    Mar

  • 6. Data: 2009-10-18 18:56:04
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Za dużo zmiennych.

    No to skup się na poborze mocy - reszta dotyczy dowolnego o dowolnym
    poborze mocy dysku (chyba, że znasz jakieś niezależne od temperatury
    otoczenia w aerodynamicznej obudowie nie łapiacej kurzu i nie zwracajace
    uwagi na inne dyski w pobliżu)

    --
    Ta wiadomość nie została sprawdzona przez system NOD32

    marfi

  • 7. Data: 2009-10-18 18:56:57
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]

    będzie mniej się grzał od intensywnie pracującego.
    Odczytywana temperatura dysku zależy też od temperatury otoczenia, a ta

    Patrz powyżej (albo poniżej zależnie od sortowania)

    --
    Ta wiadomość nie została sprawdzona przez NOD32

    marfi

  • 8. Data: 2009-10-18 19:34:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > poborze mocy dysku (chyba, że znasz jakieś niezależne od temperatury
    > otoczenia w aerodynamicznej obudowie nie łapiacej kurzu i nie zwracajace

    Seagate ST3320620AS 44 °C
    +5 0,72A
    +12 0,52A

    Maxtor 6L300S0 39 °C
    +5 0,74A
    +12 1,5A (!)

    Jak widzisz twoja teoria o poborze jest mocno chybiona.
    Dodam, że maxtor zamocowany jest pod dyskiem seagate.

  • 9. Data: 2009-10-18 19:45:18
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sun, 18 Oct 2009 18:56:45 +0200, identifikator: 20040501 napisał(a):

> [...]
    > to jaka by była? ostatnio zakupiłem WD na SATA greena i ten mimo małego

    WD (oprócz serii green) są na ogół dość gorące, a Samsungi chłodne. Takie
    odnoszę wrażenie po przejrzeniu wielu testów dysków ostatnio.

    --
    GLaF

  • 10. Data: 2009-10-19 15:00:50
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    marfi pisze:
    > No to skup się na poborze mocy - reszta dotyczy dowolnego o dowolnym
    > poborze mocy dysku (chyba, że znasz jakieś niezależne od temperatury

    A materiał obudowy dysku, kształt obudowy, powierzchnia wy-
    miany ciepła z otoczeniem -- to nic nie znaczące szczegóły?

    Dysk o poborze mocy 10 W może być w czasie pracy chłodniejszy,
    niż inny, który pobiera 6 W.

    Dlatego zresztą każdy przyzwoity test porównawczy dysków
    twardych zawiera tablkę i/lub wykres, prezentujące tempera-
    turę poszczególnych dysków biorących udział w teście przy
    pracy bez i z obciążeniem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |