-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!pfeed08.wxs.nl!newsfeed.kpn.net!pfeed09.wxs.nl!feeder2.cambriumusenet.nl!
feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshostin
g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neos
trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 03 Feb 2011 21:15:15 +0100
From: R2r <b...@m...net.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
References: <ii8sbn$oeu$1@usenet.news.interia.pl> <ii8t2r$2ai$1@news.onet.pl>
<ii8vu5$u4p$1@usenet.news.interia.pl> <ii90if$ib3$1@news.onet.pl>
<ii90qv$vkm$1@usenet.news.interia.pl>
<a...@l...institute.com>
<ii91iu$18s$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@l...institute.com>
<ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
<1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
<1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
<3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
<4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
<ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
<4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
<ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
<4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<ii9bta$hrn$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4838d4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
<iib5lt$dcb$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ac137$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
<iiegjh$mph$1@usenet.news.interia.pl>
<4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 47
Message-ID: <4d4b0cd2$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.19.143.100
X-Trace: 1296764114 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2489 83.19.143.100:3956
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347751
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-03 18:46, R2r pisze:
> [...]uznanie pojęcia "droga z pierwszeństwem" i
> "droga podporządkowana" jak pojęć potocznych i w pewien sposób umownych
> nie mających nawet swoich definicji w ustawie ani rozporządzeniach, [...]
Sprostowanie. Definicja jest w rozporządzeniu o sygnałach i znakach, w
rozdziale 1.:
2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) drodze z pierwszeństwem - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
droga z pierwszeństwem,
na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania ma pierwszeństwo w
stosunku do kierujących
zbliżających się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako podporządkowana;
2) drodze podporządkowanej - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
droga podporządkowana,
na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania jest obowiązany
ustąpić pierwszeństwa kierującym
zbliżającym się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako droga z
pierwszeństwem;
Niestety definicja jest nieco kulawa, gdyż znaków "droga
podporządkowana" i "koniec drogi podporządkowanej" nie ma w
przeciwieństwie do "droga z pierwszeństwem" i "koniec drogi z
pierwszeństwem". Wiadomo, że konieczność ustąpienia pierwszeństwa jest
ustalana znakami A-7 i B-20, więc jeśli te znaki występują przed
skrzyżowaniem to czynią drogę drogą podporządkowaną i przez to
automatycznie druga droga staje się drogą z pierwszeństwem. Mało tego
zwykle poza ternem zabudowanym zbliżanie się do drogi podporządkowanej
jest oznakowane znakiem ostrzegawczym A-6 i wtedy znaków D-1 raczej nie
stosuje się a więc i takie oznakowanie wystarczy do oznakowania drogi
podporządkowanej i drogi z pierwszeństwem. Konkluzja jest taka, że tak
naprawdę wystarczy A-7 lub B-20 na podporządkowanej aby ustalić reguły
pierwszeństwa na skrzyżowaniu oraz wyznaczy tym samym drogę z
pierwszeństwem i drogę podporządkowaną. Owszem, lepiej jest gdy na tej z
pierwszeństwem znajduje się D-1 lub A-6 (tendencja jest chyba taka, że
jednak się ustawia D-1 przed większością skrzyżowań na obszarze
zabudowanym a A-6 poza), ale gdy go nie ma też nie ma problemu z
określeniem, która droga jest podporządkowaną, jednak wymaga to
podwyższonej ostrożności również ze strony jadącego po drodze z
pierwszeństwem. Resztę o traktowaniu D-1 "tylko" jako znaku
informacyjnego a A-7 i B-20 jako tych faktycznie ustalających
pierwszeństwo i nakładających obowiązek ustąpienia podtrzymuję.
To tyle.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
Następne wpisy z tego wątku
- 03.02.11 21:43 Tom N
- 03.02.11 22:04 R2r
- 03.02.11 23:25 Tom N
- 04.02.11 01:19 R2r
- 04.02.11 10:15 A2
- 04.02.11 10:24 A2
- 04.02.11 10:38 A2
- 04.02.11 12:17 Nostradamus
- 04.02.11 12:59 A2
- 07.02.11 21:56 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:04 Gotfryd Smolik news
- 07.02.11 22:03 Gotfryd Smolik news
- 08.02.11 09:48 A2
- 08.02.11 09:51 A2
- 08.02.11 09:53 A2
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-18 doładowania 5zł
- 2024-10-17 Prośba o identyfikację komponentu