  • 101. Data: 2009-12-10 20:28:43
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:

    > Na konsekwencjach prawnych wynikającyh z transakcji,
    > na tym że umowa zawierana jest pod wpływem podstępu
    > lub (w najlepszym wypadku) błędu.

    Jeśli stosowali podstęp, to powinni beknąć.
    Ale jeśli klient nie wiedział co chce kupić i po co, to już problem
    klienta - sam sie za lenistwo ukarał.

  • 102. Data: 2009-12-10 20:32:53
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Jeśli stosowali podstęp, to powinni beknąć.
    > Ale jeśli klient nie wiedział co chce kupić i po co, to już problem
    > klienta - sam sie za lenistwo ukarał.

    No to załóżmy, że przychodzi klient i prosi o TV do odbioru telewizji
    cyfrowej naziemnej w Polsce. Dostaje TV z mpeg2. To efekt niewiedzy
    klienta czy sklepu, a może podstępu?

  • 103. Data: 2009-12-10 20:35:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:

    > Klient mógł domniemywać że kupuje pełnowartościowy
    > telewizor, o ile wyraźnie nie zaznaczył że odbiór
    > naziemnej tv go nie interesuje.

    Bzdura.
    Nie ma takiego domniemania.
    Sprzedawca nie jest ograniczony cechami, o których istnieniu nie zapewniał.
    Zwłaszcza jeśli klient nie wspomniał że potrzebuje tv do odbioru ntc.

    > Patrz wyżej. Klient ma pełne prawo zakładać
    > że zostanie właściwie obsłużony. W relacji
    > klient<>sklep to na sklepie ciąży obowiązek
    > dochowania należytej staranności.

    Oczywiście.
    Co nie znaczy że ma zgadywać myśli klienta.

    > W tej sytuacji nie zadbanie o to by klient
    > nabył TV adekwatny do jego potrzeb będzie
    > nie dochowaniem należytej staranności.

    Potrzeb faktycznych, czy wyartykułowanych?
    Bo jeśli masz zamiar przekonywać, że powinien w tym celu wróżkę zatrudnić,
    albo pojechać do klienta, oberzjrzeć salon, otoczenie domu i pomierzyć
    sygnał to ROTFL !!!!

    > sprzedawca musi ustalić co klient realnie
    > potrzebuje.

    Bzdura.

    > Wcale nie musiał, z powodów opisanych wyżej.

    Powyżej to wypisujesz bzdury, do których żal się odnosić nawet.
    On ma mu sprzedać tv, a nie analizować czy taki tv jest klientowi potrzebny.

  • 104. Data: 2009-12-10 20:40:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfrhqj$6bn$1@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Tylko, że to dalej jest jego problem - skoro sam nie wie jakie ma
    > wymagania to zabiera się za ich analizę ze specjalistą od tego.

    >Nie każdy potrafi dokładnie sprecyzować warunki jakie musi spełniać sprzęt,
    >ale gdyby powiedział, że potrzebuje TV do odbioru cyfrowej naziemnej, to
    >powinno wystarczyć.

    Owszem.
    O ile w tym czasie nie było w okolicy nadawane nic w mpeg-2.
    A w przypadku zorki było, więc sprzedali mu taki, który ten warunek
    spełniał.

    > Uczciwy i sumienny sprzedawca powinien pomóc.

    Nie przeczę.
    Ale zakładanie że takowym jest sprzedawca z pierwszego lepszego, a
    szczególnie taniego sklepu, jest zwykłą naiwnością.

    > Ale nikt nie jest wróżką, klient sam musi wiedzieć czego potrzebuje.

    >Owszem. Tylko że nie każdy klient potrafi to precyzyjnie wyartykułować.
    >Teraz pytanie: dopytać go czy wcisnąć byle co?

    Zależy czy wiesz o co pytać.
    Jak klient myślący, to pójdzie do dobrego (drogiego) sklepu i się dowie
    dobrze.
    Nawet jakby chciał kupić gdzie indziej.

    Leń i wiadomo kto, pójdzie od razu do MediaMarktu i będzie zdziwiony że
    kupił źle.

  • 105. Data: 2009-12-10 20:41:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Jak się rozchorujesz, to życzę Ci, żebyś trafił na lekarza, który też
    > wyznaje tę zasadę ;)

    Ja też bym bardzo bym chciał, żeby nie próbował mnie leczyć lekarz, który
    nie ma pojęcia co mi jest.
    Ale nie mam takiej nadziei. :-(

  • 106. Data: 2009-12-10 20:41:20
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > On ma mu sprzedać tv, a nie analizować czy taki tv jest klientowi
    > potrzebny.

    Ale może analizować _jaki_ TV jest klientowi potrzebny. Zadowolony
    klient być może poleci sklep znajomym, a w ten sposób sklep może wyrobić
    sobie markę i stałych klientów. A czyż nie o to chodzi w handlu?

  • 107. Data: 2009-12-10 20:43:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hfrltl$bku$1@polsl.pl...
> [...]
    > klienta - sam sie za lenistwo ukarał.

    >No to załóżmy, że przychodzi klient i prosi o TV do odbioru telewizji

    Kiedy i gdzie konkretnie?

    > Dostaje TV z mpeg2. To efekt niewiedzy klienta czy sklepu, a może
    > podstępu?

    Teraz, gdy tv z mpeg-4 na rynku jest większość podstępu.
    Ale rok temu, gdy ich praktycznie nie było, a nawet jeśli to sprzedawcy w
    większości kiepskich sklepów nawet o tym nie wiedzieli to efekt i niewiedzy
    klienta i jego lenistwa (pazerności).

  • 108. Data: 2009-12-10 20:45:32
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > O ile w tym czasie nie było w okolicy nadawane nic w mpeg-2.
    > A w przypadku zorki było, więc sprzedali mu taki, który ten warunek
    > spełniał.

    Nie wiem czy tak było w tym przypadku, ale lokalizacja sklepu może mieć
    niewiele wspólnego z lokalizacją miejsca odbioru. No chyba, że przez
    satelitę...

    > Ale zakładanie że takowym jest sprzedawca z pierwszego lepszego, a
    > szczególnie taniego sklepu, jest zwykłą naiwnością.

    Pytanie, czy niskie zarobki upoważniają kogokolwiek do mało sumiennego
    podejścia do pracy?

  • 109. Data: 2009-12-10 20:53:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    *Bartłomiej Zieliński* napisał(-a):

    > Ale może analizować _jaki_ TV jest klientowi potrzebny. Zadowolony
    > klient być może poleci sklep znajomym, a w ten sposób sklep może wyrobić
    > sobie markę i stałych klientów. A czyż nie o to chodzi w handlu?

    Oczywiście, że dobra marka jest bardzo ważna, ale z tym stałymi klientami to
    już się zagalopowałeś. Sprzęt RTV kupujesz równie często jak chleb i mleko?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 110. Data: 2009-12-10 20:53:30
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Cavallino wrote:

    > On ma mu sprzedać tv,

    Sprzedać z dochowaniem należytej staranności.
    Nie jest tak, że po sprzedaniu towaru sklep
    (sprzedawca) ma klienta z głowy. Czego dowód
    masz w samej nazwie ustawy regulującej
    reklacje konsument<>podmiot gospodarczy:

    "USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną
    przez produkt niebezpieczny"

    Potwórzę raz jeszcze: odpowiedzialność
    sprzedawcy *nie* kończy się na wydaniu
    towaru klientowi.

    > a nie analizować czy taki tv jest
    > klientowi potrzebny.

    to analizowanie byłoby właśnie wspomnianą
    "należytą starannością". Zaniechanie tego
    będzie mogło zostać potraktowane jako
    "nie dopełnienie należytej staranności".

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.