eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[piatkowo] blokada kierownicy › Re: [piatkowo] blokada kierownicy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
    Date: Thu, 8 Jul 2010 13:55:45 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 83
    Message-ID: <i...@p...onet.pl>
    References: <i12lqh$jac$1@mx1.internetia.pl> <i12vrp$b0b$2@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <i141fl$8b5$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <i14hku$58g$1@inews.gazeta.pl>
    <i...@p...onet.pl> <i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: adsl-76-224-20-10.dsl.emhril.sbcglobal.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1278615498 27355 76.224.20.10 (8 Jul 2010 18:58:18 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jul 2010 18:58:18 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295617
    [ ukryj nagłówki ]


    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
    news:i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl...
    > W dniu 2010-07-08 17:45, Pszemol pisze:
    > (...)
    >> I jaki to ma związek z nagłą potrzebą hamowania?
    >
    > Zgadnij - skoro silnik się rozkręca, to napędza koła. To taki
    > drobiazg.

    Ja nie kwestionuję faktu, że wyłączenie silnika zapobiegnie
    rozpędzaniu się samochodu - tylko jaki to ma związek z awaryjnym
    hamowaniem? Po wyłączeniu silnika wytracasz szybkość bardzo
    powoli, zwłaszcza gdy masz automatyczną skrzynię biegów, a w USA
    praktycznie wszystkie auta ją mają. Dwa - przy wyłączonym silniku
    nie masz wspomagania hamulców, więc hamowanie masz dodatkowo
    utrudnione bo musisz całą potrzebną siłę dostarczyć nogami...

    >> I jak było? Bo ja próbowałem swoją Camry zatrzymać jak mi silnik padł
    >> na autostradzie i pary w hamulcach starczyło na bardzo krótko...
    >
    > Było normalnie. Trzeba tylko było mocniej deptać po pedale.

    I to "mocniej deptać" właśnie jest problemem dla kogoś kto nie
    spodziewa się takiej reakcji samochodu albo nie ma siły w nogach.

    > Nie wiem czy wiesz, ale ukłąd jest tak skonstruowany, że zapewnia
    > maksymalną siłę hamowania przy niepracującym serwie/silniku itd.

    Zrób sobie eksperyment w którym zmierzysz drogę hamowania
    od 100km/h do zera przy włączonym i wyłączonym silniku...
    Podziel się z nami wynikami :-)

    >> Nie doceniamy wspomagania hamulców na codzień je mając, dopiero
    >> jak zabraknie to wtedy bieda...
    >
    > Wspomaganie to tylko dodatek - miły, ale dodatek. W sytuacji
    > awaryjnej nie jest potrzebne.

    ????

    Chyba jeździsz cinquacento albo innym lekkim pipidupkiem...

    >>> A w którym to niby samochodzie kierownica się blokuje po przekręceniu
    >>> kluczyka, a nie po jego wyjęciu?
    >>
    >> OK, nie musisz tego wiedzieć, nie?
    >
    > LOL - od razu wiadomo skąd napisy na kubkach z gorącą kawą...

    Tak jak pisałem wcześniej - Polska jest pełna geniuszy i laureatów Nobla.

    >>> Na Batmana - kotwica i heja :)
    >>
    >> No widzisz...
    >
    > No widzę, że Ty nie tylko nie widzisz pewnych rzeczy, ale również
    > nie wiesz jak są skonstruowane różne mechanizmy w samochodzie.
    > Choć z drugiej strony może o wiesz, ale tego nie rozumiesz.

    Błędnie zakładasz, że większość kierowców zna konstrukcję
    różnych systemów i mechanizmów w samochodzie... To duży
    błąd który prowadzi Cię do błędnych wniosków na temat hamowania
    na barierce... Ale jestem pewny że zażywając tabletkę aspiryny
    jesteś ekspertem od farmakologii i technologii produkcji leków, tak?

    >> więc zamiast pierdyknąć komuś w tył i uszkodzić mu kręgosłup
    >> kierowca wybiera walnięcie w barierki na autostradzie. Co w tym złego?
    >
    > A wal sobie i narzekaj, że bez wspomagania na długo hamulców nie
    > wystarczy.

    Nie zrozumiałeś co napisałem... Napisałem że hamulce przestaną
    wydajnie działać wkrótce po tym jak wyłączysz silnik i wspomaganie.
    Hamulce bez wspomagania nie są w stanie zatrzymać awaryjnie
    samochodu na oczekiwanym dystansie. Nie wiem czym Ty jeździsz
    jeśli sądzisz inaczej... Nawet toczącego się na parkingu auta wielkości
    normalnego sedana w USA (np. honda accord, toyota camry, ford taurus)
    jest ciężko bez wspomagania zatrzymać. Już nie ma co mówić przy 100km/h.
    No ale jak ktoś pomyka maluchem z 4 hamulcami bębnowymi i wydaje
    mu się że wszystkie auta są takie to trudno mu wytłumaczyć że jest w
    błędzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: