-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
Date: Fri, 9 Jul 2010 09:58:13 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 77
Message-ID: <i...@p...onet.pl>
References: <i12lqh$jac$1@mx1.internetia.pl> <i12vrp$b0b$2@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i141fl$8b5$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i14hku$58g$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i158is$r79$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <536ma2fyo2ji$.dlg@wazzenon.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: adsl-76-224-20-10.dsl.emhril.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278687825 14516 76.224.20.10 (9 Jul 2010 15:03:45 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 15:03:45 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <536ma2fyo2ji$.dlg@wazzenon.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295896
[ ukryj nagłówki ]
"Yakhub" <y...@g...pl> wrote in message
news:536ma2fyo2ji$.dlg@wazzenon.pl...
> Dnia Thu, 8 Jul 2010 14:43:36 -0500, Pszemol napisał(a):
>>>> Dwa - przy wyłączonym silniku
>>>> nie masz wspomagania hamulców, więc hamowanie masz dodatkowo
>>>> utrudnione bo musisz całą potrzebną siłę dostarczyć nogami...
>>>
>>> No cóż, sytuacja awaryjna.
>>
>> I teraz wyobraź sobie 16 letnią dziewczynę za kółkiem ważącą 50kg...
>> Ile ona ma siły aby te hamulce nacisnąć?
>
> Skoro waży 50kg to ma w nodze co najmniej 50kg siły. Wystarczy.
> A jeżeli ma poprawnie ustawiony fotel, to wciskając pedał automatycznie
> zapiera się plecami w oparcie, więc jest w stanie _naprawdę_ mocno
> przycisnąć.
>
> Problemem nie jest brak siły, ale raczej nagłe zaskoczenie reakcjami
> samochodu, który zachowuje się zupełnie inaczej, niż zwykle.
Brak siły również.
>>>>> Nie wiem czy wiesz, ale ukłąd jest tak skonstruowany, że zapewnia
>>>>> maksymalną siłę hamowania przy niepracującym serwie/silniku itd.
>>>>
>>>> Zrób sobie eksperyment w którym zmierzysz drogę hamowania
>>>> od 100km/h do zera przy włączonym i wyłączonym silniku...
>>>> Podziel się z nami wynikami :-)
>>>
>>> Taka sama.
>>
>> Chyba kpisz.
>
> Jeżeli kierowca jest odpowiednio nastawiony - na to, że musi deptać
> hamulec
> do oporu i jeszcze dalej - zahamuje na zbliżonym dystansie.
Właśnie w to wątpię czy dystans będzie zbliżony...
Pamiętam że mnie holowano kiedyś, siedziałem w zepsutym poldku
i na linie mnie ktoś ciągnął. O mało co w tyłek mu nie wjeżdzałem
za każdym razem jak ciućmok zahamował bo właśnie nie brał poprawki
na to, że mi silnik nie pracuje więc nie mam wspomagania a poldek
ciężki jest. Nie pomagało to że wiem że trzeba mocno - hamowało
po prostu mniej skutecznie.
Podobna sprawa była gdy wchodziły duże fiaty ze wspomaganiem
a jeździły jeszcze warszawy bez wspomagania - mało to razy fiat
zahamował a warszawa mu w dupę wjechała bo właśnie warszawa
miała dużo dłuższą drogę hamowania niż fiat 125p lub poldek?
> Jednak zazwyczaj nie jest i po prostu najpierw będzie naciskał hamulec jak
> zwykle (co nic nie da), a potem zdurnieje.
Otóż to. Zdurnieje i walnie w barierki aby nie przywalić komuś w tyłek.
>>>>>> Nie doceniamy wspomagania hamulców na codzień je mając, dopiero
>>>>>> jak zabraknie to wtedy bieda...
>>>>>
>>>>> Wspomaganie to tylko dodatek - miły, ale dodatek. W sytuacji
>>>>> awaryjnej nie jest potrzebne.
>>>>
>>>> ????
>>>
>>> Normalnie - depczesz do oporu ze strachu. Człowiek ma sporo siły.
>>
>> Wydaje Ci się.
>
> Ma znacznie więcej siły, niż potrzeba, by zatrzymać ~2-tonowy (a nawet
> większy) pojazd, używając niewspomaganych hamulców hydraulicznych.
Nikt nie wątpi w to, że kiedyś się ten pojazd w końcu zatrzyma...
Problem z hamulcami jest taki, że liczy się droga hamowania
i istotne jest aby była jak najkrótsza, inaczej hamowanie jest
nieefektywne.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 17:13 Pszemol
- 09.07.10 17:12 Pszemol
- 09.07.10 17:14 Pszemol
- 09.07.10 23:42 BartekK
- 10.07.10 12:43 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 15:40 Pszemol
- 10.07.10 16:09 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 17:10 Pszemol
- 10.07.10 20:07 Krzysiek Kielczewski
- 10.07.10 21:53 Pszemol
- 10.07.10 23:19 Krzysiek Kielczewski
- 12.07.10 11:19 Brzezi
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=