  • Data: 2017-09-02 18:34:19
    Temat: Re: piorun uszkodził mi zasilacz. pomożecie naprawić?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:XnsA7E47C1077FE0PanElektronik@localhost.net...

    > Te duże półprzewdniki, tranzystory na radiatorach, które wykonują pracę
    > nie mogą na omoierzu mieć zero pomiędzy nóżkami więc łatwo sprawdzić
    > czy padły.

    Ja bym też sprawdził mostek, zwykły pomiar od strony wejścia, czy wyjścia,
    może nie wykazać usterki, trzeba każdą diodę sprawdzić osobno. Kilka mostków
    wymieniałem upalonych od zwarcia, zanim zadziałał bezpiecznik w mieszkaniu.
    Miałem też nieraz zjarany, a nawet wysadzony warystor, jak dostał za dużego
    kopa prądowego i już nie odpuścił. W jednej z przetwornic miałem nawet taki,
    co mi zapłonął, żywym ogniem... Groszowa sprawa na Wolumenie. Zwalony
    tranzystor kluczujący może mieć przerwę badany omomierzem, nie musi mieć
    zwarcia. Też chyba nie jest drogi.
    A przy okazji remontu powymieniać niepewne elementy.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.