  • Data: 2011-07-06 17:11:41
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale dodaj te odległości z przodu i z tyłu TIRa i zobacz, ile Ci wyszło
    > po podsumowaniu.

    > Warto. Robiłem kiedyś symulacje w Excelu ale kiepsko to szło, bo Excel
    > nie potrafi liczyć jak dostaje coś nieliniowego :( Na liniowych wyszły
    > bardzo ciekawe wnioski - prędkość zaskakująco niska - ok. 70 km/h ale
    > to i tak dwa razy więcej od tego, co wyliczyli spece od kwadratów.

    Wynik jest mocno wrażliwy na różne drobne niuanse. Wszystko zależy od średniej
    odległości między pojazdami dla danej prędkości. A dla średniej odległości mamy
    wyraz stały (nieduży), liniowy (ze stałą rzędu jedności) i kwadratowy z ułamkową
    (rzędu 1/kilkadziesiąt - 1/sto-kilkadziesiąt) stałą mocno zależną od założeń. W
    każdym razie dla dobrych warunków i suchej drogi wychodzi tak między 60 a
    90km/h. Przy trudnych warunkach spada do pi*drzwi 40-50km/h.

    pzdr
    \SK