    From: Grzegorz Maj <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: plastyka obrazu
    Date: Sun, 24 Jul 2011 23:18:15 -0700 (PDT)

    On 21 Lip, 15:31, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > tutaj w celach porownawczych masz dwa wyniki pomiarow MTF na tej samej
    > matrycy
    >
    > canon 100/2,8 - obiektyw niezly , rysujacy juz " plastycznie"
    >
    > http://www.colorfoto.de/testbericht/canon-ef-2-8-100
    -mm-usm-macro-an-...

    > zoom sigmy  nie majacy opini rysujacego plastycznie :
    >
    > http://www.colorfoto.de/testbericht/sigma-ex-4-5-5-6
    -12-24-mm-dg-asph...

    > porownaj sobie ksztalty krzywych.

    No to zerknij sobie na to:
    http://www.colorfoto.de/testbericht/zeiss-planar-t-1
    -4-50-mm-an-nikon-d3x-332326,923.html

    Wg twojej teorii ten planar jest dużo mniej "plastyczny" od tej sigmy
    12-24.

    > krzywe z canona sa na dluzszym odcinku plaskie , opadaj pozniej. calka
    > z tej krzywej ma wyzsza wartosc. Z lewej strony sie unosi w gore.
    >
    > Te obiektywy , ktore rysuja "plastycznie" zawsze maja z lewej strony
    > zaraz na poczatku wzrost krzywej , i wysoka wartosc. Te rysujace
    > "plasko" opadaja skosnie w dol - szybciej lub wolniej. Roznice sa
    > rozpoznawalne "golym okiem " i " golym okiem " widac roznice w jakosc
    > zdjec .

    Brniesz dalej w bzdurę, ten sam obiektym może mieć garb, lub go nie
    mieć - w zalezności od ustawionego poziomu wyostrzania. Na pewno
    różnice -2, i +2 wyostrzania widac gołym okiem, ale to nadal
    wyostrzanie, a nie jakaś ogólnie pojęta lepsza jakość zdjęć.