  • 11. Data: 2009-08-17 11:50:18
    Temat: Re: pierwszy motocykl, zero doświadczenia
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Aug 16, 5:43 pm, Krzysiek <b...@b...com> wrote:
    > Nigdy nie jeździłem na motocyklu, dopiero zapisałem się na kurs prawa
    > jazdy kat. A. Pytanie jaki wybrać motocykl na początek. Górna granica
    > cenowa: ok. 7000 zł. Typ: chopper. Przeznaczenie: rekreacyjnie (z żoną),
    > może czasem dojazd do pracy (20 km).
    > To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):
    > - Yamaha Virago 250, 535
    > - Kawasaki EN 500
    > - Romet R250
    >
    > Krzysiek

    A ja tylko nadmienie, ze ubranie dla dwoch osob to ok. 2500 PLN, lekko
    liczac, pamietaj.

  • 12. Data: 2009-08-17 14:11:05
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > może czasem dojazd do pracy (20 km).
    > To co znalazłem na googlach (od najbardziej mnie interesującego):

    Kiedyś na tym samym forum napisałem podobnego posta. Odpowiedziano mi, że
    chopper nie jest najszczęśliwszym pomysłem, bo trudniejszy w prowadzeniu od
    tzw miejskich motocykli. Moim pierwszym motocyklem został Suzuki GS500 i
    jestem nim zachwycony. Brakuje tylko dwóch rzeczy: wtrysku i ABS. Wtrysk nie
    jest dużym problemem bo chodzi o kulturę pracy tylko przy zimnym silniku.
    ABS - przydałby się na mokrym, na suchym nie jest potrzebny.

    Jako ciekawostkę powiem, że niedawno byłem kontrolowany przez policję (to o
    tyle dziwne, że wszyscy mówili mi, że policja nie sprawdza motocyklistów).
    Sprawdzali, czy mam prawko, a że mam - rozmowa była miła. Panowie pochwalili
    mój wybór maszyny odpowiedniej do stażu.

    MN

  • 13. Data: 2009-08-17 14:21:43
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Mon, 17 Aug 2009 16:11:05 +0200, "Marcin N"
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Brakuje tylko dwóch rzeczy: wtrysku i ABS. Wtrysk nie
    >jest dużym problemem bo chodzi o kulturę pracy tylko przy zimnym silniku.

    Przesadzasz. Porządne zestrojenie gaźników i problem z głowy. GS500 ma
    kilka innych, bardziej istotnych minusów (choć też bez przesady - ma
    byc tanie i proste i takie jest).

    >ABS - przydałby się na mokrym, na suchym nie jest potrzebny.

    ABS w drugim, trzecim, kolejnym motocyklu - jak najbardziej. W
    pierwszym nie, bo można skończyć, jak Amerykanie, którzy w samochodach
    nie ogarniają sprzęgła i manualnej skrzyni. Najpierw naucz się jeździć
    bez ABS i dopiero wtedy kup motocyl weń wyposażony.

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 14. Data: 2009-08-17 18:19:31
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    f...@g...com pisze:

    > A ja tylko nadmienie, ze ubranie dla dwoch osob to ok. 2500 PLN, lekko
    > liczac, pamietaj.

    Ja pierdole... zapomniales o AC OC obowiazkowym ubezpieczoniu dla zony i
    dzieci i dawaniu na msze co tydzien.

    Pierwszy motocykl to frajda, dajcie chlopakowi spokoj. A spodnie
    skorzane i kurtke w odpowiednich sklepach za 200 zl da sie kupic. (Na
    kasku nie oszczedzaj)

    ps: jesli lubisz czopery to virago 535 bedzie odpowiednim sprzetem.

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 15. Data: 2009-08-17 22:36:40
    Od: Lukasz Baranski <g...@o...pl>

    > ps: jesli lubisz czopery to virago 535 bedzie odpowiednim sprzetem.

    Ale to naprawde w 2 osoby nie jedzie... poza tym troche taki rowerek..

    ----------------------
    Lukasz Baranski,
    Honda NT650V Deauville, Warszawa

  • 16. Data: 2009-08-18 07:00:41
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Marcin N pisze:

    > Wtrysk nie jest dużym problemem bo chodzi o kulturę pracy
    > tylko przy zimnym silniku.

    Tak twierdza Ci ktorzy nie ogarniaja regulacji gaznikow albo obslugi
    wlasnego motocykla. Wtrysk wprowadzono ze wzgledu na rygorystyczne normy
    emisji spalin i koniecznosc stosowania katalizatorow. Gdyby nie Euro3 to
    dalej by sie doskonale sprzedawaly motocykle na gaznikach. Tak jak do
    niedawna swietnie sie sprzedawaly i sprzedaja w USA.

    > ABS - przydałby się na mokrym, na suchym nie jest potrzebny.

    Mi nie jest w ogole potrzebny. W aucie takze. W sumie to o jego
    dzialaniu przekonalem sie raz w zyciu, podczas gololedzi. I nigdy wiecej.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 17. Data: 2009-08-18 09:54:07
    Od: Nikanor <p...@g...com>

    On 18 Sie, 09:00, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    > Tak twierdza Ci ktorzy nie ogarniaja regulacji gaznikow...

    Aha. I napisz jeszcze, że to łatwe do ogarnięcia jest.

    >Gdyby nie Euro3 to dalej by sie doskonale sprzedawaly motocykle
    > na gaznikach.

    A na Kraków dalej padałby czarny śnieg a na ulicach dusiłbyś się od
    smrodu diesli.

    > Mi nie jest w ogole potrzebny. W aucie takze.

    Mnie się np. poduszka powietrzna nigdy w życiu nie przydała. Ale
    następny samochód i tak kupię z czterema + kurtyny. I niech się nigdy
    nie przydadzą.

    --
    Nikanor
    [DL650, DR350, Agility 125]

  • 18. Data: 2009-08-18 11:04:24
    Od: n...@s...com

    On Tue, 18 Aug 2009 02:54:07 -0700 (PDT), Nikanor

    >Aha. I napisz jeszcze, że to łatwe do ogarnięcia jest.

    A diagnoza i regulacja wtryskow to jest latwa do ogarniecia ?

    >A na Kraków dalej padałby czarny śnieg a na ulicach dusiłbyś się od
    >smrodu diesli.

    etam, w Krakowie wiekszosc pojazdow to calkiem stare sprzety.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 19. Data: 2009-08-18 12:34:34
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Tue, 18 Aug 2009 13:04:24 +0200, n...@s...com wrote:

    >On Tue, 18 Aug 2009 02:54:07 -0700 (PDT), Nikanor

    >A diagnoza i regulacja wtryskow to jest latwa do ogarniecia ?

    Łatwiejsza niz gaźników :)

  • 20. Data: 2009-08-18 16:42:27
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Napitek pisze:

    > może warto podjechac do jakiejs szkoły i sie przejechac na enduro :) ? tak
    > na próbę, żeby sie przekonac jaka to zamuła jeździć na choperze :)
    > sprobuj a może Twoj swiat ulegnie przewartościowaniu :)

    choppery generalnie mi się podobają, nigdy jednak nawet nie siedziałem
    na żadnym motocyklu :) Teraz przyszedł czas, mam czas i trochę
    pieniędzy. Szukam motocykla na początek, ot tak do jazdy w niedziele lub
    wolne dni dla przyjemności, a czasem żeby do pracy podskoczyć. Na pewno
    nie interesuje mnie nic sportowego. Ma to być wygodne i przyjemne w
    prowadzeniu. Nie znam się. To może jakieś propozycje? Nie chcę
    przeznaczyć więcej niż 7500 zł.

    --
    Krzysiek