  • 11. Data: 2009-12-26 22:20:44
    Temat: Re: płytka drukowana na szybko
    Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:hh68eh$45h$1@newsread1.aster.pl...

    > Wiele płytek zrobiłem tą metodą, z jedną różnicą. Nie robiłem dziurki w
    > strzykawce, a zostawiałem tak z połowę objętości powietrza, a położeniem
    > tłoczka regulowałem ciśnienie i tym samym prędkość wypływu lakieru.
    > Cofnięcie tłoczka wyłącza malowanie.
    >
    > Tylko mam jedno pytanie - jakoś ostatnio szukałem Wilbry w paru sklepach i
    > nie znalazłem. Czy to jest jeszcze dostępne? Jak nie to co w zastępstwie?

    Są mazaki z lakierem nitro lub olejnym. Cieńkie.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 12. Data: 2009-12-28 07:01:40
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > płaską płytą z regulowanym zasilaniem, wulkanizator elektryczny,
    > ewentualnie piec hartowniczy, który na niższe temperatury też dogrzeje.
    > YPotrafię nawet przepuścić kartkę dwa razy i toneru jest wystarczająco
    > dużo. Problem w tym, że do blachy mosiężnej jakoś się słabo dokleja. Jest
    > szlifowana papierem włóknem ściernym, myta acetonem. W niektóre papiery
    > toner potrafi się wgrzać na płasko jak druk, a do blachy nie chce. Przez
    > papier polimerowy widać nawet kiedy toner jest już dogrzany, a jeszcze nie
    > rozlewa. Staje się wtedy świecący. Może to wina toneru alco jeszcze czego.

    Witam
    Dużych doświadczeń to ja nie mam. Po prostu z konieczności kiedyś rysowałem
    jakimiś pisakami, strzykawkami, grafionami - ogólnie porażka. Przez wiele
    lat nie robiłem wcale płytek samodzielnie, a gdy po latach pojawiła się
    metoda temotransferowa znowu zacząłem robić płytki, głównie proste
    prototypy. I metoda jest ogólnie rewelacyjna jeśli chodzi o jednowarstwowe
    płytki.

    Spróbuj postępować zgodnie z opisami w sieci.
    Czysty (niedotykany) papier kredowy (kredowany), czysty laminat. Może
    traktujesz go zbyt grubym papierem ściernym. U mnie żelazko się dobrze
    sprawdza, do tego wałek gumowy. Wiele osób używa przerobionego laminatora z
    podniesioną temperaturą pracy. Może stosujesz zbyt niską temperaturę.
    --
    Pozdr
    EM

  • 13. Data: 2009-12-28 20:23:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Marker olejowy się sprawdził. Idealnie pokrył laminat tam, gdzie
    potrzeba. Dla pewności (pamiętając doświadczenia z poprzednim markerem i
    przeżartymi ścieżkami) duże powierzchnie (masa i plus zasilania)
    pokryłem dodatkową warstwą. Jak się wydaje zupełnie niepotrzebnie.
    Ładnie wytrawiło to co trzeba nie ruszając ścieżek

    Zdaje sobie sprawę, że termotransfer jest niezastąpiony i daje o wiele
    bardziej profesjonalnie wyglądające PCB. Niemniej jak mówiłem chwilowo
    nie mogłem skorzystać z tego dobrodziejstwa nowoczesnej techniki, a
    czasem nawet łatwiej ręcznie nakreślić tych kilka linii łączących otwory
    w laminacie niż bawić się w Eagle, a potem jeszcze żelazkiem. ;)

  • 14. Data: 2009-12-28 22:03:50
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Atlantis" napisał...
    > Marker olejowy się sprawdził.