  • 1. Data: 2016-04-17 12:01:48
    Temat: pingowanie telefonu a pobór energii
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W jednym ze swoich projektów dodałem ostatnio opcję aktywowania kilku
    czujników w momencie, gdy mój telefon zniknie z sieci lokalnej,
    wskazując na opuszczenie mieszkania. Daemon odpalony na Raspberry Pi
    posiada osobny proces, który pinguje telefon, odczytuje tabelę arp i w
    momencie wykrycia zmiany stanu (pojawiania się lub zniknięcia telefonu)
    ustawia pewną flagę. Potem idzie spać na 60 sekund.

    Zastanawiam się, jak takie postępowanie wpłynie na czas pracy na
    baterii? Czy konieczność odpowiedzenia na ping co 60 sekund stanowi duże
    obciążenie dla telefonu na Androidzie? Uniemożliwia mu przejście stan
    głębszego uśpienia? Może powinienem zmniejszyć częstotliwość zapytań,
    albo pomyśleć nad innym sposobem wykrywania obecności?

    W tej chwili pomijam kwestie związane z bezpieczeństwem, możliwością
    podszycia się itp. To nie jest system alarmowy, a jedynie prosty,
    edukacyjny projekt, mający na celu monitorowanie otoczenia.

  • 2. Data: 2016-04-17 12:48:16
    Temat: Re: pingowanie telefonu a pobór energii
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > W tej chwili pomijam kwestie związane z bezpieczeństwem, możliwością
    > podszycia się itp. To nie jest system alarmowy, a jedynie prosty,
    > edukacyjny projekt, mający na celu monitorowanie otoczenia.

    Podpowiem tyle, że przez wifi mniej wychlapie baterii, niż przez GSM/CDMA,
    porównałem słuchając różnych radyjek przez internet. Jako, że mi w bonusie
    dali 10 giga za frajer, to intensywnie korzystam i wydaje się, że hmm...
    wifi wydaje mi się o połowę oszczędniejsze energetycznie. Acz i mniej pewne.
    BT nie próbowałem.
    Ale jest to subiektywne odczucie. Wydaje mi się, że nie powinno to znacząco
    obciążyć telefonu, jeśli coś w tle nie będzie żłopało/pchało z/do sieci. Ile
    może ping potrwać? Chwilamoment i już. Jedno pierdnięcie, cóż więcej? chyba
    nic.
    Spróbowałbym na innym telefonie (mam dwa z Andrutem), ale na razie karta
    pamięci, którą w nim używam, jest zajęta do czego innego, jeśli chcesz, mogę
    spróbować i porównać, jak się zwolni. A obawiam się bez tej karty, by mi się
    nastawy nie pochrzaniły na różne programy, które trzymają na niej dane.

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego

  • 3. Data: 2016-04-17 13:34:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2016 12:48:16 +0200, ACMM-033 napisał(a):
> [...]
    > dali 10 giga za frajer, to intensywnie korzystam i wydaje się, że hmm...
    > wifi wydaje mi się o połowę oszczędniejsze energetycznie.

    Tylko tyle ? Samo wifi powinno brac duzo mniej.
    Moze to te programy radiowe tak obciazaja system ?

    A moze tak ja masz cos uszkodzone i wifi faktycznie sporo bierze.

    O sam ping bym sie nie bal - ten cholerny Android stale cos
    transmituje, i to go niewiele obciaza.
    Nawet jakos sobie musieli poradzic z transmisja po GSM, ze taki
    "spoczynkowy" transfer duzo nie birze.

    J.

  • 4. Data: 2016-04-17 16:06:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Apr 2016 12:01:48 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    zapytań,
    > albo pomyśleć nad innym sposobem wykrywania obecności?

    Telefon zostanie uśpiony bez wzgledu na obciążenie ale na podstawie
    wakelockow jakie pozaklaladaky procesy w systemie. Z reguły o jeśli
    nie masz zainstalowanego specjalnego softu do blokowania przed
    uspieniem to telefon zostanie szybko uśpiony i przestanie odpowiadac
    na pingi.
    Jeśli chcesz żeby się nie usypial musisz założyć wakelocka, ale wtedy
    bateria się rozładuje szybko (pojedyncze godziny).

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-04-17 16:25:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Tylko tyle ? Samo wifi powinno brac duzo mniej.
    > Moze to te programy radiowe tak obciazaja system ?

    Oszacowałem bardzo pobieżnie. Komórkowość zdecydowanie żłopie.

    > A moze tak ja masz cos uszkodzone i wifi faktycznie sporo bierze.

    Stary aparat - MT11i, to trochę gorzej łapie i chyyyba więcej energi
    papusia, niż mój Szajsung.

    > O sam ping bym sie nie bal - ten cholerny Android stale cos
    > transmituje, i to go niewiele obciaza.
    > Nawet jakos sobie musieli poradzic z transmisja po GSM, ze taki
    > "spoczynkowy" transfer duzo nie birze.

    No, to widzę, że telefon kilka dni potrafi wytrzymać... ale wiesz, jak
    piesek na spacerze sika, to ja lubię czegoś posłuchać. Tylko czasem te
    pier...e reklamy wku...ją, jak Eska-Go, gdzie z tysiąc razy restartuję
    transfer, bo pewnych 2 reklam (tej z babcią i polskim Biberem, myslałem, że
    się od niego porzygam) za ch... nie puszczę, serwery zarżnę, łącze położę,
    baterię wyklepię, BTSa odstrzelę, limit wyłoję, ale te dwie nie przejdą. I
    kuźwy na przemian te dwie dawali... To puściłem ruskie radio bez reklamy, a
    co :P :)) Darmo dają, to brać! A jak jest dobrze, to nawet po dzionku muzyki
    bateria jeszcze coś ma. Dali 10 giga, to łoję, co nie? :))
    I rzeczywiście, mam na liście, tem przewalił tyle, ten tyle, a ten znów
    ileś-tam. I dobrze jest, kończę muzę słuchać, transfer wyłączam :P

  • 6. Data: 2016-04-17 17:48:14
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Sun, 17 Apr 2016 13:34:39 +0200, J.F. napisał/a:

    [ciach]
> [...]
    > i to go niewiele obciaza.
    > Nawet jakos sobie musieli poradzic z transmisja po GSM, ze taki

    Polemizowałbym. Mam tablet nexus 7 II i musiałem włączyć
    wyłączanie fifrifi kiedy tablet jest uśpiony, inaczej bateria wystarczała
    na jakieś 1,5 dnia, teraz około 4 dni.

    Niestety ma to swoje wady.:
    PING tablet.lan (192.168.1.109) 56(84) bytes of data.
    From biurko.lan (192.168.1.101) icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
    From biurko.lan (192.168.1.101) icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
    From biurko.lan (192.168.1.101) icmp_seq=3 Destination Host Unreachable

    Bo(o)t manager

  • 7. Data: 2016-04-17 18:46:58
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    W dniu 17.04.2016 o 12:01, Atlantis pisze:
    > W jednym ze swoich projektów dodałem ostatnio opcję aktywowania kilku
    > czujników w momencie, gdy mój telefon zniknie z sieci lokalnej,
    > wskazując na opuszczenie mieszkania.

    W smartfonach z Win10 do takich celów służy rozgłaszanie przez BLE
    (można je włączyć w tle). W praktyce taka funkcja nie wpływa na czas
    pracy baterii. W nowszych wersjach systemu Android rozgłaszanie BLE
    teoretycznie też powinno działać ale ponoć nie wszyscy producenci to
    implementują.

    Paweł

  • 8. Data: 2016-04-17 21:46:19
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2016-04-17 o 16:06, Marek pisze:

> [...]
    > masz zainstalowanego specjalnego softu do blokowania przed uspieniem to
    > telefon zostanie szybko uśpiony i przestanie odpowiadac na pingi.

    To dziwne... U mnie telefon zawsze odpowiada na pingi, zupełnie jakby
    połączenie WiFi było cały czas aktywne, niezależnie od stanu, w jakim
    znajduje się telefon. Generalnie ma to sens - w końcu urządzenie musi
    cały czas utrzymywać łączność ze światem, a koszt energetyczny jest
    mniejszy w przypadku komunikacji z routerem za ścianą, niż z BTS-em
    oddalonym o kilka km.

  • 9. Data: 2016-04-17 22:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Apr 2016 17:48:14 +0200, Bo(o)t manager napisał(a):

    > Polemizowałbym. Mam tablet nexus 7 II i musiałem włączyć
    > wyłączanie fifrifi kiedy tablet jest uśpiony, inaczej bateria wystarczała
    > na jakieś 1,5 dnia, teraz około 4 dni.

    IMO - 1.5 dnia to sporo i swiadczy, ze wifi malo obciaza :-)

    Pytanie ile w tym poborze winy samego wifi, a ile aplikacji, ktore
    moga sobie transmitowac do woli i obciazac procesor stala praca :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-04-17 23:33:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Apr 2016 21:46:19 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    > cały czas utrzymywać łączność ze światem, a koszt energetyczny jest
    > mniejszy w przypadku komunikacMASZji z routerem za ścianą, niż z
    BTS-em
    > oddalonym o kilka km.

    To jakiś Samsung? Nie usypia wifi i nie wchodzi przez to w deep
    sleep. W ustawieniach wifi możesz mieć opcję czy usypiać wifi gdy
    ekran wyłączony. Niektóre telefony tak mają ale to nie jest reguła i
    nie można na tym polegać.

    --
    Marek