  • Data: 2017-09-02 18:26:30
    Temat: Re: piorun uszkodził mi zasilacz. pomożecie naprawić?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:oodprd$7id$1@dont-email.me...
    > do mostka prostowniczego jest ok, mostek działa, ale za mostkiem jest
    > zwarcie. "na oko" wszystkie części ok. wylutowałem parę rezystorów,
    > diodek, to nie one. czy jest jakaś część która umiera od pioruna? czy
    > przypadek jest ciężki i nie warto zawarcać sobie głowy?

    Niemal na pewno tranzystor(y - czasem są dwa) przetwornicy, tam właściwie
    nic ci ich nie chroni przed obcymi prądami. Kup na giełdzie i wymień,
    pamiętaj o odprowadzeniu ciepła, w ostateczności, jak nie znajdziesz pasty
    (na pewno będzie na giełdzie) mądrze użyj smaru grafitowego, mam w laptopie,
    sprawuje się znakomicie, wymień także inne uszkodzone elementy. To, co
    przypalone, potraktuj jako niepewne. Możże sobie sprawdzisz na spokojnie i
    użyjesz do czegoś mniej wymagającego.
    Kup 2-4, oraz mostek prostowniczy, to powinno być niemal groszowe, przy
    takim zwarciu potrafią się też przebijać diody w mostku, można dać 4 zwykłe
    (oczywiście, nie DOG58, rzecz jasna), kilka zasilaczy tak miało, co robiłem.
    Wymieniłbym też ten duży kondensator za mostkiem. Można dać mocniejszy, byle
    by się zmieścił. Wymień rozlane i wybrzuszone kondzioły po stronie niskiego
    napięcia.
    Sprawdź warystor(y) (takie coś z reguły jasnoniebieskie), mógł się też
    przebić. Można zasilacza używać bez niego, ale nie będziesz mieć wtedy
    ochrony przed przepięciami.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.