  • Data: 2011-06-15 00:00:16
    Temat: Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > łatwiej mi zrobić na jednej diodzie
    > czy dużo jaśniej i mniej mrugania będzie na mostku prostowniczym?

    W sytuacji którą później opisałeś to tylko dioda. Żarówki trzeba założyć
    mocniejsze ze dwa razy to nie będą mrugały. To mruganie to nie od tego że
    wyprostowany jedną diodą. Inne zjawisko fizyczne. Dioda mocna. Żadne tam 5A w
    plastikowej obudowie. 50A i radiator na wypadek gdyby ktoś spory grzejnik
    włączył. Jaki duży radiator zależy od czasu w jakim zadziała ogranicznik mocy.
    Na pewno zyskasz na trwałości żarówek. Masz sporą szansę za swojego życia nie
    zmienić żadnej bo się przepaliła. Na prądzie stałym to z
    urządzeń domowych nie pójdzie lodówka, jakiś stary telewizor albo radio. Takie
    co żelazno miedziany transformator sieciowy mają. Grzejnik elektryczny, bojler
    będą działały tylko z mniejszą mocą. Ogranicznik jest dobry na takie okazje.
    Tylko wiesz co. Światło pali się od czasu do czasu. Ambitny co się zna da radę
    pociągnąć tyle żeby ogranicznik nie wyłączył. Jak nic nie włączone w
    zabezpieczonym obwodzie to maks ile może a jak włączone to różnicę żeby
    ogranicznik nie wyłączył. Ja bym potrafił to zrobić.