  • Data: 2009-12-10 18:28:01
    Temat: Re: platforma TVP do kosza?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino wrote:

    > Ale o niczym takim nie ma mowy.
    > Klient nie pytał, to mu nikt nie powiedział.

    Klient mógł domniemywać że kupuje pełnowartościowy
    telewizor, o ile wyraźnie nie zaznaczył że odbiór
    naziemnej tv go nie interesuje. A dlaczego mógł to
    domniemywać? ano o tym dalej.

    > Oczywiście, gdy klient wiedział co chce, a sprzedawca wcisnął
    > mu mpeg-2 zamiast mpeg-4 to już inna para kaloszy.

    Patrz wyżej. Klient ma pełne prawo zakładać
    że zostanie właściwie obsłużony. W relacji
    klient<>sklep to na sklepie ciąży obowiązek
    dochowania należytej staranności.

    Należyta staranność polega na działaniu, które
    świadczy o tym, że ktoś zrobił wszystko, aby
    wykonać swoje zadanie jak najlepiej. O tym
    więcej tu:
    http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo/hasla/
    333876,nalezyta_starannosc.html

    W tej sytuacji nie zadbanie o to by klient
    nabył TV adekwatny do jego potrzeb będzie
    nie dochowaniem należytej staranności. To
    sprzedawca musi ustalić co klient realnie
    potrzebuje.

    Zwracam uwagę na "Z wykorzystaniem niezbędnej
    wiedzy" oraz "musi je zrealizować tak, jak
    wymaga tego charakter prowadzonej przez tę
    firmę działalności".

    Jak już pisałem: zmartwieniem firmy jest
    niedouczony pracownik, zaś sklep RTV nie
    może handlować elektroniką jak marchewką.
    Choć wielu osobom wydaje się że tak nie
    jest.

    > Ale nikt o niczym takim nie pisał.

    Wcale nie musiał, z powodów opisanych wyżej.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.