    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: plastyka obrazu
    Date: Sun, 24 Jul 2011 21:28:25 +0200

    Mateusz Ludwin wrote:
    > Rzecze Robert_J:

    > Oczywiście, że jest - "polish bigos". Tak samo jak są "polish
    > pierogi".

    > Nie ma czegoś takiego. Podobnie jak nie ma "szlachetności brzmienia".

    badacza szkiełko i oko...

    możemy coś zmierzyć możemy coś poczuć.

    gdy opisujemy działanie sprzętu muzycznego możemy sie równorzędnie
    posługiwać wykresami powstałymi w wyniku szczegółowej analizy pracy toru od
    wejścia do wyjścia, możemy też opisać pracę urządzenia stosując "poetyckie"
    przenośnie. Nadmiernie poetyckie przenośnie są domeną marketoidów
    usiłujących ciemniakom wciskać kable po 500 złotych, normalni specjaliści od
    akustyki też mówiąc o brzemieniu posługują sie słowami poetyckimi a nie
    tylko wykresami. Jak powiem że głośniki maja głębokie mięsiste basy oraz
    ksitaliczne soprany to jest to dość jasne, podobnie jak określenie że tony
    wysokie są zgaszone a niskie pasmo jest słabo czytelne.

    W fotografii mówimy sobie o plastyce obrazu, jedne zdjęcia wydają sie
    wskakiwać z papieru czy monitora a inne są płaskie jak deska.