  • 11. Data: 2010-09-07 20:57:59
    Temat: Re: plynie prad na obudowie...
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "franc" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4c869c3e$0$22813$65785112@news.neostrada.pl...

    > http://www.ipdb.org/files/2110/ShangriLa.pdf
    >
    > to jest schemat. Dosc rozbudowany na pierwszy rzut oka, ale wlasciwie
    czesc
    > oparta na 230 jest niewielka.
    > Jakbys mogl rzucic okiem

    No i nie ma kondensatora, bo w ogóle obudowa nie jest uziemiona. A jeśli
    ma dostępne metalowe części, to w zasadzie nie powinieneś w ogóle tego
    używać ze względów bezpieczeństwa. Ale - jeśli mnie wzrok nie myli, tam
    jest zasilanie 110V, więc transformator bezpieczeństwa 230/110V rozwiąże
    Twój problem (nie autotransformator!). BTW - z czego to zasilasz teraz?

    Oczywiście przegląd izolacji musisz zrobić, bo ewidentnie jest jakieś
    przebicie - być może w tym trafie 110/24/6.

    e.

  • 12. Data: 2010-09-07 21:41:42
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    franc pisze tak:

    > Dodam, ze na srubokrecie-neonowce pali sie lampka sygnalowa
    > wlasnie na drzwiczkach, obudowie i masie.

    a jak dotkniesz drugą ręką obudowę to neonówka gasnie czy nie?

    --
    mariusz

  • 13. Data: 2010-09-08 08:11:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-09-2010 o 22:10:37 franc <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >>

    > http://www.ipdb.org/files/2110/ShangriLa.pdf
    >
    > to jest schemat. Dosc rozbudowany na pierwszy rzut oka, ale wlasciwie
    Weż po koleji odłączaj te przekaźniki na 230V i patrz kiedy przestanie
    kopać,
    jak nie pomoże to odłącz transformator, wten sposób zlokalizujesz
    uszkodzony element.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2010-09-08 11:06:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-07 22:10, franc pisze:
> [...]
    >>

    > http://www.ipdb.org/files/2110/ShangriLa.pdf
    >
    > to jest schemat. Dosc rozbudowany na pierwszy rzut oka, ale wlasciwie czesc

    Ale to jest na 110V. Jeśli używasz w Polsce to pewnie zasilanie jest
    przerobione i schemat części zasilającej jest nieaktualny. Sprawdź
    woltomierzem jaka jest wielkość tego napięcia na obudowie względem zera
    w zasilaniu. Jeśli jest bliskie 115V to znaczy, że jednak masz jakiś
    filtr sieciowy zakłóceń symetrycznych którego środek jest połączony na
    obudowę i domyślnie powinien być połączony z przewodem zerującym PE.
    Niezależnie jaka jest przyczyna tego napięcia to urządzenie z metalową
    obudową powinno mieć tę obudowę połączoną do przewodu zerującego.

    MD