-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [piatkowo] blokada kierownicy
Date: Thu, 8 Jul 2010 13:55:45 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 83
Message-ID: <i...@p...onet.pl>
References: <i12lqh$jac$1@mx1.internetia.pl> <i12vrp$b0b$2@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i141fl$8b5$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i14hku$58g$1@inews.gazeta.pl>
<i...@p...onet.pl> <i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: adsl-76-224-20-10.dsl.emhril.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278615498 27355 76.224.20.10 (8 Jul 2010 18:58:18 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jul 2010 18:58:18 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295617
[ ukryj nagłówki ]
"Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
news:i14sv8$f5b$1@inews.gazeta.pl...
> W dniu 2010-07-08 17:45, Pszemol pisze:
> (...)
>> I jaki to ma związek z nagłą potrzebą hamowania?
>
> Zgadnij - skoro silnik się rozkręca, to napędza koła. To taki
> drobiazg.
Ja nie kwestionuję faktu, że wyłączenie silnika zapobiegnie
rozpędzaniu się samochodu - tylko jaki to ma związek z awaryjnym
hamowaniem? Po wyłączeniu silnika wytracasz szybkość bardzo
powoli, zwłaszcza gdy masz automatyczną skrzynię biegów, a w USA
praktycznie wszystkie auta ją mają. Dwa - przy wyłączonym silniku
nie masz wspomagania hamulców, więc hamowanie masz dodatkowo
utrudnione bo musisz całą potrzebną siłę dostarczyć nogami...
>> I jak było? Bo ja próbowałem swoją Camry zatrzymać jak mi silnik padł
>> na autostradzie i pary w hamulcach starczyło na bardzo krótko...
>
> Było normalnie. Trzeba tylko było mocniej deptać po pedale.
I to "mocniej deptać" właśnie jest problemem dla kogoś kto nie
spodziewa się takiej reakcji samochodu albo nie ma siły w nogach.
> Nie wiem czy wiesz, ale ukłąd jest tak skonstruowany, że zapewnia
> maksymalną siłę hamowania przy niepracującym serwie/silniku itd.
Zrób sobie eksperyment w którym zmierzysz drogę hamowania
od 100km/h do zera przy włączonym i wyłączonym silniku...
Podziel się z nami wynikami :-)
>> Nie doceniamy wspomagania hamulców na codzień je mając, dopiero
>> jak zabraknie to wtedy bieda...
>
> Wspomaganie to tylko dodatek - miły, ale dodatek. W sytuacji
> awaryjnej nie jest potrzebne.
????
Chyba jeździsz cinquacento albo innym lekkim pipidupkiem...
>>> A w którym to niby samochodzie kierownica się blokuje po przekręceniu
>>> kluczyka, a nie po jego wyjęciu?
>>
>> OK, nie musisz tego wiedzieć, nie?
>
> LOL - od razu wiadomo skąd napisy na kubkach z gorącą kawą...
Tak jak pisałem wcześniej - Polska jest pełna geniuszy i laureatów Nobla.
>>> Na Batmana - kotwica i heja :)
>>
>> No widzisz...
>
> No widzę, że Ty nie tylko nie widzisz pewnych rzeczy, ale również
> nie wiesz jak są skonstruowane różne mechanizmy w samochodzie.
> Choć z drugiej strony może o wiesz, ale tego nie rozumiesz.
Błędnie zakładasz, że większość kierowców zna konstrukcję
różnych systemów i mechanizmów w samochodzie... To duży
błąd który prowadzi Cię do błędnych wniosków na temat hamowania
na barierce... Ale jestem pewny że zażywając tabletkę aspiryny
jesteś ekspertem od farmakologii i technologii produkcji leków, tak?
>> więc zamiast pierdyknąć komuś w tył i uszkodzić mu kręgosłup
>> kierowca wybiera walnięcie w barierki na autostradzie. Co w tym złego?
>
> A wal sobie i narzekaj, że bez wspomagania na długo hamulców nie
> wystarczy.
Nie zrozumiałeś co napisałem... Napisałem że hamulce przestaną
wydajnie działać wkrótce po tym jak wyłączysz silnik i wspomaganie.
Hamulce bez wspomagania nie są w stanie zatrzymać awaryjnie
samochodu na oczekiwanym dystansie. Nie wiem czym Ty jeździsz
jeśli sądzisz inaczej... Nawet toczącego się na parkingu auta wielkości
normalnego sedana w USA (np. honda accord, toyota camry, ford taurus)
jest ciężko bez wspomagania zatrzymać. Już nie ma co mówić przy 100km/h.
No ale jak ktoś pomyka maluchem z 4 hamulcami bębnowymi i wydaje
mu się że wszystkie auta są takie to trudno mu wytłumaczyć że jest w
błędzie.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.07.10 21:22 Artur Maśląg
- 08.07.10 21:23 Pszemol
- 08.07.10 21:28 Pszemol
- 08.07.10 21:43 Pszemol
- 08.07.10 22:06 Artur Maśląg
- 08.07.10 22:48 Pszemol
- 08.07.10 23:31 Krzysiek Kielczewski
- 08.07.10 23:49 Shrek
- 09.07.10 05:14 Pszemol
- 09.07.10 09:20 Krzysiek Kielczewski
- 09.07.10 09:54 Yakhub
- 09.07.10 09:59 Yakhub
- 09.07.10 10:14 Brzezi
- 09.07.10 10:42 J.F.
- 09.07.10 14:57 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=