  • 71. Data: 2010-10-12 15:14:50
    Temat: Re: po dzisiejszym wypadku
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:i91mq7$mm4$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > same finanse. To jest wlasnie problem polskich kar - przede wszystkim
    > kasa, bo punkty znikajace po roku i wszystkie smieszne kursy odejmujace
    > punkty sa smiechu warte.
    >
    > Na wyspach za przekroczenie predkosci albo przejazd na czerwonym
    > obowiazuja standardowo 3pkt karne. Za powazniejsze wykroczenia (np jazde
    > ponad 80mph na ograniczeniu 60) zazwyczaj sprawa konczy sie w sadzie,
    > 3-6pkt + spore kary i rownie czesto zakaz prowadzenia, chocby na kilka
    > tygodni. 12pkt uzbierane w 3 lata - zakaz prowadzenia na rok. Uwierz, ze

    Dodatkowo ubezpieczyciele chca znac historie ostatnich 5 lat. Wiekszosc
    tanszych zaznacza, ze nie mozna miec wiecej niz 2 wykroczenia na koncie
    przez ten okres.

    Kultura na drogach to odrebny temat, bo tez bardzo znaczaco wplywa na to,
    ilu ludzi konczy na drzewie chcac za wszelka cene przepchnac sie o kilka
    samochodow do przodu, ale nie to pewnie tez wypracowana przez dlugie lata
    pochodna dotkliwych kar.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 72. Data: 2010-10-12 15:15:54
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 14:46:30 +0200, krzysiek82 napisał(a):

    > na bandyctwo reagują, ale policji jest za mało żeby wszędzie reagować.

    Kilka dni temu widziałem u nas w mieście (WRC) kierowcę objeżdżającego z
    pasa do jazdy prosto (cwaniaczek omijał korek) prawidłowo skręcający w
    lewo (z prawidłowego pasa ruchu) radiowóz - reakcji stróżów prawa brak.
    Po prostu ręce opadają.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 73. Data: 2010-10-12 15:16:27
    Od: "PH" <P...@p...news>

    > Znaczy sie .. tez niezle cisnales :-)

    albo zdążył zjeść dwudaniowy obiad i wyjechał z knajpy :)))

    pzdr
    Piotr

  • 74. Data: 2010-10-12 15:17:48
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Rychu" <r...@a...pl> wrote in message

    > Kolejna durnota. Skoro mają do zapłacenia mandat, to dlaczego mają
    > go potem drugi raz płacić w formie OC? Czemu po prostu nie większy

    Skoro jezdzi niebezpiecznie, stanowi wieksze ryzyko. Skoro stanowi wieksze
    ryzyko, dlaczego ma placic tyle samo?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 75. Data: 2010-10-12 15:18:08
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Tak z ciekawości zapytam, straż miejsca w łodzi na 11 listopada często
    > stoi ze swoją magiczną skrzynką. Nie raz przejechałem koło nich z
    > prędkością tak niewielką, że licznik ledwo co wskazywał machając do nich
    > i uśmiechając się, czy za takie coś można ponieść konsekwencje? W końcu
    > to utrudnienie pracy funkcjonariuszy. Zdarzyło mi się także stanąć na
    > poboczu przed fotoradarem straży miejskiej, bo przecież nie było zakazu
    > zatrzymywania (co prawda odjechałem po jakiś 10s bo nie byłem pewien co
    > mi grozi za takie zachowanie) ale gdybym stał tam dłużej to co by się

    Więcej niż radaru dwóch straszników by uzbierało pod marketem od kierowców
    parkujących na miejscach dla inwalidów. Mnóstwo jest takich dochodowych miejsc.
    Jak by mi dali w ajencję możliwość karania i odpalali 5% to za pól roku lewą
    stronę Piotrkowskiej bym sobie kupił.

  • 76. Data: 2010-10-12 15:21:17
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Oct 2010 14:11:34 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    > rownie czesto zakaz prowadzenia, chocby na kilka tygodni. 12pkt uzbierane w
    > 3 lata - zakaz prowadzenia na rok. Uwierz, ze to dziala. :)

    Przyznam, że trudno mi zrozumieć taką hierarchię kar. IMHO przekroczenie
    prędkości, nawet znaczne, to pikuś w porównaniu z przejazdem na czerwonym -
    za coś takiego, powinno się ucinać jajca na wysokości szyi...

    --
    Yakhub

  • 77. Data: 2010-10-12 15:25:37
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > Dodatkowo ubezpieczyciele chca znac historie ostatnich 5 lat. Wiekszosc
    > tanszych zaznacza, ze nie mozna miec wiecej niz 2 wykroczenia na koncie
    > przez ten okres.

    Wiesz na czym polega podstawowa różnica? Tam to DZIAŁA i Ty wiesz, że to
    DZIAŁA i jak Ci się dobiorą do dupy to nie popuszczą. A u nas wiesz, że to
    NIE działa i jest bardzo mała szansa na to, ze Ci się dobiora do dupy. Od
    razu ma myśl przychodzi mi reportaż z TV gdzie koleś zabił dwie (prawidłowo
    idące lewą strona drogi dziewczynki), nie udzielił im pomocy i chyba uciekł
    OIDP. Złapali go, ale nie poszedł siedzieć bo jest jedynym żywicielem
    rodziny = żona+ciąża czyli kara odroczona. Zabrali mu PJ a on dalej jeździ
    samochodem, świadkowie zgłaszali to na policje i nic się nie dzieje. I tak w
    kółko.

    Polska to jest dziki kraj, tyle że my byśmy chcili innym te chamską wolność
    ukrucić, ale swoją zachować.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 78. Data: 2010-10-12 15:27:15
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > rownie czesto zakaz prowadzenia, chocby na kilka tygodni. 12pkt uzbierane w
    > 3 lata - zakaz prowadzenia na rok. Uwierz, ze to dziala. :)

    Dodaj jeszcze ze tam nie ma zmiłuj się. Szansa na nie złapanie wynosi
    praktycznie zero.

  • 79. Data: 2010-10-12 15:30:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-10-12 15:03, *Rychu* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Zwracam honor. Byłem przekonany, że stosuje się trochę bardziej
    > zaawansowane technologie. Swoją drogą to to jest świetny argument,
    > żeby podważyć wysokość mandatu, oczywiście wszystko zależy od sytuacji.

    To żaden argument do podważenia wysokości mandatu - w razie oporów
    specjalista policzy prędkość nagranego pojazdu na podstawie filmu.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 80. Data: 2010-10-12 15:33:34
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

    > Uważasz że źle zaparkowany samochód to pryszcz. Z dwóch pasów robi jeden.
    > Ciekawie się robi w godzinach szczytu. A on z jakiegoś dhelu albo
    > zaopatrzenie
    > do sklepu. Na środku potrafią stanąć. Jak nikt tego nie bezdie pilnował to
    > niedługo w poprzek będą stawali.

    A co ma robic, zaparkowac 5km dalej poza strefa i nosic zgrzewki z piwem?

    Pozdrawiam
    Kamil