    Date: Wed, 06 Jul 2011 15:03:14 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: po co rejestrator? vel martwe pole

    Jakub Witkowski wrote:

    > No nie wiem czy to ja mam nietypowe odruchy czy ty.
    >
    > Owszem cisnę na gaz ale cały czas uwaga wytężona i gdy tylko sytuacja
    > robi się wątpliwa, trafia na hamulec w stopniu adekwatnym do konieczności
    > wycofania się, wskoczenia w lukę itp. "Ucieczka do przodu" - to w ogóle
    > rzadkość, i na pewno nie przy tych ilościach KM jakimi dysponuję ja
    > lub ten gość z filmiku.

    Problem jest taki, że zanim zaczniesz hamować minie ok 1s. A do zatrąbienia
    wystarczy pi*drzwi 0.5s. Po prostu impulsy nerwowe biegną z dosyć małą
    prędkością i nogi po prostu zadziałają istotnie później niż ręce.

    > A o klaksonie to sobie przypominam po manewrze ewentualnie.

    Staram się pamiętać o nim równolegle z hamowaniem. Oczywiście hamowanie jest
    ważniejsze, ale sygnał dźwiękowy często zwiększa szanse uniknięcia bliskiego
    spotkania.

    > Aha i też nie mogę go użyć jednym palcem.

    Ja też nie. Ale ruch ręki nie przeszkadza w ruchu nogi.

    pzdr
    \SK