    From: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: platforma TVP do kosza?
    Date: Thu, 10 Dec 2009 18:13:59 +0100

    Użytkownik Big Jack napisał:
    > Pisząc *praktycznie* miałem na myśli to, że coraz ciężej jest jakieś
    > znaleźć

    Zgoda.
    I oczywiście nikt się nie czepia, że gramofony są jeszcze w sprzedaży -
    a są. Nawet takie z gniazdem USB w celu skopiowania muzyki na pendrive i
    z softem do oczyszczania dźwięku.

    Jest tylko małe "ale". Każdy (Cavallino napisałby "nawet małpa";-) )
    zobaczy różnicę między płytą winylową a CD. I raczej nikt nie kupi
    gramofonu do odtwarzania muzyki zapisanej cyfrowo, tak jak raczej nikt
    nie kupi CD do odtwarzania winyli. Bo tu różnicę widać gołym okiem.

    Można też zauważyć różnicę między wejściem kabla antenowego TV
    satelitarnej (zwykle nakręcane) i naziemnej (zwykle wtykane).

    Ale jak odróżnić TV analogową od cyfrowej? Tego nie widać tak po prostu.
    Antena do TV analogowej będzie zapewne działać z TV cyfrową, jeśli nie
    jeszcze teraz, to pewnie za parę lat. Do tego dochodzi mnogość
    standardów transmisji: SD, HD, mpeg2, mpeg4... A w tym, jeśli
    potencjalny nabywca nie pomoże sobie sam, to nikt mu nie pomoże a może
    nawet świadomie lub z własnej niewiedzy wprowadzi w błąd.

    Powstaje pytanie, czy to sprzedawcy powinni uświadamiać obywateli.
    Pewnie nie. Jeśli za 2-3-4 lata okaże się, że TV z mpeg2 nie odbiera TV
    cyfrowej, w najgorszym razie nabity w taki TV klient nie pójdzie drugi
    raz do tego sklepu, bo poczuje się oszukany. Sprzedawcę tego
    nieszczęsnego TV już to będzie g*o obchodzić, bo pewnie w tym czasie ze
    3 razy zmieni pracę.

    A być może to państwo powinno przeprowadzić akcję uświadamiającą? Skoro
    samo namieszało...

    > Wspomniany w dwóch wątkach moduł CI. A że nie będzie przez to HD
    > naziemnego? I tak na to bym nie liczył.

    A czy każdy TV z mpeg2 na to pozwala?