eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszeństwo na skrzyżowaniuRe: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!pfeed08.wxs.nl!newsfeed.kpn.net!pfeed09.wxs.nl!feeder2.cambriumusenet.nl!
    feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshostin
    g.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neos
    trada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 03 Feb 2011 21:15:15 +0100
    From: R2r <b...@m...net.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    References: <ii8sbn$oeu$1@usenet.news.interia.pl> <ii8t2r$2ai$1@news.onet.pl>
    <ii8vu5$u4p$1@usenet.news.interia.pl> <ii90if$ib3$1@news.onet.pl>
    <ii90qv$vkm$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@l...institute.com>
    <ii91iu$18s$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
    <1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
    <3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii9bta$hrn$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4838d4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl>
    <iib5lt$dcb$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4ac137$0$2461$65785112@news.neostrada.pl>
    <iiegjh$mph$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4d4ae9fa$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 47
    Message-ID: <4d4b0cd2$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.19.143.100
    X-Trace: 1296764114 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2489 83.19.143.100:3956
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2347751
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-03 18:46, R2r pisze:
    > [...]uznanie pojęcia "droga z pierwszeństwem" i
    > "droga podporządkowana" jak pojęć potocznych i w pewien sposób umownych
    > nie mających nawet swoich definicji w ustawie ani rozporządzeniach, [...]
    Sprostowanie. Definicja jest w rozporządzeniu o sygnałach i znakach, w
    rozdziale 1.:

    2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
    1) drodze z pierwszeństwem - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
    droga z pierwszeństwem,
    na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania ma pierwszeństwo w
    stosunku do kierujących
    zbliżających się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako podporządkowana;
    2) drodze podporządkowanej - rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
    droga podporządkowana,
    na której kierujący zbliżający się do skrzyżowania jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa kierującym
    zbliżającym się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako droga z
    pierwszeństwem;

    Niestety definicja jest nieco kulawa, gdyż znaków "droga
    podporządkowana" i "koniec drogi podporządkowanej" nie ma w
    przeciwieństwie do "droga z pierwszeństwem" i "koniec drogi z
    pierwszeństwem". Wiadomo, że konieczność ustąpienia pierwszeństwa jest
    ustalana znakami A-7 i B-20, więc jeśli te znaki występują przed
    skrzyżowaniem to czynią drogę drogą podporządkowaną i przez to
    automatycznie druga droga staje się drogą z pierwszeństwem. Mało tego
    zwykle poza ternem zabudowanym zbliżanie się do drogi podporządkowanej
    jest oznakowane znakiem ostrzegawczym A-6 i wtedy znaków D-1 raczej nie
    stosuje się a więc i takie oznakowanie wystarczy do oznakowania drogi
    podporządkowanej i drogi z pierwszeństwem. Konkluzja jest taka, że tak
    naprawdę wystarczy A-7 lub B-20 na podporządkowanej aby ustalić reguły
    pierwszeństwa na skrzyżowaniu oraz wyznaczy tym samym drogę z
    pierwszeństwem i drogę podporządkowaną. Owszem, lepiej jest gdy na tej z
    pierwszeństwem znajduje się D-1 lub A-6 (tendencja jest chyba taka, że
    jednak się ustawia D-1 przed większością skrzyżowań na obszarze
    zabudowanym a A-6 poza), ale gdy go nie ma też nie ma problemu z
    określeniem, która droga jest podporządkowaną, jednak wymaga to
    podwyższonej ostrożności również ze strony jadącego po drodze z
    pierwszeństwem. Resztę o traktowaniu D-1 "tylko" jako znaku
    informacyjnego a A-7 i B-20 jako tych faktycznie ustalających
    pierwszeństwo i nakładających obowiązek ustąpienia podtrzymuję.
    To tyle.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____________________________________________________
    __

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: