  • 1. Data: 2009-12-25 10:16:15
    Temat: Watomierz na szyne z wyjściem cyfrowym
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    Wesołych... ;-)

    Jak wiadomo w Święta jest więcej czasu wolnego i wymyśliło mi się, że
    chciałbym zrobić sobie dobowe statystyki poboru mocy przez moje mieszkanie -
    głównie po to by wyliczyć czy opłaca się przejść na taryfe dzień/noc na
    przykład :-)

    Znalazłem licznik na szyne, z wyjściem cyfrowym:

    https://elektroportal.pl/upload/476e579d8697b1a25953
    4653b45e59be466b9a8f4fb23_le-01_karta.pdf

    zastanawia mie jedno - w karcie katalogowej stoi:

    prąd bazowy - 5A
    prąd maksymalny - 45A

    Co znaczy prąd bazowy ? To raptem 1.15kVA - niewiele biorąc pod uwage kuchenke
    mikrofalową, pralke, piekarnik, zmywarke czy frytkownice - albo kilka naraz.
    Zabezpieczenie przedlicznikowe mam 16A. Czy przy takim obciążeniu ten licznik
    nie zacznie mi kapać na podłoge ?

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 2. Data: 2009-12-25 11:05:43
    Temat: Re: Watomierz na szyne z wyjściem cyfrowym
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

> [...]
    > naraz.
    > Zabezpieczenie przedlicznikowe mam 16A. Czy przy takim obciążeniu ten

    nie zacznie, to są prądy znamionowe (5) i maksymalne (45) które nie powodują
    uszkodzenia licznika

    są liczniki które mają 5/120 A

    wyjście impulsowe ma każdy licznik elektroniczny
    http://www.allegro.pl/item854810764.html

  • 3. Data: 2009-12-25 11:32:49
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 25 Dec 2009 12:05:43 +0100, Ent napisał:

    > nie zacznie, to są prądy znamionowe (5) i maksymalne (45) które nie powodują
    > uszkodzenia licznika
    > są liczniki które mają 5/120 A

    Dzięki. w takim razie podepne sobie pod faze RRDtool :-)

    > wyjście impulsowe ma każdy licznik elektroniczny
    > http://www.allegro.pl/item854810764.html

    z tej aukcji:

    "Przystosowany do plombowania, wyposażony w zestyk sterujący umożliwiający
    podłączenie impulsowego urządzenia _szczytującego_"

    Nie wiem czy aukcja nie powinna być "od 18 lat" LOL :-)

    --
    begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 4. Data: 2009-12-26 22:19:29
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-25 11:16, Verox pisze:

> [...]
    >
    > prąd bazowy - 5A
    > prąd maksymalny - 45A
    >
    > Co znaczy prąd bazowy ? To raptem 1.15kVA

    Mam dokładnie taki licznik (LE-01) i po podłączeniu do AVRka jest
    świetnym elektronicznym watomierzem. Przepuszczałem przez niego
    bezproblemowo ponad 10A i nie był nawet ciepły. Jedyna wada to rzadki
    wynik pomiaru przy małych mocach.

    Zna ktoś podobny model ale o kilka razy częstszych impulsach na wyjściu
    cyfrowym (powiedzmy 5000imp/kWh albo nawet 10000/kWh)?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-12-27 07:13:16
    Od: "Ent" <h...@o...pl>

    > Zna ktoś podobny model ale o kilka razy częstszych impulsach na wyjściu
    > cyfrowym (powiedzmy 5000imp/kWh albo nawet 10000/kWh)?

    jedyne jakie znam to 12EA5gr - stała 6400, ale nie wiem czy i gdzie je
    kupisz detalicznie, dla ZE kosztują jakieś 140zł netto

  • 6. Data: 2010-01-04 21:32:03
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 26 Dec 2009 23:19:29 +0100, Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > świetnym elektronicznym watomierzem. Przepuszczałem przez niego
    > bezproblemowo ponad 10A i nie był nawet ciepły. Jedyna wada to rzadki

    Zrobiłem, działa. PIC mi pięknie wyśpiewuje aktualne obciązenie na wejściu do
    mieszkania. Musze jeszcze zapiąć to pod soft do kreślenia statystyk (RRD) i
    będzie to co chciałem :-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 7. Data: 2010-01-07 16:35:39
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 25 Dec 2009 12:05:43 +0100, Ent napisał(a):

    > nie zacznie, to są prądy znamionowe (5) i maksymalne (45) które nie powodują
    > uszkodzenia licznika
    > są liczniki które mają 5/120 A

    Dokładnie tak. Dla zadeklarowanego prądu maksymalnego (ciągłego) licznik
    powinien wciąż utrzymywać swoją klasę dokładności.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 8. Data: 2010-02-04 21:10:44
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Fri, 25 Dec 2009 10:16:15 +0000 (UTC), Verox napisał:
> [...]
    > przykład :-)
    >
    > Znalazłem licznik na szyne, z wyjściem cyfrowym:

    No i zrobiłem co chciałem:

    http://idom.verox.pl/

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 9. Data: 2010-02-13 12:16:48
    Od: HT <h...@g...com>

    On 4 Lut, 22:10, Verox <a...@b...veroxsystems.com>
    wrote:

    > No i zrobiłem co chciałem:
    >
    > http://idom.verox.pl/
    >
    > --
    > [tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
    > Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

    witam,
    czy mógłbym uzyskać więcej informacji na temat tego rozwiązania.
    chcę zrobić wizualizacje temperatur i zużycia energii pompy ciepła.
    dodam, że nie jestem z branży elektonicznej lecz HVAC, i
    zainstalowałem takie urządzenie i chcę mieć podgląd online + historia.
    dziękuję, pzdr.

  • 10. Data: 2010-02-13 18:22:53
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sat, 13 Feb 2010 04:16:48 -0800 (PST), HT napisał:

> [...]
    > dodam, że nie jestem z branży elektonicznej lecz HVAC, i
    > zainstalowałem takie urządzenie i chcę mieć podgląd online + historia.

    Tu masz podgląd temperatur/wilgotności i inne dane pogodowe:

    http://idom.verox.pl/meteo.php

    Odezwij sie na prv.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB