  • 41. Data: 2011-12-28 21:08:42
    Temat: Re: plazma kontra lcd
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbych,

    > Wytarczy włączyć jakiś program z gadającymi głowami - nadal twarze na
    > lcd wyglądają jak w japońskim teatrze.

    Przyjmując, że tak rzeczywiście jest - kupujesz telewizor z duzym
    ekranem dla gadajacych głów? Bo ja jednak bardzo lubie oglądać na
    przykład filmy przyrodnicze i podziwiać szczegółowośc obrazu zamiast
    wystawy cegieł.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 42. Data: 2011-12-28 21:25:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 18:29:43 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F,
    >
    > Dobrze pamiętasz, tyle, że to 576i a faktycznie to 2x287.5
    >
    > Chyba w NTSC. I to z jakimś rozszerzeniem dla panoramy.

    Jakt to pisalem to sobie odpalilem film.
    G* media player zeznaje ze 720x576 pixeli, ale patrze... czemu to mi
    zajmuje ponad pol ekranu w trybie 1:1 ? I jeszcze ma gdzies podane
    ze stosunek 16:9 czyli 1.78:1 .. a przeciez z tej rozdzielczosci wychodzi
    5:4 czyli 1.25:1

    Wiec w koncu zobaczylem ile to liczy na ekranie ... wyszlo jak wyzej,
    ale w sumie to sam juz nie wiem - wszak dvd nie musi miec pikseli
    kwadratowych.

    J.

  • 43. Data: 2011-12-28 22:34:42
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-12-28 22:25 J.F. napisał(a):

> [...]
    > zajmuje ponad pol ekranu w trybie 1:1 ? I jeszcze ma gdzies podane
    > ze stosunek 16:9 czyli 1.78:1 .. a przeciez z tej rozdzielczosci wychodzi

    Jeżeli odpaliłeś film DVD zapisany na płycie anamorficznie
    (rozdzielczość 720x576 rozciągana w poziomie do 1024x576) to by się
    zgadzało. 1024x576 pikseli to właśnie stosunek boków obrazu 16:9.
    http://www.kinodomowe.idg.pl/news/301038/Obraz.Anamo
    rficzny.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 44. Data: 2011-12-29 06:48:46
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > ekranem dla gadajacych głów? Bo ja jednak bardzo lubie oglądać na
    > przykład filmy przyrodnicze i podziwiać szczegółowośc obrazu zamiast

    Różne rzeczy oglądam.
    A co do cegieł to jest to raczej wina kiepskich algorytmów skalujących a
    nie zbyt dużych pikseli. No chyba że mamy na grupie wysyp sokolich oczu,
    które rozróżniają obiekty < 1mm z odległości 2..3m.

  • 45. Data: 2011-12-29 08:44:54
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nie bredze stwierdzam fakt ze wiekszosc polakow to slepe i
    > gluche przyglupy.

    Mam wrażenie że jesteś przywódcą tej grupy ;-)

  • 46. Data: 2011-12-29 08:48:30
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Co do rzekomej "mydlaności" obrazu - chyba utknąłeś jakies
    > 10 lat
    > temu i tak Ci juz zostało.

    Nie, on raczej kupił telewizor w tesco 10 lat temu ;-))).
    Mam sporo takich klientów, kupili parę lat temu telewizorki
    w biedronce, za 1500 (kiedy średni kosztował 4-5 tys.) i
    mieli pretensje że sygnał jest do dupy ;-)

  • 47. Data: 2011-12-29 09:28:34
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > ie po to kupuje duży telewizor, żeby klocki ogladać. Mi na HD zależy,
    > bo mimo starości, widzę wyraźną różnicę rozdzielczości pomiędzy
    > gównianym 1024x768 plazmy a 1920x1080 LCD.

    RoMan - czyzbys nie wiedzial ze plazmy tez sa FullHD ?
    - nie wierze ;)

  • 48. Data: 2011-12-29 09:42:21
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > być bardziej czarna, kolory mniej "oczojebne" bardziej naruralne. Jeśli zależy
    > Ci na parametrach wypisanych w instrukcji, weź plazmę full hd. Będziesz się
    > czuł "trędy" TV zużyje o 3.6zł prądu mniej na rok, a pikseli będziesz miał
    > wiecej. Natomiast obraz SD lub pseudo hd dalej będzie lepiej wyglądał na
    > plaźmie, czerń będzie czarna, kolory naturalne, ale tego nie da się zmierzyć,
    > powąchać, dotknąć. Może tylko jak staniesz pod dużym kątem w sklepie z TV,
    > zobaczysz naturalne kolory na plazmach ( ew. IPS) a mgłę na LCD.

    Z tym poborem pradu to tez jest roznie - a zalezne IMO od warunkow
    gdyz ciut inaczej to wyglada w plazmie a inaczej w tych starszych lcd
    /bez trybu miejscowego podswietlania matrycy/
    W ciut przyciemnawym pokoju gdzie zadko zaglada slonce
    stoi plazma odpowiednio ustawiona do warunkow oswietleniowych
    i srednio-tygodniowy pobor mocy wynosi ok 120-130 W
    - przy 230W z tabliczki znamionowej czyli ok. 50% tego co tak zniecheca wielu
    ;)

    Pozdro

  • 49. Data: 2011-12-29 10:10:16
    Temat: Re: [OT] plazma kontra lcd
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jdfpv5$dv9$1@inews.gazeta.pl...

    > Zabrzmiało audiofilsko. Tam też całe stada lemmingów twierdzą że nie
    > ma nic lepszego jak lampa. Czy "mydlany" w wideo to odpowiednik
    > "płaskie narożniki basów" w audio?
    [...]

    Odnosząc się li-tylko do wyrażenia "mydlany" wyjaśniam, że w technice
    TV odnosi się ono do obrazu wywołanego sygnałem o zbyt małej dynamice.
    W praktyce - o niedostatecznym kontraście i / lub zaburzonej krzywej
    gamma.
    Od wielu dziesięcioleci profesjonaliści w branży TV posługują się
    dwoma typami metod oceny jakości obrazu: obiektywną (pomiary) oraz
    subiektywną (ocena). Ten drugi typ wbrew pozorom jest niezwykle
    istotny w praktyce i jest stosowany jako niezbędne uzupełnienie
    pomiarów. Doczekał się nawet oficjalnego Zalecenia CCIR nr 500-1
    (CCIR. Recommendation 500-1 "Method for the subjective assesment of
    the quality of television pictures").
    Lektura uzupełniająca (obowiązkowa):
    "Pomiary urządzeń telewizji czarno-białej i kolorowej", Praca zbiorowa
    pod kierunkiem Wandy Trzebuni-Siwickiej, ISBN 83-206-0332-3
    "Podstawy telewizji, Adam Fiok, MArek Rusin, Wydawnictwa Politechniki
    Warszawskiej 1983

    Z wyrazami poważania - Krzysztof Kucharski

  • 50. Data: 2011-12-29 10:14:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Thursday, December 29, 2011, 10:28:34 AM, you wrote:

    > RoMan - czyzbys nie wiedzial ze plazmy tez sa FullHD ?
    > - nie wierze ;)

    Ale tu mowa o 1024x768 a nie fullHD. Swoją drogą - plazma fullHD nie
    zmieścilaby się w moim pokoju ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl