-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer01.fr7!futter-mich.hig
hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5a0de01e$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
<9u1wnemgf9lh$.oh0tkgu440iz.dlg@40tude.net>
<10sjhp4brghxl$.1ncifp5a5dh97.dlg@40tude.net>
<1...@4...net>
<ouuf8m$k95$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <ouuf8m$k95$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: pierwszy polski elektryczny
Date: Mon, 20 Nov 2017 13:20:19 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 36
Message-ID: <5a12c884$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.158.43
X-Trace: 1511180420 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15202 83.26.158.43:60351
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2366
X-Received-Body-CRC: 2303145978
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2619278
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ouuf8m$k95$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-11-18 o 14:29, Maciek pisze:
>> Nawet najbardziej skomplikowany motor elektryczny jest
>> konstrukcyjnie dość
>> prostym urządzeniem, szczególnie w porównaniu ze spalinowym.
>> Kosztowna jest
>> na pewno bateria. Reszta to żadne cuda techniki. Zawieszenia,
>> podwozia,
>> wyposażenie - to wszystko jest (lublin).
>No nie do końca. Ja kiedyś myślałem że wystarczy bateryjka, silniczek
>i drucikiem połączyć.
>Myliłem się jednak głęboko.
>Optymalny system chłodzenia baterii, sterownik silnika, itp, to są
>poważne wyzwania.
>A najnowsze rozwiązania głównych graczy, to są właśnie małe cuda
>techniki.
>Przykładowo, taki inverter tesli/mercedesa
>https://youtu.be/FPSOIdn8IZc
>długo musiało trwać jego tworzenie i optymalizowanie.
Dlugo i wiadro spalonych tranzystorow.
Z tym ze - to jest na 250kW.
Nasze fabryki robia 25kW.
I pewnie nie robia, tylko kupily gotowe od kogos, kto potrafi, np od
Siemensa.
Falowniki do silnikow sa ogolnie rzecz biorac opanowane przez wiele
firm na swiecie ... tylko nie kazde sa male i tanie i do pracy w
trudnych warunkach :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.11.17 14:06 T.
- 20.11.17 14:08 robot
- 20.11.17 15:07 Zenek Kapelinder
- 20.11.17 16:30 J.F.
- 21.11.17 10:26 robot
- 21.11.17 17:44 Marek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
Najnowsze wątki
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-08 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-08 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-08 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=