  • 1. Data: 2010-06-05 16:36:20
    Temat: piszczy głośniczek systemowy
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Nowy sprzęt:
    Płyta Gigabyte p55-ud3l
    Grafika GF 9800GT

    Co jakiś czas piszczy kilkakrotnie głośniczek systemowy.
    Piszczy w momencie gdy temperatura pokazywana na wyświetlaczu zewnętrznym
    obudowy dochodzi do 40 stopni.

    Trochę to irytujące. Czy to jest związane z temperaturą?

    Da się to jakoś przestawić np: do 50 stopni?

    Dzięki za pomoc

    Paweł

  • 2. Data: 2010-06-05 17:04:09
    Temat: Re: piszczy głośniczek systemowy
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-05 18:36, pawel napisał/a:
> [...]
    > obudowy dochodzi do 40 stopni.
    >
    > Trochę to irytujące. Czy to jest związane z temperaturą?
    >
    > Da się to jakoś przestawić np: do 50 stopni?

    Ważne jest jak piszczy.
    Poczytaj tu:
    http://nvision.pl/forum/index.php?s=326433daee4b7c54
    828efbec60d8bb07&showtopic=35791&pid=533316&st=0&#en
    try533316
    - Twój bios to Award.

    Wyświetlacz i układ pomiaru temperatury w jaki sposób ją mierzy? Ma
    jakiś czujnik przymocowany np. do radiatora? Jesli tak to być może
    radiator ma małą temperaturę a chłodzony układ za dużą - może to być
    spowodowane np. złym kontaktem między radiatorem a chłodzonym elementem.
    Sprawdź jaką temperaturę pokazuje np. program Everest:
    http://www.dobreprogramy.pl/Everest-Ultimate-Edition
    ,Program,Windows,12798.html

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2010-06-05 17:17:02
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Sprawdź jaką temperaturę pokazuje np. program Everest:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Everest-Ultimate-Edition
    ,Program,Windows,12798.html

    Jest 15 krótkich pisków, i to zawsze gdy temperatura wyświetlana przekracza
    40 stopni.
    W tym momencie wyświetlacz zaczyna migać.

    Sprawdzę jeszcze tym Everestem.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2010-06-05 18:20:34
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Sprawdź jaką temperaturę pokazuje np. program Everest:
    > http://www.dobreprogramy.pl/Everest-Ultimate-Edition
    ,Program,Windows,12798.html

    To chyba nie piszczał głośniczek systemowy tylko w obudowie.
    Temperatura w układzie obudowy była ustawiona na 40 stopni. Zmieniłem na 50
    i nie piszczy.

    Everest pokazuje:
    42 stopnie dla płyty głównej
    32 procesor
    41 rdzeń 1
    39 rdzeń 2
    43 rdzeń 3
    38 rdzeń 4
    GPU diode 53

    Wygląda że w porządku.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2010-06-05 18:24:57
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2010-06-05 20:20, pawel napisał/a:

    > Everest pokazuje:
    > 42 stopnie dla płyty głównej
    > 32 procesor
    > 41 rdzeń 1
    > 39 rdzeń 2
    > 43 rdzeń 3
    > 38 rdzeń 4
    > GPU diode 53
    >
    > Wygląda że w porządku.

    Temperatury są w porządku (na tyle co można wierzyć pomiarowi
    programowemu) Wygląda na to, że miałeś ustawioną za małą maksymalną
    temperaturę graniczną i stąd ten alarm.

    --
    Cz.

  • 6. Data: 2010-06-06 12:29:36
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "pawel" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > To chyba nie piszczał głośniczek systemowy tylko w obudowie.
    > Temperatura w układzie obudowy była ustawiona na 40 stopni. Zmieniłem na

    W porządku - a tak z ciekawości, jaki to konkretnie model procesora?

  • 7. Data: 2010-06-06 13:20:24
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > W porządku - a tak z ciekawości, jaki to konkretnie model procesora?
    Core i5

    Paweł

  • 8. Data: 2010-06-06 14:14:41
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    a dokładnie 750

  • 9. Data: 2010-06-07 08:17:20
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-05 18:36, pawel pisze:
> [...]
    > obudowy dochodzi do 40 stopni.
    >
    > Trochę to irytujące. Czy to jest związane z temperaturą?

    Może masz collera z PWMem i ustawiony alarm obrotów wentylatora?

  • 10. Data: 2010-06-07 08:40:54
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Masz ustawione alarmy w biosie. Powyłączaj je i będzie ok