eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piatkowo] blokada kierownicyRe: [piatkowo] blokada kierownicy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Yakhub <y...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
    Date: Fri, 9 Jul 2010 09:59:43 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 54
    Message-ID: <536ma2fyo2ji$.dlg@wazzenon.pl>
    References: <i12lqh$jac$1@mx1.internetia.pl> <i12vrp$b0b$2@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <i141fl$8b5$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <i14hku$58g$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <i158is$r79$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ohl82.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1278662383 11341 95.51.191.82 (9 Jul 2010 07:59:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 07:59:43 +0000 (UTC)
    X-User: yakhub
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295758
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 8 Jul 2010 14:43:36 -0500, Pszemol napisał(a):
    >>> Dwa - przy wyłączonym silniku
    >>> nie masz wspomagania hamulców, więc hamowanie masz dodatkowo
    >>> utrudnione bo musisz całą potrzebną siłę dostarczyć nogami...
    >>
    >> No cóż, sytuacja awaryjna.
    >
    > I teraz wyobraź sobie 16 letnią dziewczynę za kółkiem ważącą 50kg...
    > Ile ona ma siły aby te hamulce nacisnąć?

    Skoro waży 50kg to ma w nodze co najmniej 50kg siły. Wystarczy.
    A jeżeli ma poprawnie ustawiony fotel, to wciskając pedał automatycznie
    zapiera się plecami w oparcie, więc jest w stanie _naprawdę_ mocno
    przycisnąć.

    Problemem nie jest brak siły, ale raczej nagłe zaskoczenie reakcjami
    samochodu, który zachowuje się zupełnie inaczej, niż zwykle.


    >>>> Nie wiem czy wiesz, ale ukłąd jest tak skonstruowany, że zapewnia
    >>>> maksymalną siłę hamowania przy niepracującym serwie/silniku itd.
    >>>
    >>> Zrób sobie eksperyment w którym zmierzysz drogę hamowania
    >>> od 100km/h do zera przy włączonym i wyłączonym silniku...
    >>> Podziel się z nami wynikami :-)
    >>
    >> Taka sama.
    >
    > Chyba kpisz.

    Jeżeli kierowca jest odpowiednio nastawiony - na to, że musi deptać hamulec
    do oporu i jeszcze dalej - zahamuje na zbliżonym dystansie.

    Jednak zazwyczaj nie jest i po prostu najpierw będzie naciskał hamulec jak
    zwykle (co nic nie da), a potem zdurnieje.

    >>>>> Nie doceniamy wspomagania hamulców na codzień je mając, dopiero
    >>>>> jak zabraknie to wtedy bieda...
    >>>>
    >>>> Wspomaganie to tylko dodatek - miły, ale dodatek. W sytuacji
    >>>> awaryjnej nie jest potrzebne.
    >>>
    >>> ????
    >>
    >> Normalnie - depczesz do oporu ze strachu. Człowiek ma sporo siły.
    >
    > Wydaje Ci się.

    Ma znacznie więcej siły, niż potrzeba, by zatrzymać ~2-tonowy (a nawet
    większy) pojazd, używając niewspomaganych hamulców hydraulicznych.


    --
    Yakhub

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: