  • 1. Data: 2010-09-06 20:25:57
    Temat: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    Jaka ksiazke/ksiazki polecilibyscie do nauko od podstaw programowania
    w jezyku C mikrokontrolerow AVR? Znajomosc samych ukladow jest dosc
    dobra pisane byly programy w asemblerze a prostsze w Bascomie teraz
    jest potrzeba przesiasc sie na C. W jakich publikacjach beda najlepsze
    zasoby opisujace ten jezyk praktycznie od podstaw? znalazlem wiele
    ksiazek ale ze stereszczenia wynika iz sa one bardziej pod katem
    pisania programow na PC-ta nie na mikrokontrolery. Co polecacie?

  • 2. Data: 2010-09-06 22:34:43
    Temat: Re: Jaka ksiazka do nauki C na AVR
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-09-06 22:25, Dlabink wrote:
    > Jaka ksiazke/ksiazki polecilibyscie do nauko od podstaw programowania
    > w jezyku C mikrokontrolerow AVR?

    Każdej do nauki C a nawet C++.

    Tak naprawdę w 90% wypadków otwierasz PDFa i jesli pisze tam RXEN to w C
    użyjesz RXEN. Nie ma tu żadnej filozofii. Język C dla AVR nie rózni się
    zasadniczo od normalnego C. Każda książka z podstaw C będzie ok o ile
    tylko nie opisuje programowania specyficznego dla platformy.

    Powazniejsza różnica to PROGMEM, to mozna doczytac chocby z internetu.

    > Znajomosc samych ukladow jest dosc
    > dobra pisane byly programy w asemblerze a prostsze w Bascomie teraz
    > jest potrzeba przesiasc sie na C.

    Więc w 1 wieczór masz szansę napisać mryganie dioda bez żadnej książki.

  • 3. Data: 2010-09-07 05:44:42
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    On 7 Wrz, 00:34, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zasadniczo od normalnego C. Każda książka z podstaw C będzie ok o ile
    > tylko nie opisuje programowania specyficznego dla platformy.

    Problem w tym ze mam w tej chwili jedna ksiazke ale juz dla bardziej
    zaawansowanych wiec nie ma w niej podstaw skladni jezyka.
    Jesli szukac czegos to do C, C++ czy ANSI C? Korzystam z AVR Studio i
    Win AVR i tam podaja ze to ANSI C.
    Mam np. w tej chwili napisany program w ASM gdzie jest dekodowanie
    danych, obsluga klawiatury, LCD i tam wiem o co chodzi bo assembler
    jest prosty. Ale jak patrze na przykladowe programy w C do obslugi LCD
    czy klawiatury to wogole nie wiem co to jakies "void" co chwila dziwne
    wczesniej niespotykane operatory i konstrukcje linii polecen. Dlatego
    szukam czegos, co od podstaw przedstawi mi ten jezyk. Na pierwszy rzut
    oka wyglad kodu w C mnie "odrzuca" i wole ASM ale w pewnych sytuacjach
    konieczna jest dla mnie znajomosc C a sadze, ze po poznaniu dokladnym
    jego skladni nie bedzie problemow z pisaniem w tym jezyku.

  • 4. Data: 2010-09-07 06:23:38
    Od: <k...@w...pl>

> [...]
    > zaawansowanych wiec nie ma w niej podstaw skladni jezyka.
    > Jesli szukac czegos to do C, C++ czy ANSI C? Korzystam z AVR Studio i

    Podstawy są takie same.
    nie kupuj żadnej książki, w google poszukaj kursu C tam są same podstawy.
    W internecie trudno jest znależć coś zaawansowanego, a czyste podstawy na
    pęczki.

  • 5. Data: 2010-09-07 06:26:19
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Witaj
    Ja osobiście zaczynałem od: "Poznaj C w 24 godziny".
    Jest też dużo prostych kursów w internecie.
    EM

  • 6. Data: 2010-09-07 07:14:25
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "Dlabink" <j...@o...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Jaka ksiazke/ksiazki polecilibyscie do nauko od podstaw programowania
    > w jezyku C mikrokontrolerow AVR?
    Ja bym polecil kurs programowania zamieszczany w "Elektronice dla
    wszystkich" od maja 2005.
    Widzialem tez pdfy tego w internecie. Mozna (bylo) kupic tez na plycie w
    AVT.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 7. Data: 2010-09-07 07:43:32
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    On 7 Wrz, 09:14, "Andrzej" <d...@o...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Dlabink" <j...@o...pl> napisal w
    wiadomoscinews:fc1cd6d9-3481-4254-8d82-6eb3cef3cc40@
    t2g2000yqe.googlegroups.com...> Jaka ksiazke/ksiazki polecilibyscie do nauko od
> [...]
    > wszystkich" od maja 2005.
    > Widzialem tez pdfy tego w internecie. Mozna (bylo) kupic tez na plycie w

    Tez jakis pomysl. Zaraz poszukam tego kursu. Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-09-07 08:06:54
    Od: Mariusz Ł <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-06 22:25, Dlabink pisze:
> [...]
    > ksiazek ale ze stereszczenia wynika iz sa one bardziej pod katem
    > pisania programow na PC-ta nie na mikrokontrolery. Co polecacie?
    Witam.

    Kernighan, Richie "ANSI C". Najlepsza.
    Do tego manuale do kompilatora i bibliotek.

    tu np:

    http://www.wysylkowo.pl/product_info.php?products_id
    =48815

    Pzdr.,
    Mariusz Ł.

  • 9. Data: 2010-09-07 09:01:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ksiazek ale ze stereszczenia wynika iz sa one bardziej pod katem
    > pisania programow na PC-ta nie na mikrokontrolery. Co polecacie?

    Thinking in C++ (Bruce.Eckel) ma duży rozdział o C.
    Jezyk.ANSI.C (Kernighan Ritchie)

    Thinkingw wersji angielskiej można znaleźć legalnie w sieci na stronie
    twórcy. Tłumaczenie zdaje się nie jest za darmo - trzeba kupić w
    księgarni :)

    Jest sporo kursów opublikowanych w sieci np:
    http://marcindunajko.celes.pl/kursy/kursy.htm

    Podręcznik online na Wikibooks:
    http://pl.wikibooks.org/wiki/C

    Jeśli chodzi o AVRy to jest onlineowy opis avr-gcc
    http://avr.elektroda.eu/index.php?q=node/8

    Ponadto zobacz sobie wydawnictwo BTC - powiązane ze sklepem Kamami. Mają
    dużo książek o programowaniu (głównie w C) różnych mikrokontrolerów.

    MD

  • 10. Data: 2010-09-07 09:19:52
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ponadto zobacz sobie wydawnictwo BTC - powiązane ze sklepem Kamami. Mają
    > dużo książek o programowaniu (głównie w C) różnych mikrokontrolerów.

    Dzieki wszystkim za informacje. Poki co wzialem kurs z EP oraz ksiazke
    Jezyk.ANSI.C (Kernighan Ritchie) i zaczne od tego. Oczywiscie tez
    popatrze na to co jest w necie w postaci kursow. Pewnie jeszcze dzis
    przysiade i sprobuje penwe rzeczy na probe "przerobic" na C i
    zobaczymy jak mi bedzie szlo.